خواب

شش راه برای داشتن خوابی بهتر در هنگام استرس

حتی زمانی که احساس می کنید غیرممکن است.

هر فرد حساسی از یک چیز تعجب می کند: چگونه با استرس بخوابد. وقتی ذهن شما با سرعت نور در حال فعالیت است ، داشتن خوابی عمیق آسان نیست و به نظر می رسد بدن شما راحت نیست. غلط خوردن از روی بی خوابی! و هنگامی که به سطح خاصی از استرس می رسید ، احساس می کنید دیگر بازگشتی ندارید و خواب غیرممکن است! در واقع چند نکته وجود دارد که حتی اگر حداکثر استرس داشته باشید ، می تواند کارساز باشد. ادامه مطلب را بخوانید!

استرس چگونه بر خواب تأثیر منفی می گذارد

"از دست دادن خواب به دلایلی" روشی کاملاً دقیق برای توصیف چگونگی اینکه استرس ، خواب شما را بهم می ریزد. نگرانی یا وحشت باعث می شود ساعت های ارزشمند برای خوابیدن را از دست دهید. و متأسفانه ، کمبود خواب فقط باعث افزایش هورمون های استرس می شود.

موضوع این است که هورمون های استرس ، مانند کورتیزول و آدرنالین ، ضربان قلب و فشار خون ما را تنظیم می کنند. آنها بخشهای بسیار مهمی از سازوکار بقا ما هستند. و اگر درباره موضوعی تحت فشار هستید ، مانند انجام کاری در مدت زمان کم ، مکانیسم های حیاتی شما را فعال می کند.

وقتی مکانیسم های حیاتی شما فعال می شود ، بدن شما خوابیدن را ناامن می داند زیرا درباره هر چیزی که استرس دارید بدن به عنوان تهدیدی برای زندگی شما سو تفسیر می کند. بنابراین ، خوابیدن در شرایط سخت است!

هنگامی که سعی می کنید بخوابید ، اساساً علیه مکانیسم بدن خود اقدام می کنید ، که فقط باعث افزایش استرس می شود. اما نگران نباشید این واکنش بدن همیشه بد نیست. این واکنش واقعاً یک مکانیزم شگفت انگیزی است که برای محافظت از ما ایجاد می شود ، مثلاً وقتی که باید سریع از مسیر اتومبیل های در حال حرکت خارج شویم.

ما فقط باید یاد بگیریم که چگونه این واکنش بدن را تنظیم کنیم تا بتوانیم در موارد مناسب استرس داشته باشیم. شما می توانید با آموزش دادن بدن خود برای آرامش بخشیدن در هر زمانی که می خواهید ،کار خود را شروع کنید.

6 تکنیک که هنگام استرس به شما کمک می کند بخوابید

تلاش برای خوابیدن هنگام استرس می تواند به مانند جنگ علیه خودتان باشد. اما به جای اینکه خودتان را مجبور به خواب کنید ( که در واقع فقط باعث افزایش استرس شما می شود ) برخی از این تکنیک های مفید را امتحان کنید!

شماره 1 مدیتیشن خواب

مدیتیشن به دلایلی موفق به ایجاد تندرستی می شود: این باورنکردنی است. مدیتیشن ذهن شما را آموزش می دهد تا تمام نگرانی های دیگر را از بین ببرد و متمرکز شود ، دقیقاً همان چیزی که برای خواب نیاز دارید! همچنین مدیتیشن که به طور خاص برای کمک به خوابیدن شما طراحی شده است . امشب یکی از این موارد را امتحان کنید و احساس خود را ببینید:

عمیق ترین خوابی که تا بحال داشته اید

مشکل خواب دارید؟ این مدیتیشن را امتحان کنید تا ذهن شما را خاموش کند و به شما در یک خواب آرام کمک کند.

خوب بخوابی

به راحتی بخوابید و صبح بیدار شوید ، از شب قبل احساس سرحال بودن و خواب خوبی دارید.

آرامش از خواب

با این مانتراهای آرام بخش و متمرکز بر آرامش و آسایش ، به روز خود آرامش دهید و سلام کنید.

شماره 2 روش تنفس 4-7-8 را امتحان کنید

 آموزش بدن و مغز برای ریلکس کردن بیشتر در مورد تمرکز بر روی خودتان است. بنابراین وقتی آرام هستید به این فکر کنید که چه کی هستید؟ بدن شما چه کاری انجام می دهد؟ چگونه به مسائل پاسخ می دهد؟ نفس کشیدن شما چگونه است؟

وقتی آرام هستید ، آنچه را که هستید تکرار کنید. به همین دلیل است که تنفس عمیق می تواند بسیار موثر باشد. تنفس آرامشی ، آرام و کنترل شده انجام می شود. و این اساساً باعث می شود تا ذهن شما بگوید: "من مثل یک فرد با آرامش ، آرام نفس می کشم. باید آرام باشم! ​​" * واکنش های استرس را خاموش می کند *

تنفس عمیق می تواند به راحتی انجام چند دم یا بازدم عمیق یا استفاده از ریتم خاصی برای کمک به تمرکز شما باشد ، مانند روش 4-7-8.

برای شروع این تکنیک ، یک نفس عمیق بکشید و از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید و صدای زیادی ایجاد کنید. بعد ، روش 4-7-8 را شروع کنید.

مرحله شماره 1: برای چهار ثانیه نفس را از طریق بینی دم کنید. برای هفت ثانیه نگه دارید.

مرحله شماره 2: بازدم را از طریق دهان خود انجام دهید ، دوباره برای هشت ثانیه صدای زیاد ایجاد کنید.

یک چرخه از این دو مرحله ، یک بار تنفس حساب می شود. در مجموع چهار بار این کار را تکرار کنید.

شماره 3 آرام سازی پیشرونده عضلانی

 باز هم ، هنگامی که ما در حال صحبت در مورد چگونگی خوابیدن در زمان استرس هستیم ، توجه کنید که برای احساس آرامش باید چه ویژگی هایی داشته باشید. وقتی آرام هستید ، عضلات احساس سبکی و سستی می کنند. بنابراین با آرام سازی پیشرونده عضلانی ، عضله خود را سبک و شل کنید!

برای شروع این مدیتیشن های راهنما را امتحان کنید.

آرامش عمیق بدن

در این مدیتیشن پویش آرامش عمیق بدن ، در کمترین زمان به خواب می روید.

پویش بدن

با حرکت در قسمت های محتلف بدن ، ذهن آگاهی خود را پرورش دهید. این یک تکنیک قدیمی است که به پاکسازی ذهن از هرگونه فعالیت زائد کمک می کند.

شماره 4 دوش آب گرم

 سیستم خنک کننده بدن شما به طور طبیعی برای شروع خواب فعال می شود. با دوش آب گرم گرفتن می توانید سرعت این فرآیند را افزایش دهید! بدن شما سعی می کند در واکنش به آب گرم ، خود را خنک کند ، که این امر می تواند به روند خواب کمک کند.

شماره 5 یوگای آرامش بخش

 حرکات مراقبه ای برای ورود به افکار آرام، شگفت انگیز است. و یوگا، حرکات لازم برای رفتن به مراقبه است. شما حتی به تجهیزات نیاز ندارید!

تنش زدایی

ماندن استرس در بدن می تواند منجر به ناراحتی و آسیب شود. این روش از بین بردن تنش باعث می شود احساس سبکی و راحتی داشته باشید.

شماره 6 یک آیین آرامش بخش ایجاد کنید

 بدن ما از روتین ها و عادت ها ، لذت می برد. اما ، ممکن است از این روتین و عادت به نحوی اشتباه استفاده شود. به عنوان مثال اگر هر شب ، با استرس به رختخواب می روید ، اکنون یک انتظار ( روتین و عادت ) استرس داشتن در شب ایجاد کرده اید. برای ترویج بهترین خواب ممکن ، می خواهیم این چرخه و عادت را بشکنیم و با آرامش به رختخواب برویم.

این کار را می توانید با ایجاد یک مراسم آرامش بخش قبل از خواب انجام دهید. این کار می تواند شامل هر یک از نکات فوق یا موارد دیگر باشد ، به شرطی که واقعاً احساس آرامش کافی برای خوابیدن کنید. و در نهایت ، اگر این کار را مداوم انجام دهید ، معمولاً به طور خودکار آمادگی برای استراحت ایجاد می شود. مثل آب خوردن!

موارد دیگری که می توانید در مراسم آرام سازی خود بگنجانید ، شامل رایحه درمانی ، مرتب کردن محیط اطراف ، خالی کردن ذهن یا یادداشت وقایع روزانه ، نوشیدن چای آرامش بخش گیاهی یا خواندن کتاب است.

از این خواب های فوق العاده آرام لذت ببرید!

تقریباً شما همه چیزهایی را که در مورد چگونگی خواب هنگام استرس باید بدانید را ، می دانید. و در حال حاضر راحتتر از همیشه به خواب می روید. فقط بخاطر بسپارید: هرچه خود را بیشتر مجبور به خواب کنید ، احتمال خوابیدن شما کمتر می شود زیرا در نتیجه مقاومت خود را برای خواب بیشتر می کنید. به خودتان سخت نگیرید. شما بهترین کاری را که می توانید انجام می دهید.

هنوز به انجمن ما نپیوسته اید؟ به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمرینات و مراقبه های رایگان نامحدود از جمله مراقبه های خواب برای اضافه کردن به برنامه عصر خود دسترسی پیدا کنید.

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان