به عنوان یک مادر، شما باید همزمان که از بچه‌ها نگهداری می‌کنید، شغل و خانواده خود را هم اداره کنید. با وجود همه این مسئولیت‌ها، امکان دارد به راحتی برنامه مراقبت از خود و تناسب اندام و ورزش را فراموش کنید. وقتی مادر می‌شوید، نیاز به اجرای ده‌ها کار مختلف در یک زمان دارید (بله، مادران ابرقهرمان‌ واقعی هستند).

با وجود این همه کار، نمی‌توان زمانی را برای مراقبت از خود پیدا کرد، اینجاست که تناسب اندام مطرح می شود. ما در تیم انرجیم شما مادران عزیز را دعوت به انجام یک تمرین سریع 20 دقیقه ای اینتروال با بچه‌ها می‌کنیم. پس منتظر چه هستید؟ کفش‌های کتانی خود را بردارید، موهایتان را ببندید و بیایید شروع کنیم و با هم قوی‌تر شویم. در این مقاله پنج تمرین دوستانه با کودکان آورده شده است که می‌توانید زمانی که بچه‌های کوچکتان در حال دویدن در اطراف خانه هستند، باهم از ورزش کردن لذت ببرید.

5 تمرین دوستانه با بچه‌ها که وقتی اطراف شما پرسه می‌زنند، می‌توانید انجام دهید. 

Kids in Your Workout Routine

شماره 1: نصب اپلیکیشن انرجیم

اگر در مورد تمرینات روزانه خود به تنوع نیاز دارید، انرجیم کنارتان است و شما را حمایت می‌کند. ما تمرین‌های دوستانه‌ با بچه‌ها را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید در خانه انجام دهید. از اپلیکیشن انرجیم برای انجام تمرینات اینتروال، پیلاتس، یوگا، کاردیو، رقص یا تمرینات بدنسازی استفاده نمایید و بچه‌های کوچک خود را درگیر ورزش کنید. آن‌ها مشتاقانه منتظر هر فعالیت جدیدی هستند که آن را تجربه کنند؛ پس از این فرصت استفاده کنید و در زمینه ورزش، برای بچه‌هایتان الگوی خوبی ‌شوید.

شماره 2: با پریسا حسن پور یک مهمانی ژیمناستیکی در اتاق نشیمن خود داشته باشید

با استفاده از بخش کودکان برنامه انرجیم، بچه‌هایتان را با خود همراه کنید. اگر کودک دختر دارید، این یک راه ایده آل برای جذب او به سمت ژیمناستیک و ورزش است که در کنار تحرک بدنی، توجه کودک را نیز درگیر می‌کند. به علاوه، این تمرینات مطمئناً خواب کودکتان را به دلیل خسته کردن او، ده برابر آسان‌تر می‌کند. همچنین با برگزاری یک جلسه ژیمناستیک با بچه‌هایتان درست در اتاق نشیمن، می‌توانید کالری‌های اضافی خود را به‌راحتی بسوزانید.

شماره 3: با یوگا متمرکز شوید

مادران باید گاهی وقت‌ها از فعالیت دست برداشته و به خود استراحت دهند، که اغلب اوقات برای این کار فرصتی ندارند. اما کسب آرامش از طریق تمرینات یوگا نیاز به وقت زیادی ندارد. می‌توانید یوگای خود را بدون نیاز به باشگاه رفتن و در خانه خود انجام دهید و فرزند کوچک خود را نیز درگیر کنید. بنابراین یک تشک، یک پتوی راحت یا هر وسیله‌ی یوگا که در خانه دارید را بردارید و روی آیتم کلاس یوگا انرجیم کلیک کنید. قطعا  هم شما و هم فرزندانتان از آن لذت خواهید برد.

شماره 4: کاردیو

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید کاردیو را با بچه‌هایتان انجام دهید. حتی دنبال کردن کودک نوپایتان، به عنوان تمرینات هوازی روزانه به حساب می‌آید! برخی دیگر از تمرین‌های دوستانه با بچه‌ها شامل سوار کردن آنها در کالسکه و رفتن به پیاده روی سریع یا دویدن با آنها است. اگر هم بیرون خیلی سرد یا بارانی است، تمرین اینتروال را با مربیان انرجیم انجام دهید و از فرزندانتان بخواهید که به شما بپیوندند. به آنها اجازه دهید هر آهنگی دوست دارند در حین تمرین پخش نمایند تا احساس کنند بخشی از تمرین هستند و تمرین را سرگرم کننده تر ببینند. به علاوه، به این ترتیب، آنها مشغول می شوند و به شما اجازه می دهند تمرینات خود را انجام دهید.

شماره 5: تقویت عضلات شکم

زمانی که در کنار کودک خود هستید، تمرینات شکم گزینه‌های تمرینی مناسب محسوب می‌شوند. با یک بچه همیشه می‌توانید روی حداقل 10 دقیقه تمرین تقویت شکم حساب کنید! برای این کار، تشک خود را پهن نمایید و بچه خود را سوار کمرتان کنید، سپس سعی کنید چند تمرین پلانک یا مونتِن کِلایمبِرز (Mountain Climbers) را اجرا کنید. از آنجایی که تمرینات شکم کوتاه تر از تمرینات کامل بدن هستند، می‌توانید این تمرینات هدفمند شکم را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهید.

 

خلاصه بحث:

workout with child

به‌عنوان یک مادر سلامت جسمی و روانی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه بهتر از خودتان مراقبت کنید، می‌توانید از دیگران هم بهتر مراقبت کنید و سر کار یا هر تعهد دیگری که دارید هم، پر انرژی تر حاضر می شوید. اگر شما هم مانند سایر مادران، در تلاش برای یافتن زمانی برای تمرین هستید، به جای بهانه تراشی، ورزش کردن با فرزندان خود در خانه را امتحان کنید.

اگر بتوانید یک تمرین 15 دقیقه‌ای با بچه‌ها در خانه انجام دهید، همین یک برد بزرگ است که نه تنها برای سلامتی شما مفید واقع می‌شود بلکه در تبدیل شما به یک الگوی ورزشی برای فرزندانتان نیز موثر است. پس مراقب خود باشید و متعهد شوید که هر روز یک تمرین انجام می‌دهید.