مدیتیشن

برنامه 14 روزه تقویت روحیه

هر روز یک کار کوچک در یک برنامه دو هفته ای.

حال شما اخیراً چطور بوده است؟ اگر کمی بدخلق شده اید نگران نباشید ، شما تنها نیستید. بین همه گیری کرونا ، کار در خانه و تمام استرسی که در سال گذشته ایجاد شده است ، بسیاری از ما باید از کمی تقویت روحیه بهره مند شویم. ما یک چالش بسیار ساده برای انتخاب کاری انرژی بخش داریم (که امیدوارم به هیچ وجه چالش برانگیز نباشد) ، بنابراین در حال حاضر می توانید از خود مراقبت کنید. بالاخره سلامتی و خوشبختی شما اولویت اصلی است! مزیت: این تصمیماتی نیست که شما باید نگران نگه داشتن آن باشید ، بدون فشار ، همه فعالیت های سرگرم کننده و احساس خوب.

برنامه تقویت روحیه 14 روزه

برای دو هفته آینده ، ما شما را به چالش می کشیم که در این برنامه ، روزانه یک کار کوچک برای بهبود روحیه ، نشاط و خوش بینی بیشتر هر روز به ما بپیوندید.

روز اول: یک ترکیبی برای روحیه بهتر

این اسموتی دیوانه کننده خمیر کلوچه با عطر و طعم تقویت کننده روحیه ، همراه با مواد مغذی پیشنهادی توسط تحقیقات تضمین شده برای سوخت رسانی به مغز شما با کمک انتقال دهنده های عصبی احساس شادی. این یک پیشنهاد خوشمزه است که باعث می شود ذائقه و روح شما نیز شاداب شود.

روز 2: حرکات موزون

 گوش کنید ، برای لذت بردن از یک تمرین زومبا ، لازم نیست که در انجام حرکات موزون "خوب" باشید! شما برای کسی این حرکات را اجرا نمی کنید. هیچ قضاوتی وجود ندارد ، بنابراین بدن خود را حرکت دهید و سرگرم شوید. اگر در این مسیر به ترغیب احتیاج دارید ، بدانید که از نظر بالینی زومبا برای شما مفید است.

حرکات کمی شروع کنید (باز هم می گوییم: ما می خواهیم این کار برای شما ساده باشد!) در قسمت زومبای انرجیم چرخی بزنید تا یک کلاس مناسبتان پیدا کند و البته ... شما همیشه می توانید با موسیقی مورد علاقه خود (آهنگ های نوستالژیک همیشه عالی هستند!) و به هر روشی که در خانه احساس راحت تری داشته باشید ورزش کنید.

روز 3: برای پیاده روی بزنید بیرون

 قدم زدن در فضای باز چندین جنبه مثبت دارد. نه تنها یک حرکت دوست داشتنی سبک است ، بلکه ذهنتان را از کار ، استرس و هر چیز دیگری که ذهن شما را خسته کرده است، رها می کنید و هوای تازه و آفتاب دریافت می کنید.

اما صبر کنید ، جنبه های مثبت بیشتری هم وجود دارد! جذب ویتامین D آفتاب می تواند ریتم شبانه روزی شما را تنظیم کند ، بنابراین شما خواب بهتری خواهید داشت ... و به نوبه خود ، احساس بهتر و روحیه بهتری خواهید داشت. کی فکر می کرد که چیزی به سادگی قدم زدن در پارک می تواند تاثیری عمیق بر سلامتی شما بگذارد؟

روز چهارم: لذت را به صبحانه خود اضافه کنید

 افزودن غذاهای تقویت کننده روحیه به صبحانه می تواند انرژی کافی و مناسبی را برای شروع روز به مغز شما بدهد. اگر ماهی سالمون دوست دارید ، امگا 3 موجود در این ماهی چرب یک غذای عالی برای مغز شما باشد ، یک نان بیگل یا ماهی سالمون را با تخم مرغ امتحان کنید. موز مملو از ویتامین های گروه B است ، که می تواند در سلامت روح و مغز نیز نقش داشته باشد . بنابراین مقداری موز کاسه پودینگ یا اسموتی چیا بریزید!

روز 5: کمی بیشتر بخوابید

 هدف خود را برای امروز تعیین کنید تا یک ساعت بیشتر از حد معمول بخوابید. شاید این به معنای زود خوابیدن یا کمی دیرتر بیدار شدن باشد. اما با گرفتن کمی انرژی اضافی ، به روش های مختلفی به مغز خود کمک می کنید.

روز ششم: تمرین مدیتیشن داشته باشید

 مزایای بالینی مدیتیشن بی شمار است ، اما در اینجا همین که فقط با چند دقیقه مدیتیشن می توانید برای ادامه کار آماده تر باشید.

روز هفتم: یک تمرین تقویت کننده روحیه انجام دهید

 تمرینات اینتروال آنقدر سرگرم کننده است که اغلب احساس ورزش کردن به شما نمی دهد ، پس برای یک جلسه تمرین شاد آماده شوید .با یک تمرین سریع اینتروال ، اندورفین را به جریان بیندازید!

روز هشتم: قدرشناسی را تمرین کنید

 امروز 10 دقیقه وقت خود را به روزمره نویسی اختصاص دهید و زمانی که این کار را می کنید به قدرشناسی از داشته هایتان تأکید کنید ، نوشتن آن می تواند به شما کمک کند تا این احساس قدرشناسی را با ذهنیت بیشتری تجربه کنید ، به شما این امکان را می دهد که احساسات و نیرویی را که قدرشناسی می تواند بر روحیه شما داشته باشد ، واقعاً بچشید. قسمت های زیبای زندگی خود ، افرادی که دوستشان دارید ، مواردی که درباره خودتان دوست دارید ، حتی مواردی مانند دوش آب گرم یا یک فنجان قهوه را ذکر کنید.

روز نهم: مقداری شکلات تلخ بخورید

 خوردن آب نبات ممکن است به عنوان یک هوس ناگهانی به نظر برسد ، اما وقتی صحبت از شکلات می شود ، تمام قدرت آن در یک ماده معدنی قدرتمند معروف به منیزیم است. شکلات تلخ مملو از منیزیم است که می تواند سلامت مغز را تقویت کند و نشان داده شده است که منیزیم در کاهش استرس کمک می کند. وقتی نوبت به شکلات می رسد ، با شکلات تلخ 70 درصد یا تلخ تر ، بچسبید تا از قند اضافه بپرهیزید!

روز دهم: ذن یا همان ژرف‌نگری را با یوگا دریافت کنید

 می دانیم که احتمالاً قبلاً این را شنیده اید ، اما یوگا برای کاهش احساس استرس بسیار موثر است. حتی پزشکان مدرن و غربی این روش باستانی شرقی را به عنوان ابزاری برای حمایت از سلامتی ، تندرستی و روحیه پیشنهاد می دهند.

روز یازدهم: با دوستتان تماس بگیرید

ارتباط انسانی یکی از مهمترین جنبه های سلامتی و خوشبختی است که می توانیم در زندگی تجربه کنیم. اگرچه ممکن است به دلیل محدودیت های کرونا نتوانیم با دوستان خود ملاقات کنیم ، اما می توانیم از فناوری به نفع خود استفاده کنیم و به طور مجازی با آنها ارتباط داشته باشیم ، بالاخره علم پیشرفت کرده است! تماس ویدیویی یا حتی تماس تلفنی بهتر از پیام دادن است. وقت خود را صرف برقراری ارتباط با کسی کنید که شما را خوشحال می کند ، می خنداند و از شما حمایت می کند.

روز دوازدهم: یک ساعت از وسایل الکترونیکی جدا شوید

 آیا چرخیدن در گوشی در حال نابودی بهترین نتایج شماست؟ آیا کار ها آنقدر از کنترل خارج شده اند که می خواهید لپ تاپ خود را از پنجره به بیرون پرتاب کنید؟ اگر یک جلسه دیگر دارید ، دیگر خسته شده اید ! ما شما را درک می کنیم ما هم تجربه کرده ایم! یک ساعت از وسایل الکترونیکی جدا شوید ... بله واقعا یک ساعت کامل! کارها می توانند صبر کنند ، اما سلامتی شما نمی تواند. یک کتاب ، یک پازل ، حتی کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان ، یک کاردستی ، یک دستورپخت جدید را بگیرید و امروز فقط از اتصال دائمی به وسایل الکترونیکی رها شوید.

روز سیزدهم: کمی بخندید

 پادکست ، کتاب صوتی ، فیلم ، استندآپ کمدی یا تئاتری را پیدا کنید که باعث خنده شما می شود. خواه این کمدین مورد علاقه شما باشد یا یک سریال قدیمی که چندین بار آن را دیده اید ، مطمئن شوید که این چیزی است که باعث خنده شما می شود. این یک داروی قدرتمند برای مقابله با استرس است.

روز چهاردهم: فعالیت مورد علاقه خود را برنامه ریزی کنید

 برای روز آخر چالش ، ما یک انتخاب اختیاری و اختصاصی برای شما داریم. فقط شما می دانید که چه چیزی شما را شاد می کند ، برای برخی از شما ، بازی با بچه هایتان یا بازی با حیوان خانگیتان سرگرمی است. شاید این سرگرمی برای شخص دیگری قایق سواری باشد یا گپ زدن با پدر و مادرتان باشد. شاید هم برای شما دوش آب گرم طولانی و چند لحظه سکوت بسیار مفید باشد.

کاری را انتخاب کنید که مدتی است انجام نداده اید یا کاری که می دانید همیشه مهم است و هر چه باشد روز شما را بهتر می کند. این کاملاً شخصی و بسیار مهم است ، بنابراین بیایید این چالش دو هفته ای را با بهترین نحو و با چیزهای ویژه به پایان برسانیم.

هر روز احساس خوب بودن کنید

ما امیدواریم که این مجموعه دو هفته ای اتفاقی هیجان انگیز برای شما فراهم کرده باشد و اتفاقی که هر روز منتظر آن بوده اید و ما امیدواریم که این چالش به شما نشان دهد که چقدر آسان است که با کوچکترین چیزهای نیز می توان لذت بیشتری ایجاد کرد و از حالت خستگی و بداخلاقی خارج شوید. این یک درمان برای همه نیست و یک نسخه برای مشکلات سلامت روان بالینی نیست ، اما این یک شروع است! به مسیر خود انرژی خوب بفرستید!

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان