مدیتیشن

چگونه باید مدیتیشن هدایت کننده خواب را شروع کرد

تا خواب عمیق به اندازه یک مدیتیشن فاصله دارید.

اگر شما هم گاهی برای خوابیدن مشکل دارید ، دست خود را بالا ببرید. همه دستشان را بالا می برند! اگر هم مشکلی برای خوابیدن ندارید ، احتمالاً کسی را می شناسید که برای خوابیدن مشکل دارد. 50-70 میلیون آمریکایی با مشکلات مربوط به خواب دست و پنجه نرم می کنند ، بنابراین جای تعجب نیست. اما چه چیزی باعث این مشکلات می شود؟ استرس ، اضطراب ، مشغله فکری قطعاً می تواند عادت های خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، اینجاست که مدیتیشن خواب داشتن خوابی عمیق را امکان پذیر می سازد.

خواب… مدیتیشن؟ بله درست شنیدید برای بهتر خوابیدن ، مدیتیشن کنید. به همان اندازه که به نظر می رسد مسرت بخش. ادامه مطلب را بخوانید!

مدیتیشن هدایت کننده خواب چیست؟

اما اجازه دهید به قسمت های خوب آن برسیم. دقیقاً مدیتیشن خواب هدایت شده چیست؟ این یک روش اثبات شده برای از بین بردن هرگونه نگرانی یا مشغله است که با خود به رختخواب می برید و در عوض با آرامش در خواب عمیق فرو می روید. بسیار شبیه به مدیتیشن معمولی ، با هدایت تمرکز به دور از افکار و احساسات بدن می باشد. اما هیچ راه دیگر برای انجام این کار وجود ندارد!

روشهای مختلفی برای موفقیت در مدتیشن خواب وجود دارد ، مانند تنفس عمیق ، تصاویر هدایت شده و تمرکز روی قسمتهای مختلف بدن. ما در مورد موارد بالا ، در ادامه بیشتر صحبت می کنیم!

فواید مدیتیشن برای خواب

 خوشبخت ترین و سالم ترین افراد به سرعت متوجه می شوند که زندگی درباره در لحظه زندگی کردن است. این در مورد ماندن در همان لحظه و لذت بردن از چیزهای کوچک مانند خوردن غذا ، معاشرت با دوستان و حتی ورزش است. با این حال ، در حال حاضر بسیاری از چیزها در جهان باعث خارج شدن شما از زمان حال می باشند ، مانند شبکه های اجتماعی ، نگرانی از آینده و نگرانی از چیزهایی که از کنترل شما خارج هستند.

در نهایت ، این استرس شما را به دام خود می اندازد ، افکار شما بیش از حد می شود و بر خواب شما تأثیر می گذارد. و اگر قبلاً مدیتیشن کرده اید ، می دانید که چگونه آوردن ذهن خود به آنچه در همین لحظه در حال رخ دادن است ، خود به تنهایی آرامش بخش است. این ایده به طور کامل درباره مدیتیشن هدایت شده برای خواب است. ما همه با این مشکلات مواجه شده ایم. درست وقتی سرتان به بالش می رسد ، سونامی افکار ، ذهن شما را فرا می گیرد. اما با کمک مدیتیشن و بازگشت به همان لحظه ، به راحتی این افکار را خنثی می کند.

علم عمیق تر از این هم می شود. در روند آرام سازی ذهن ، سیستم عصبی شما شروع به شل شدن می کند و پاسخ به استرس های شما خاموش می شود. در عوض سیستم عصبی پاراسمپاتیک (دستگاه عصبی نباتی) شما را فعال می کند ، که مسئول کاهش ضربان قلب ، فشار خون و کاهش تنفس است. که همه فرآیندها برای "استراحت و هضم" مانند خواب و جذب مواد مغذی شناخته شده است. در واقع ، این حالت آرامش نهایی بدن شما است ، که برای خواب بسیار ایده آل است.

در یک مطالعه نشان داده شد که مدیتیشن برای خواب برای افراد بی خوابی به شکل قابل توجهی استرس کاهش می یابد. و در یک مطالعه دیگر نشان داده شد که کسانی که مرتباً مدیتیشن می کردند در مقایسه با کسانی که اصلاً مدیتیشن نمی کنند ، خواب عمیق تری دارند و علائم کلی بی خوابی خود را بهبود می بخشند . برای موفقیت ، مدیتیشن خواب داشته باشید!

مدیتیشن های هدایت کننده خواب چگونه کار می کنند

هرگز یک راه حل مدیتیشن یکسان که مناسب برای همه باشد وجود ندارد. بنابراین اگر مدیتیشن خواب هدایت شده را انجام می دهید اما باز هم با مشکلات بی خوابی مواجه هستید ، دلسرد نشوید. ممکن است قبل از یافتن بهترین روش برای داشتن خوابی عمیق ، نیاز به تلاش و امتحان کردن تکنیک های مختلف باشد. از این روشها به عنوان منبع استفاده کنید!

انواع مختلف مدیتیشن خواب

تنفس عمیق

این شامل تمرکز بر روی هر دم و هم بازدم ، کاهش سرعت تنفس به یک ریتم خوب و عمیق است. این کار کمک می کند تا به بدن سیگنال دهید که دیگر زمان خوابیدن است! برای تنفس های عمیق هدایت شده ، سعی کنید مدیتیشن را به برنامه عصر خود اضافه کنید تا سیستم عصبی شما با تنفس آرام شود.

تجسم

راهنمای مدیتیشن از شما می خواهد یک صحنه آرامش بخش ، مانند یک ساحل ، را در ذهن خود تجسم کنید ، سپس شما را به حالت هیپنوتیزم مانند می برد. در مورد چیز های آرامش بخش صحبت کنید! انتظار داشته باشید که تصاویر زیبا و حس درک و آرامش را احساس کنید.

به یاد اسکن بدن باشید

آرام سازی پیش رونده عضلانی در بهترین حالت. شما بر روی تنش های ، آزاد کردن و تنفس در عضلات و اعضای مختلف بدن تمرکز خواهید کرد.

قدردانی

وقتی استرس دارید ، اغلب به حالت کمبود می روید و از همه اتفاقات اشتباه در زندگی وحشت می کنید. اما وقتی در حالت قدردانی قرار دارید ، به همه چیزهایی که در زندگی به درستی پیش رفته اند فکر کنید ، این کار برای آرامش در خواب بسیار مناسب است.

شمارش

گوسفندان را در ذهنتان زیاد بشمارید؟ این همان مفهوم همیشگی برای کمک به شکستن الگوهای فکری اضطرابی است که مدام در ذهنتان ظاهر می شوند. به جای آن ، فقط روی شمارش گوسفند ها تمرکز کنید.

سکوت

اگر در استرس شدید هستید ، سکوت بهترین گزینه برای شما نیست. با این حال ، اگر در مدیتیشن و راهنمایی تمرکز خود تجربه بیشتری دارید ، نشستن در سکوت می تواند همان چیزی باشد که پس از یک روز طولانی و پر مشغله به آن نیاز دارید.

شروع با مدیتیشن هدایت کننده خواب

فرقی نمی کند که مبتدی یا حرفه ای در مدیتیشن باشید. شروع با مدیتیشن های خواب بسیار ساده است! تنها چیزی که لازم است علاقه به یادگیری و کمی صبوری است. امشب که در رختخواب دراز می کشید یک بار امتحان کنید و سپس احساس خود را مشاهده کنید! تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی از راهنمایی های بالا را انجام دهید . و سپس اجازه دهید وارد خواب عمیق شوید. این مطلب راهکاری برای با نشاط بیدار شدن است!

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان