سلامت جسم

نکاتی مهم برای بانوان هنگام ورزش کردن بدون آسیب زدن به موهایشان

موهای خود را بعد از تمرین بدون نیاز به شامپو و حالت دهی تازه کنید.

خواه تازه موهای خود را سشوار کشیده باشید یا دیروز موهای خود را شسته اید ، یک جلسه ورزشی پر تعریق می تواند مدل مویی را که برای درست کردن آن زحمت کشیده اید یا حتی هزینه ای را پرداخت کرده اید خراب کند. اما نمی توانیم بگذاریم ترس از خراب شدن موهایمان مانع تمرین روزانه مان بشویم ، درست است؟ خبر خوب این است که راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید بدون آسیب زدن به موهایتان تمرین کنید ، و ما همه این کارها را با شما اشتراک می گذاریم .

با این ترفندها ، هم اهداف تناسب اندام و هم به مراقبت از موهایتان دست یابید.

در اینجا نحوه ورزش کردن بدون آسیب زدن به موهایتان آورده ایم

 یک نکته در مورد مراقبت از موهای خود هنگام ورزش باید بدانید این است که کارهایی وجود دارد که حتی قبل از شروع تمرین می توانید انجام دهید. در اینجا نکاتی آورده شده است ، بعلاوه مراحلی که می توانید پس از پایان تمرین انجام دهید و باعث می شود موهای شما بدون نیاز به شستشو شاداب شوند.

مراقب باشید چقدر موهایتان را محکم می بندید

هرچه موهای خود را محکمتر ببندید ، احتمال آسیب رسیدن به تارهای مو بیشتر می شود ، بنابراین مراقب باشید که کش موهایتان چقدر سفت است و در صورت امکان موهایتان را باز بگذارید.

از شامپو خشک استفاده کنید

اگر شامپوی خشک بخشی اساسی از برنامه های زیبایی شما بوده و شما جلسات آنلاین از خانه دارید ، این شامپوی خشک را تهیه کنید و قبل از تمرینات خود نیز از آن استفاده کنید. این شامپو به جذب بیشتر عرق کمک می کند ، که می تواند برای ظاهر شما بعد از تمرین خوب باشد.

بعد از تمرین به حجم موی خود اضافه کنید

بعد از تمرین موهایتان کمی کدر به نظر می رسد؟ به سادگی با انگشتان ، پوست سر خود را مالش دهید تا حجم موهایتان دوباره برگردد. این کار آسان است هیچ چیز جادویی در این مورد وجود ندارد جز این که مالیدن پوست سر باعث افزایش جریان خون در فولیکول های مو می شود ، که اساساً به آنها کمک می کند تا "از خواب بیدار شوند" و در نتیجه ، شما بعد از تعریق در ورزش جلوه بسیار بیشتری دارید.

درمان موهای خود را پس از تمرین بر اساس میزان عرق کردن تعیین کنید

بعد از تمرین وقت ندارید موهای خود را بشویید؟ لزوماً مجبور به شستن موهایتان نیستید. برخی از روش ها برای کمک به مراقبت از موهای شما بعد از تمرین وجود دارد که لزوماً نیازمند شامپو و نرم کننده نیستند. به علاوه ، شستن بیش از حد موها نیز برای موهای شما مناسب نیست. هر بار که موهایتان خیس می شود ، ابتلا کشیده می شود و سپس منقبض می شود (تا حدی دلیل اینکه موها پس از خشک شدن ممکن است فر شود یا آسیب دیده به نظر برسند!) در این شرایط موها بیشتر در معرض شکستگی قرار می گیرند ، بنابراین شما به روش های اضافی برای حفظ سلامت موهای خود نیاز دارید.

برای تعیین اینکه درمان مو پس از تمرین برای شما بهتر است ، به میزان تعریق شما در طول تمرین بر می گردد.

اگر خیلی عرق نکرده اید ، یک اسپری با بافت خشک ، مانند یک شامپوی خشک ، می تواند برای افزایش حجم مو ، به جذب روغن کمک کند .

اگر بعد از تمرین خیلی عرق کرده اید ، یک اسپری یا روغن با بافت مرطوب می تواند به جمع شدن و شاداب شدن مو ها کمک کند و به شما کمک می کند تا موهای عرق کرده شما احیا شود.

نکاتی درباره مراقبت از مو برای روزهای تمرین پر تعریق شما

 آیا نظر افراد مشهور در مورد چگونگی ورزش کردن بدون آسیب زدن به موهایتان را می خواهید؟ در ادامه برخی از نکات برتر از نظر این افراد را با شما به اشتراک می گذاریم.

موهای خود را ببافید

بافتن موها یک راه عالی برای انجام تمرینات بدون نگرانی از تعریق مو است. موهای بافته شده به شما در متعهد شدن به یک برنامه تمرینی منظم را می دهند ، تا به شما، بدن ، مو و پوستی سالم می بخشد.

موهای خود را بدون شامپو تازه کنید

ورزش کردن باعث می شود موهای شما چسبناک و سفت شوند. به جای اینکه موهایتان را با شامپو بشویید، تونیک نرم کننده پوست سر فلالس را به طور مستقیم روی پوست سر خود بگذارید و با نوک انگشتان خود را بمالید. خنکی تونیک باعث می شود پوست سر شما احساس طراوت و هیدراته کند و بدون دردسر برای شامپو زدن شاداب شود.

آبرسانی کنید

عرق می تواند روی پوست سر شما خشک شود و به طور بالقوه فولیکول های مو را مسدود کند. بعد از تمرین ، باید بدن و موهای خود را آبرسانی کنید. برای رطوبت مناسب مقداری روغن بازیابی شگفت انگیز فلالس را به طور مستقیم بر روی پوست سر خود قرار دهید.

جلوگیری از وز شدن

خط موی شما معمولاً اولین چیزی است که در حین تمرین وز می شود. مقدار کمی کرم ترمیمی مو فلالس را روی خط موهای خود بمالید و با لبه برس آن را صاف کنید تا در پایان ورزش تازه شود و جای خود ثابت بماند. بیوتین موجود در این محصول باعث تقویت خط موی شما می شود که این یک مزیت اضافی بعد از تمرین است.

با این نکات ساده بعد از تمرین مو را تازه کنید

شستن موهایتان بعد از تمرین پر دردسر است و ما همیشه وقت آن را نداریم. بعلاوه ، ما می دانیم که شستن بیش از حد مو خوب نیست. به جای اینکه بعد از هر تمرین موهایتان را بشویید و کاملاً حالت دهید ، از این نکات مراقبت از مو قبل و بعد از تمرین استفاده کنید. این نکات نه تنها به طراوت مو کمک می کند ، بلکه به محافظت از تارهای موی شما کمک می کند و موهای شما را زیبا و سالم نشان می دهد!

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان