روزمره

15 تقویت کننده بهره وری برای تغییر زندگی

به راستی زندگی در حال تغییر است.

اگر این را می خوانید ، احتمالاً (مثل بسیاری از ما خواهید بود) در برخی از روزها می توانید از افزایش بهره وری استفاده کنید. ممکن است احساس کنید بهره وری سخت است ، بخصوص از آنجا که بسیاری از ما دور کاری را شروع کرده ایم ، حواس پرتی های زیادی وجود دارد! و ، آیا می دانید هر فرد معمولی وقتی تلفنش همراهش است هر 6 دقیقه حواسشان به آن پرت می کند؟ تعجب آور نیست ! چرخیدن در اینستاگرام ایده خوبی به نظر می رسد ، به ویژه هنگامی که از انجام دادن کاری دوری می کنید. (حتی اگر این امر به کاهش بهره وری شما منجر شود) و به طور کلی ، 40٪ از کارکنان حداکثر 30 دقیقه از زمان کار را بدون حواس پرتی می گذرانند. جای تعجب نیست که همه ما استرس اینکه هیچ کاری انجام نمی شود را داریم! در عمل ، به سختی کارها انجام می شود.

اگر آماده افزایش بهره وری خود هستید ، به خواندن ادامه دهید. ما درمورد اینکه در وهله اول چه چیزی باعث کاهش بهره وری می شود ، به علاوه 15 راهکار برای افزایش بهره وری در زندگی ، اطلاعات بیشتری را با شما اشتراک می گذاریم.

علل کاهش بهره وری

شماره 1 کمبود آب بدن

بهره وری هرچه بیشتر به میزان انرژی برمی گردد. هرچه احساس انرژی بیشتری داشته باشید ، انگیزه بیشتری برای دستیابی به اهداف خود خواهید داشت. به همین دلیل آبرسانی به بدن و بهره وری به هم پیوند می خورند. وقتی آب کم مصرف می کنید ، انرژی شما کاهش می یابد. در نتیجه ، شما بهره وری کمتری دارید.

شماره 2 کمبود خواب

موضوع قبل هم اینجا تکرار می شود! همه ما می دانیم که چه حسی دارد وقتی بد خوابی شبانه به یک روز سخت منجر می شود. وقتی که شما بیش از حد خسته باشید هیچ کاری به ادرستی انجام نمی شود.

شماره 3 کمبود مواد مغذی

آب ، خواب و غذا بزرگترین انرژی دهنده ها به بدن شما هستند. بنابراین اگر غذاهای فرآوری شده می خورید یا بردنتان کمبود مواد مغذی دارد ، مغز و بدن شما احساس کندی و خستگی می کند. بنابراین قبل از این که یک فنجان قهوه اضافه تر بخورید ، شاید بهتر باشد یک شکلات پروتئینی بخورید!

شماره 4 استرس شدید

یکی از بزرگترین موانع بهره وری استرس است. ما اغلب فکر می کنیم هرچه استرس بیشتری داشته باشیم ، کار بیشتری انجام خواهیم داد. این امر ممکن است در ابتدا درست باشد ، به لطف آدرنالین که فرآیندهای بدن ما را تسریع می کند. اما در نهایت ، آدرنالین پایین می آید و ما در نتیجه خسته تر از قبل هستیم. و این کار یک استراتژی بلند مدت عالی نیست!

15 تکنیک ساده برای افزایش بهره وری

نحوه افزایش بهره وری 101: مراقب خود باشید! هرچه بیشتر به خودتان اهمیت دهید ، می توانید به کار خود بیشتر بپردازید. در اینجا 15 تکنیک فوق العاده آسان ارائه می دهیم که همین امروز امتحان می کنید!

شماره 1 به موسیقی کلاسیک گوش دهید

 سلام بر آثار موتزارت ، نظریه ای مطرح شده است که در آن موسیقی کلاسیک باعث بهره وری شما می شود. برخی مطالعات نشان می دهد که این نظریه درست است ، اما چرا خودتان آن را امتحان نمی کنید ؟ یک سمفونی خوب می تواند خیلی به شما کمک کند!

شماره 2 وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید

 ذهن و بدن شما به طور پیچیده ای با هم مرتبط هستند. بنابراین وقتی در ذهن خود برای افزایش بهره وری مشکلی دارید ، بگذارید بدن شما در این مسیر ذهنتان را راهنمایی کند. کمی صاف بنشینید و وضعیت خود را بهبود ببخشید. در صورت نیاز برای جلوگیری از کمردرد صندلی ارگونومیک تهیه کنید!

شماره 3 انجام وظایف

 وقتی وظایفی را که مجبور نیستید خودتان انجام دهید واگذار می کنید ، ناگهان انرژی شما افزایش می یابد. شما وقت بیشتری دارید و احساس می کنید بسیار سازنده تر هستید.

شماره 4 تلفن خود را کنار بگذارید

 بیایید اعتراف کنیم: تلفن های ما عامل حواس پرتی هستند و بیشتر ما به نوعی اعتیاد به شبکه های اجتماعی روبرو هستیم. وقتی زمان سخت کار کردن است ، تلفن خود را کاملاً کنار بگذارید ، در نتیجه وسوسه نمی شوید هر 5 دقیقه آن را چک کنید.

شماره 5 روز خود را تقسیم بندی کنید

 هیچ چیز بدتر از این نیست که به میزکار خود چسبیده باشید. برای بهره وری بیشتر ، باید روز خود را تا آنجا که ممکن است لذت بخش کنید. بنابراین به جای اینکه ساعت های متوالی کار کنید ، روز خود را زمان بندی کنید و در بخش بندی زمانی کار کنید. به عنوان مثال ، 2 ساعت کار کنید و 30 دقیقه استراحت کنید. یا 25 دقیقه کار کنید و 5 دقیقه وقت استراحت بگذارید. هر آنچه که به نظرتان برای شما بهتر است!

شماره 6 تمرین های کششی در زمان استراحت انجام دهید

 یکی از ساده ترین راه حل ها برای افزایش بهره وری سریع و موثر بودن آن ، تمرین های کششی است! شما به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید. فقط کمی فضا و همین کار ساده، تفاوت زیادی در روحیه و انرژی شما ایجاد می کند.

شماره 7 روز خود را با ورزش شروع کنید

 برخی مطالعات نشان می دهد که ورزش در روزهای کاری می تواند بهره وری شما را تا 72٪ افزایش دهد ، این باورنکردنی است! برنامه های ورزشی ما را چک کرده و تمرین هایی که شما را هیجان زده می کند به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید.

شماره 8: در برنامه خود مدیتیشن نمیروزی قرار دهید

معمولا وقتی صحبت از بهره وری می شود ، مدیتیشن دست کم گرفته می شود. آرامش می تواند به شکل شگفت انگیزی باعث افزایش بهره وری شما شود ، ذهن شما را آرام کرده و به شما در تمرکز کمک کند. همین امروز به بخش مدیتیشن ما سر بزنید و امتحان کنید.

شماره 9: یک چرت نمیروزی بزنید

چرت نمیروزی جدا قدرتمند هستند. شما فقط به 20 دقیقه زمان نیاز دارید!

شماره 10 بعد از ظهر چای سبز بنوشید

 قهوه برای صبح عالی است. اما برای بعد از ظهر هم خوب است؟ نه خیلی . هرچه دیرتر قهوه بنوشید  احتمال اینکه بتوانید خواب خوبی داشته باشید ، کمتر است. در عوض به یک فنجان چای سبز روی آورید! کافئین برای افزایش بهره وری بدون لطمه زدن به خواب بسیار مفید است.

شماره 11 محیط اطراف خود را مرتب کنید

محیط شما به سادگی نشان دهنده احساس شماست. بنابراین اگر میز کار شما به هم ریخته است ، به احتمال زیاد ذهن شما نیز به هم ریخته است. خب ، اما چرا این مسئله مهم است؟ زیرا وقتی مشغله ذهنی دارید و سعی می کنید چند کار را باهم انجام دهید ، بهره وری شما پایین می آید. 5 دقیقه وقت بگذارید تا فضای خود را مرتب کنید. (و شاید خوب باشد که تمام آنچه در ذهنتان هست را بنویسید تا کمی ذهنتان خالی شود!)

شماره 12 یک میان وعده با پروتئین بالا بخورید

بازیابی انرژی! برخی از پروتئین ها می تواند همان چیزی باشد که شما برای بازگشت به مسیر قبلی خود نیاز دارید. برخی از این میان وعده  های خوشمزه شامل یک تخم مرغ آب پز ، یک مشت آجیل ، یک فنجان ماست ، حمص و سبزیجات می باشد.

شماره 13 فقط بر روی 3 چیز در اولویت تمرکز کنید

 بعضی اوقات هرچه کارهای بیشتری در لیست کاری خود داشته باشیم ، کارهای کمتر انجام می شود. غرق شدن در کارها علت اصلی اهمال کاری است که ناگزیر منجر به عدم بهره وری می شود. پس خود را برای موفقیت آماده کنید! 3 تا از مهمترین کارهایی که باید انجام شود را اولویت بندی کنید و بگذارید بعد از اتمام آن کارها به دنبال بقیه کارها بروید.

شماره 14 با احساسات خود اعلام حضور کنید

 از خود بپرسید: من امروز برای چه کاری انرژی دارم؟ چه احساسی دارم؟ امروز چگونه می توانم کمی بیشتر به خودم اهمیت دهم؟ احساسات ما نقش مهمی در بهره وری دارد. بنابراین با خود صادق باشید و وقتی احساس کمبود می کنید انتظارات واقع بینانه ای برای خود تعیین کنید.

شماره 15 درباره اهداف خود صحبت کنید

 امروز می خواهی چیکار کنی؟ واقعاً می خواهید به چه چیزی برسید؟ با دیگران درباره اهدافتان صحبت کنید. هنگامی که شما در مورد اهداف خود با دیگران صحبت می کنید خود را مسئول می دانید ، پس بیشتر احتمال دارد که به دنبال اهدافتان بروید.

استرس کمتر ، استراحت بیشتر

در لحظات که بهره وری کاهش پیدا می کند ، معمولاً تلاش می کنیم فشار بیشتری به خودتان بیاورید. اما ، این می تواند باعث بدتر شدن اوضاع شود. یادگیری چگونگی افزایش بهره وری در ابتدا به مراقبت از خود بستگی دارد. استراحت کنید ، آبرسانی کافی داشته باشید ، غذاهای با کیفیت بخورید و در صورت لزوم به خودتان راحت بگیرید. سپس ، اوج بهره وری خود را تماشا کنید!

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان