ذهن آگاهی

3 ترفند حرفه ای برای شکستن چرخه تفکرات منفی

در لحظه زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

همه ما گهگاهی افکار منفی را تجربه می کنیم. به خصوص در هنگام استرس ، ما این افکار منفی را بیشتر از همیشه تجربه می کنیم. تفکرات منفی زمانی مشکل سازتر می شود که در چرخه ای از این تفکرات منفی گیر بیفتیم ، توانایی عملکرد ما را در زندگی روزمره مختل می کند و توانایی ما را برای انجام بقیه مسئولیت هایمان قطع می کند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شکستن چرخه تفکرات منفی و الگوهای فکری آورده شده است.

3 ترفند برای جلوگیری از تفکرات منفی

شماره 1 : تمرین در لحظه زندگی کردن

گیر افتادن در یک چرخه تفکرات منفی ذاتاً به این معنی است که حواس تان نیست یا به آنچه اکنون اتفاق می افتد توجه نمی کنید. افکار ما توانایی منحصر به فردی برای کشاندن ما از لحظه حال به گذشته یا آینده دارند. وقتی این حالت برای ما اتفاق می افتد ، ما به احتمال زیاد با یک تفکر فاجعه بار روبرو هستیم (یعنی به بدترین حالت ممکن فکر می کنیم) ، ما را از حال حاضر خارج می کند و افکارمان را از حل منطقی مسائل دور می کنیم. تمرکز بر روی این افکار تنها باعث ادامه افکار و احساسات منفی می شود. یکی از راه های خارج شدن از این حالت ، در لحظه زندگی کردن است. این به معنای تمرکز بر تنفس یا صداهایی باشد که در اتاق وجود دارد.

درگیر کردن حواس ، راهی عالی برای بازگشت به لحظه ای است که در آن قرار دارید. به دنبال رنگهای روشن در اتاق بگردید و شکل ظاهری آن را توصیف کنید. دو موردی را که می توانید بشنوید یا سه موردی را که می توانید بو کنید یا لمس کنید را شناسایی کنید. این کار ما را از الگوهای تفکری منفی خارج می کند و بلافاصله ما را با آنچه در این لحظه اتفاق می افتد ارتباط می دهد.

شماره 2 : تحرک داشته باشید

تحرک روش دیگری برای هدایت افکار و تغییر تجربه افکار منفی است. تحرک مستلزم این است که حواس تان را جمع کنید و به حال حاضر یا حرکات بدن متمرکز باشید ، در نتیجه از هرگونه افکار منفی یا استرس زا جدا می شوید.

تمرین هوشیاری و همچنین داشتن یک ورزش منظم ، هر دو ابزار فوق العاده سالمی است که می تواند به تنظیم سطح استرس و روحیه ما کمک کند. در حقیقت ، سی دقیقه ورزش هوازی برای کاهش سطح کورتیزول ، هورمون مرتبط با استرس و اضطراب کافی است. صرف وقت برای پیاده روی یا انجام 10 دقیقه تمرین سریع با وزن بدن یا یوگا می تواند به شما کمک کند تا از افکار منفی خود خارج شوید.

شماره 3 : افکار خود را روی کاغذ بیاورید

 قرار دادن قلم روی کاغذ با افکارتان ، به طور کلی می تواند دیدگاه گسترده تری به شما در مورد افکاری که تجربه می کنید ، بدهد. علاوه بر این به شما این امکان را می دهد منطقی تر به مسائل نگاه کنید ، به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا این افکار منفی معتبر هستند یا نیاز به جهت دهی دارند. بسیاری از اوقات ، نوشتن افکار باعث می شود که با از بین بردن بار ذهنی اشغال شده ، این افکار منفی کاملاً ناپدید شوند. بیان افکارتان باعث ایجاد فاصله عاطفی می شود ، که به شما کمک می کند تا نسبت به مدیریت این افکار منفی ، احساس آرامش و آمادگی بیشتری داشته باشید.

دفعه بعد که خود را گرفتار در یک الگوی فکری منفی دیدین ، این را امتحان کنید و احساس خود را پس از نوشتن افکار خود مشاهده کنید.

یادداشتی درباره اندیشه های منفی از تصویری که از اندامتان دارید

اگر شما افکار منفی مربوط به تصویر از اندامتان را تجربه کنید ، می توانید از همه این تکنیک ها استفاده کنید. ما هم می دانیم که داشتن این نوع افکار چقدر دشوار است و مدیریت آنها در بعضی مواقع چقدر سخت است. استراتژی دیگری که می توانید در صورت تجربه افکار منفی در مورد تصویر از اندامتان ، تمرین آن را شروع کنید ، گفتگوی دلسوزانه با خودتان است. طوری با خود و بدنتان صحبت کنید انگار که با بهترین دوست یا یکی از اعضای خانواده خود صحبت می کنید. شما از آغوش خواهرتان متنفر نیستید ، پس چرا این کار را با خودمان انجام ندهیم؟

شما می توانید با تمرکز بر روی بخشی از بدن که آن را دوست ندارید شروع کنید و از آن بخاطر عملکردهایش و همه کارهایی که برای شما انجام می دهد تشکر کنید. به عنوان مثال ، "بازوان من متشکرم برای کمک به من در حمل و نوازش پسرم" ، یا "ریه های من متشکرم که با کمک به تنفس مرا زنده و سالم نگه داشتی."

تمرین این کار به شما کمک می کند تا به جای اینکه فقط به ظاهر فیزیکی اعضای بدنتان توجه کنید ، از بدن خود قدردانی کنید.

کلام آخر

در حالی که همه ما گهگاه افکار منفی را تجربه می کنیم ، اگر شما مرتباً افکار منفی را تجربه می کنید و در فعالیت های خود مشکل دارید ، ملاقات با یک پزشک بهداشت روان به نفع شماست.

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان