آیا هر روز برای ورزش کردن احساس بی انگیزگی می‌کنید؟ آیا روی همان تمرینات قدیمی که در دو سال گذشته انجام می دادید، باقی مانده اید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. تقویت انگیزه برای انجام تمرینات روزانه در میان تمام مشکلات زندگی امروزی، می‌تواند واقعا یک چالش باشد. به تیم انرجیم اعتماد کنید تا به راحتی در دل یک دنیای بزرگ ورزشی قرار بگیرید که در آن فقط کافیست یک پیجامه بپوشید و در منزل تمرین کنید و شب نیز با همان پیجامه به رخت‌خواب خود بخزید!

قبل از شروع مطالعه این مقاله، باید تمام تصورات از پیش تعیین شده خود در مورد تمرین در منزل را دور بریزید. فراموش کنید که ورزش کردن در خانه خسته کننده است یا اینکه نمی‌توانید با ورزش در اتاق نشیمن به تناسب اندام برسید. ما در تیم انرجیم، دقیقا آنچه را که برای اصلاح روتین تمرینات خانگی خود به آن نیاز دارید به شما می‌دهیم. باور کنید که ورزش در خانه می‌تواند حتی هیجان انگیزتر از رفتن به باشگاه باشد. پس بیایید ابتدا به مزایای انجام تمرینات ورزشی در منزل نگاهی بیندازیم کنیم.

فواید ورزش کردن در خانه

 

  • صرفه جویی در هزینه ها

آیا می‌خواهید هر ماه پول بیشتری در جیب خود نگه دارید؟ البته که هرکسی این را دوست دارد! این یکی از بهترین مزایای ورزش کردن در منزل است؛ زیرا دیگر لازم نیست نگران حق عضویت ماهانه در باشگاه‌های گران قیمت باشید که می‌تواند بیش از 500 هزار تومان (صرف نظر از برنامه غذایی و تمرینی که هر کدام نیز هزینه‌های جداگانه خود را دارند) در ماه برای شما هزینه داشته باشد.

هزینه کلاس‌های تناسب اندام گران قیمت مانند پیلاتس، یوگا، تی آر ایکس و… را نیز مد نظر بگیرید. بنابراین فیت ماندن می‌تواند بسیار گران تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. در عوض، می‌توانید باشگاه کوچک خود را در خانه ایجاد کنید و با انرجیم به اهداف تناسب اندام خود دست پیدا کنید. برنامه انرجیم می تواند به شما کمک کند با کسری از هزینه عضویت ماهانه در باشگاه، فیت بمانید. شما می‌توانید در هر جایی و بدون هیچ تجهیزاتی ورزش کنید و از بین طیف گسترده ای از کلاس‌های محبوب مربیان تاپ کشور، کلاس مناسب خود را انتخاب کنید و از ورزش در منزل لذت ببرید.

 

  • راحتی تمرین با زیرشلواری (Workout in Your Pajamas)

بیایید رو راست باشیم؛ زندگی هر روز سخت تر می‌شود و این موضوع می‌تواند انگیزه متعهد ماندن روی یک برنامه تناسب اندام را به یک چالش تبدیل کند. با این حال، وقتی بتوانید به سرعت از رخت‌خواب خود بیرون بیایید و بلافاصله با یک زیرشلواری! تمرین خود را شروع کنید، بهانه کمتری برای حذف تمرین خود باقی می‌گذارید. به علاوه، بانوان وقتی در خانه ورزش می‌کنند، دیگر لازم نیست نگران ظاهر و آرایش خود باشند! 

 

  • انجام کارهای بیشتردر زمان کمتر

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که با تمام قدرت و با انگیزه بالا در باشگاه حاضر شوید تا یک تمرین کامل انجام دهید، اما به علت شلوغی و ازدحام اعضای دیگر باشگاه، جلسه تمرینی خود را کنار بگذارید؟ یا در صف ایستاده باشید تا نوبتتان شود روی تردمیل بدوید؟ همچنین وقتی در باشگاه تمرین می‌کنید، زمانی که با یکی از ورزشکاران دیگر باشگاه صحبت می‌کنید، ممکن است صحبت‌تان حتی یک ساعت هم طول بکشد! درحالی که شما فقط چند حرکت دو سر بازو و چند حرکت دراز و نشست انجام داده اید.

راه حل چیست؟ در منزل تمرین کنید. جایی که می‌توانید یک تایمر تنظیم کنید، حواس پرتی را کنار بگذارید و تمرین خود را انجام دهید! شما مسئول حذف حواس‌پرتی‌ها در خانه خود هستید و می‌توانید 15، 20 یا 60 دقیقه وقت خود را مدیریت کنید تا با 100 درصد انرژی روی تمرین‌تان متمرکز بمانید. بنابراین در مدت زمان تمرین در خانه، در یک بازه زمانی بسیار کمتر، کارهای بیشتری انجام خواهید داد.

 

5 نکته در مورد اینکه چگونه تمرینات منزل را خسته کننده نکنید

 

  • شماره 1 با برنامه انرجیم تمرین کنید

اگر در مورد نوع تمرینی که باید انجام دهید، به کمی راهنمایی نیاز دارید و می‌خواهید آن را در محیط راحت خانه انجام دهید، برنامه انرجیم یک راهنمای کامل برای تنظیم روال تناسب اندام شما است. در این اپلیکیشن می‌توانید از بین کلاس‌های مختلف، مورد مناسب خود را انتخاب کرده و با مربیان سطح جهانی تمرین کنید که این واقعا ورزش کردن را برای شما سرگرم کننده می‌کند. به علاوه، کلاس مورد علاقه شما همیشه در برنامه انرجیم باز است و خبری از تعطیلی نیست!

  • شماره 2 یک پارتنر ورزشی انتخاب کنید

 

این که در خانه ورزش می‌کنید، به این معنی نیست که نمی‌توانید با دیگران ورزش کنید. با انتخاب یک شریک مسئولیت پذیر، می‌توانید کل برنامه ورزشی خود را سرگرم‌کننده کنید. این روش یک تکنیک طلایی برای متعهد ماندن به اهداف تناسب اندام و فیتنس است؛ به خصوص زمانی که در منزل ورزش می‌کنید. یک پارتنر مسئولیت پذیر به شما کمک می‌کند تا شرایط را تحت کنترل خود نگه دارید و به شما انگیزه کافی مورد نیاز برای ورزش کردن روزانه می دهد.

شما و دوستانتان می توانید با استفاده از برنامه انرجیم برای تمرین با یکدیگر آنلاین شوید. برنامه انرجیم حتی به شما این امکان را می‌دهد که در طول تمرینات خود با دوستان خود صحبت کنید و برای کمی رقابت دوستانه، رتبه خود و دوستانتان را در تابلوی امتیازات ببینید. کمی رقابت دوستانه هرگز به کسی آسیب نمی رساند، درست است؟

 

  • شماره 3 یک پلی لیست تمرینی بسازید

هیچ چیز مانند یک پلی لیست تمرینی انگیزشی نمی تواند شما را به ورزش ترغیب کند؛ پس همین الان یک  لیست پخش ایجاد کنید و دکمه پلی  را وارد کنید تا شما را سرحال آورده  و آماده انجام تمرینات ورزشی کند.

  • شماره 4 به خودتان لباس‌های ورزشی جدید هدیه کنید

اگر ورزش در پیجامه به شما انگیزه ورزش نمی‌دهد، پس این ورزش برای شما مناسب است. از خودتان با چند لباس تناسب اندام تازه پذیرایی کنید، زیرا سزاوار آن هستید! گاهی اوقات تازه کردن لباس تنها چیزی است که برای تقویت انگیزه جهت انجام ورزش‌های روزانه به آن نیاز دارید.

  • شماره 5 چیز جدیدی را امتحان کنید

تنوع، چاشنی زندگی است بنابراین هر چند وقت یکبار که نیاز است چیز جدیدی به برنامه تناسب اندام خود اضافه کنید و با انجام تمرینات تکراری روزانه در رکود گیر نکنید. ترکیب کردن گزینه‌های مختلف، یکی از بهترین راه‌ها برای جذاب کردن ورزش است، به‌ویژه زمانی که در منزل ورزش می‌کنید. چگونه می‌توانید تمرین‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای امتحان کردن پیدا کنید؟ انرجیم کلاس‌های مختلف تناسب اندام خود را با مربیان مختلف ارائه می‌دهد، که می‌توانید هرکدام را دوست داشتید امتحان کنید تا زمانی که موارد دلخواه خود را بیابید.

بهترین تمرینات برای تمرینات خانگی

 

  • یوگا
  • پیلاتس
  • اینتروال
  • تمرینات میان تنه مانند پلانک
  • تمرینات قدرتی و سرعتی با استفاده از وزنه های سبک یا نوارهای مقاومتی

 

خلاصه بحث:

آیا آماده اید تا سبک تمرین خانگی را امتحان کنید؟ آیا آماده اید که بالاخره یک برنامه تناسب اندام که برای خود تعیین کرده اید را، شروع کنید؟ زمانش فرا رسیده که با انرجیم دیدگاه خود را نسبت به ورزش کردن در منزل تغییر دهید و از آن لذت ببرید.