آیا شما یک فرد سحرخیز هستید؟ اگر خیر، نگران نباشید؛ زیرا شما تنها نیستید. وسوسه شدن به خوابیدن، بعد از خاموش کردن ساعتی که قرار بود شما را صبح بیدار کند، امری طبیعی است. اما نکته اصلی اینجاست که بیدار شدن در صبح زود، با مزایای زیادی همراه است. افزایش بهره وری یکی از مزیت‌هایی است که سحرخیز بودن به سختی بر آن غلبه می‌کند. مقداری فعالیت بدنی انجام دهید و پاداش این سحرخیز بودن خود را دو برابر کنید. همچنین با برنامه‌ریزی در تمرین صبحگاهی، رضایت بیش‌تری از سحرخیزی خود خواهید داشت. در ادامه به شما می‌گوییم که مزیت‌های تعریق بدن در صبح زود، قبل از پرداختن به سایر کار‌ها چیست.

۴ دلیل انگیزشی برای تبدیل تمرینات صبحگاهی به یک عادت سالم

عادات سالم در زندگی می‌توانند زندگی یک شخص را بسازند. هر آدمی باید عادات بد خود را ترک کرده و آن‌ها را با عادت‌های سالم جایگزین کند. پس در ادامه با ۴ دلیل برای شما توضیح می‌دهیم که چرا تمرینات صبحگاهی باید به عادت سالم شما تبدیل شود.

عدم نیاز به توقف در فعالیت‌های روزانه

yoga coach practicing yoga
yoga course

 

صبح‌ها، زمان آرام‌تری برای فعالیت‌های ورزشی هستند. یعنی زمان بیش‌تری دارید برای اینکه به جای دنیای بیرون، روی خودتان تمرکز کنید. بنابراین ورزش صبحگاهی اولین چیزی است که می‌تواند در لیست کار‌های شما در صبح زود قرار بگیرد. اگر پیش از چک کردن رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های متنی، ‌ایمیل‌ها یا حتی غذا دادن به حیوانات خانگی، از همان ابتدای روز ورزش کنید، لازم نیست در آخر روز برای آن وقت بگذارید یا‌ امیدوار باشید که تماس کاری‌تان زودتر تمام شود؛ زیرا قبلا فعالیت ورزشی خود را انجام دادید.

داشتن اشتهای بیش‌تر و انتخاب غذا‌هایی سالم‌تر

apple oatmeal

 

با تمرین کردن، میان وعده‌های بهتری را انتخاب می‌کنید. طبق مطالعاتی که انجام شده، داشتن یک زندگی فعال باعث می‌شود بدن برای جبران کالری‌های از دست رفته و کمک به ریکاوری ماهیچه‌ها، به طور طبیعی هوس انواع خاصی از غذا‌ها را داشته باشد. این غذا‌ها همان گروه‌های سالم مواد غذایی از جمله پروتئین، کربوهیدرات و میوه‌ها هستند. به این دلیل که مغز سیگنال‌هایی برای دریافت مواد غذایی خاصی را می‌فرستد.

تمرینات صبحگاهی باعث می‌شود در بقیه روز احساس گرسنگی داشته باشید. تا به حال متوجه شدید که بلافاصله بعد از ورزش کردن تا چه اندازه احساس گرسنگی می‌کنید؟ اینکه این گرسنگی را نادیده بگیرید، غیر طبیعی است و نباید این کار را انجام دهید. اینکه چه غذا‌هایی انتخاب می‌کنید و چگونه با سرعت کم‌تر می‌خورید تا در مدت زمان طولانی‌تر احساس سیری کنید، نکات مهمی هستند.

انرژی بیش‌تر

yoga coach practicing

 

اگر می‌خواهید مصرف کافئین را کاهش دهید. ورزش صبحگاهی، بهترین راه حل برای شما است. طبق تحقیقات، به ازای هر ساعتی که از 7:30 می‌گذرد، فعالیت بدنی کاهش پیدا می‌کند. ورزش صبحگاهی در تامین انرژی شما در طول روز نقش مهمی دارد. بنابراین تا زمانی که می‌خواهید بخوابید، حسابی خسته شده و خواب عمیق‌تری خواهید داشت.

ورزش صبحگاهی را با دوره یوگای انرجیم دنبال کنید!

خلق و خوی بهتر

 

آیا می‌خواهید خلق و خوی شما فوراً بهبود پیدا کند؟ همین تمرینات صبحگاهی می‌تواند به شما کمک کند تا با مشکلات، به راحتی مقابله کنید. فواید تمرین درست، پنج دقیقه بعد از تمرین، خود را نشان می‌دهد. در نتیجه ما احساس قدرت بیش‌تر و اعتماد به نفس قوی‌تری را تجربه می‌کنیم. این یکی از مزیت‌های طبیعی اندورفین‌های آزاد شده محسوب می‌شود.

بنابراین در یک روز شلوغ یا مواجهه با فردی که روز بدی داشته، با نگرش بهتری به او رسیدگی می‌کنید. شما هر زمانی که ورزش کنید، این حس خوب را خواهید داشت. پس بهتر است که نه فقط قبل از خواب، بلکه در تمام روز این حس خوب را داشته باشید.

۶ راه حل برای انجام آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر تمرینات صبحگاهی

1) برای شروع سحرخیزی، زنگ خود را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زودتر از ساعاتی که قبلا بیدار می‌شدید، تنظیم کنید. این کمک می‌کند تا با تنظیم ساعت بیداری خود، کم‌تر متوجه تغییرات آن شوید.

2) از شب قبل لباس‌های تمرین خود را آماده کنید. در این صورت فردا صبح زمان کم‌تری را برای اینکه چه لباسی بپوشید، صرف می‌کنید.

3) برنامه تمرین خود را برای تناسب اندام یا یک ورزش صبحگاهی ساده، آماده کنید. برای برنامه‌ریزی حرکات خود یا تنظیم یادآور‌ها، می‌توانید از انرجیم کمک بگیرید.

4) برای خود پاداشی را در نظر بگیرید؛ زیرا توانستید سحرخیز باشید و تمرین صبحگاهی انجام دهید. اگر نیاز دارید، کتاب بخوانید، با حیوان خانگی بازی کنید یا فقط برای ۵ دقیقه استراحت داشته باشید.

5) از شب قبل تمرین‌تان یک صبحانه خوشمزه و مقوی درست کنید. وقتی کارتان تمام شد، صبحانه‌ای برای خوردن دارید.

6) زیبایی و آرام بودن صبح زود را به خاطر بیاورید. این کمک می‌کند متوجه شوید که ارزش تلاش کردن را دارد.

مطلب پیشنهادی: نکات ورزش صیحگاهی

نگران از دست دادن صبح زود برای انجام ورزش نباشید!

اگر نمی‌توانید یک تمرین صبحگاهی را انجام دهید، نگران نباشید. برخی افراد در ساعات پایانی روز بهتر عمل می‌کنند و این موضوع هیچ مشکلی ندارید. مهم‌ترین اصل این است که ورزش در بخشی از برنامه روزانه یا هفتگی شما جای بگیرد. هر شخصی شیوه منحصر به فرد خود را دارد و بهتر این است که بفهمید چه چیزی برای شما عملکرد بهتری دارد.

منبع

Read This if Morning Workouts Just Aren’t Your Thing