هوازی

5 تمرین خوب برای تقویت روحیه در کمتر از 30 دقیقه

تمام روز در اوج باشید

واقعا عالی نمیشه اگر که ما هر روز از خواب بیدار شویم و آماده بیرون پریدن از رختخواب با نظم ، انگیزه و قدرت باشیم؟ ما می توانیم ، اما برای اکثر ما انسان ها ، فقط این مورد همیشه شدنی نیست. بعضی روزها ، احساس می کنید زیاد از عهده کاری برنمی آیید. به همین دلیل است که به جای تکیه بر انگیزه ، داشتن برنامه و تعهد به انجام آن بسیار مهم است. انگیزه می تواند زودگذر باشد. یک روز انگیزه زیادی داریم و روز دیگر ، همش از بین رفته است. اما مشکلی نیست برای رسیدن به اهدافمان نیازی نداریم که همیشه در اوج باشیم. تمام آنچه شما نیاز دارید یک برنامه تمرینی مناسب با تمرینات روحیه برای روزهایی است که می خواهید از تقویت روحیه بهره مند شوید.

بر اساس گزارشات علمی ، ورزش به تقویت روحیه کمک می کند

حجم زیاد انرژی و احساسات شادی بعد از تمرین اتفاقی یا دارونما نیست. ورزش هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی (مانند سروتونین ، دوپامین و اندورفین) را تولید می کند که باعث بهبود روحیه ، حافظه ، سطح انرژی و احساس رفاه کلی می شود. علاوه بر این ( به سادگی پایان دادن به تمرین ) سیگنال هایی را به مغز شما ارسال می کند تا احساس موفقیت کنید و اعتماد به نفستان را برای انجام وظایف و تحقق اهداف افزایش می دهد.

هر ورزشی می تواند به بهبود روحیه شما کمک کند. با این حال ، ما حالات زیادی داریم (بعضی از ما حالات بیشتری نسبت به دیگران داریم ، که این کاملاً طبیعی است). تمرینات خاصی وجود دارد که می تواند در خارج شدن از رخوت فردی بسیار موثرتر باشد.

چه پریشان باشید و چه از پا افتاده ، ما لیستی از پنج تمرین مختلف تقویت روحیه را گرد هم آورده ایم تا فارغ از اینکه چه چیزی مانع شما شده است ، بتوانید روز خود را تغییر داده و در اوج باشید .

5 تمرین خوب که در کمتر از 30 دقیقه روحیه شما را تقویت می کند

 شماره 1: وزنه زدن برای عملکرد بهتر مغز

احساس سردرگمی دارید و نمی توانید تمرکز کنید؟ ثابت شده است که تمرینات با وزنه برای مقابله با اختلال شناختی و حتی ایجاد سلول های عصبی جدید تقویت می شود. مجموعه ای از وزنه ها را بردارید و یک تمرین مداری را امتحان کنید که ترکیبی از تمرینات قدرتی و هوازی است و باعث تقویت بیشتر اندورفین می شود.

ما این تمرین 21 دقیقه ای فول بادی قدرتی را دوست داریم ، که تمام گروه های اصلی عضلانی شما را هدف قرار می دهد و به شما کمک می کنند که انرژی بیشتری داشته باشید.

شماره 2: یوگا در شما احساس شادی ایجاد می کند

اگر همه چیز از کنترل شما خارج شده و درگیری ذهنی دارید ، وقت آن است که کمی از وقت خود را به یوگا اختصاص دهید. طبق مطالعات اخیر ، یوگا به شما کمک می کند تا احساس استرس و اضطراب را کاهش دهید ، و آن را به یکی از تمرینات خوب برای ایجاد احساس خوب تبدیل می کند.

همچنین تنفس عمیقی که در یوگا انجام می دهیم باعث افزایش اکسیژن در بدن می شود و مواد مغذی مورد نیاز مغز برای سوخت و ساز را فراهم می کند. اگر در یوگا مبتدی هستید ، یوگا های روزانه 16 دقیقه ای ما بهترین تمرین برای شروع مزایای یوگا است که از حالت های نگهدارنده و متعادل کننده بیشتری استفاده می کند تا از نظر روحی و جسمی شما را به چالش بکشد.

اگرچه یک کلاس یوگا می تواند بلافاصله روحیه شما را تقویت کند یا احساس آرامش بیشتری را برای شما ایجاد کند ، اما ثبات . پایبندی در این تمرینات ، امری مهم است. تلاش کنید تا یوگا را به عنوان یک قسمت همیشگی از برنامه تناسب اندام خود قرار دهید! بهترین ها می تواند با مزایای تقویت کننده روحیه و آرامش یوگا همراه باشد.

شماره 3: تمرینات اینتروال برای تولید هورمون های شادی آور

احساس می کنید ابر سنگینی بالای سر شما وجود دارد؟ با یک تمرین سریع اینتروال از این رخوت و سنگینی خارج شوید. بالا بردن ضربان قلب مانند این است که با فشار دادن دکمه تقویت کننده ، اندورفین در بدن آزاد می شود و تمام احساسات خوب را در شما ایجاد می کند.

یک مطالعه نشان داد که تمرینات منظم اینتروال تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی دارد. هل دادن خود تا جایی که بدن توان دارد ، به شما احساس موفقیت می دهد که این باعث ایجاد پایبندی به تمرینات می شود.

این تمرین 28 دقیقه ای را امتحان کنید تا علاوه بر چربی سوزی و عضله سازی ، حرکات شما را نیز بهبود بخشد.

شماره 4: برای رها کردن کودک درون خود برقصید

دوباره مثل یک بچه کوچک احساس آزادی کنید. بدون هیچ مسئولیتی . درست مثل زندگی کردن. ما آرزو داریم همه مسئولیت های بزرگسالی شما را برداریم ، اما می توانیم بهترین کار ممکن را انجام دهیم. بله دسته ، بیایید برقصیم! اگر آماده احساس ریتم در بدنتان هستید ، انگشتتان را روی هر یک از فیلم های سرگرم کننده تمرینات رقص ما فشار دهید.

ثابت شده است که رقص نه تنها باعث افزایش اندورفین از طریق ورزش های هوازی می شود ، بلکه باعث کاهش هورمون استرس ، یعنی کورتیزول می شود.

وقتی به بدنتان اجازه می دهید موسیقی را احساس کنید و از طریق حرکت آن حس را ابراز کند ، به شما کمک می کند تا که کاملاً خودتان باشید ، بدون اظهار نظر و قضاوت دیگران.

در صورت تمایل می توانید این کار را به صورت خصوصی در اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب انجام دهید. برو ، جوری برقص که انگار هیچ کسی تماشا نمی کنه. (چون واقعا هم کسی تماشا نمی کنه)!

شماره 5: پیلاتس برای کمک به شما در داشتن خوابی بهتر

وقتی خواب خوبی دارید ، احساس می کنید می توانید بر هر چیزی که در کل روز برای شما اتفاق می افتد غلبه کنید. اگر خواب خوبی نداشته باشید ، می تواند باعث شود حتی چیزهای کوچک خیلی سخت تر به نظر برسد. برای اینکه شب های خوب بیشتر داشته باشید ، سعی کنید پیلاتس را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. این یکی از تمرینات خوب است که با توجه به فواید زیادی آن نباید نادیده گرفته شود .

در یک مطالعه نشان داده شد که ارتباطی بین پیلاتس و بهبود روحیه و کیفیت خواب در دانشجویان وجود دارد که این دلیل دیگری برای افزودن تمرینات پیلاتس به زندگی ما است.

پیدا کردن خوبی ها در بی تفاوتی

اگر احساس پریشانی می کنید ، کاملاً متوجه آن می شویم و می خواهیم بدانید که تنها نیستید. سلامت روان ما به اندازه سلامت جسمی ما مهم است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که احساسات خود را ارج می نهید و به خود اجازه می دهید احساسات منفی را پردازش کنید ، بخشی از انسان سالم بودن است. با این حال ، اگر احساس پریشانی بیش از حد دارید ، ما به شما توصیه می کنیم با یک پزشک متخصص در این مورد صحبت کنید. یک گپ کوتاه بی ضرر است .

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان