فرقی نمی‌کند که چه تمرینی انجام می‌دهید، اگر به دنبال ارتقاء سطح تمرین خود هستیدT کش ورزشی یک راهکار عالی است که می‌توانید به برنامه‌تان اضافه کنید. چه به دنبال تقویت بدن و لاغری باشید، یا افزایش انعطاف پذیری و تعادل، کش‌های ورزشی می‌توانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. به عنوان یک ابزار تمرینی سبک و جمع و جور، کش‌های ورزشی برای تمرین در خانه، و برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند و می‌خواهند تمرینات ورزشی را در همه حال داشته باشند، ایده‌آل هستند. علاوه بر این، کش‌های ورزشی مقرون به صرفه و گزینه‌ای ایمن برای همه ورزشکاران هستند.

واضح است که کش‌های ورزشی مزایای زیادی دارند. اما برای استفاده از آن‌ها نیاز به یک برنامه ورزشی کامل و حرفه‌ای دارید که به راحتی می‌توانید این برنامه را از انرجیم دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کش‌های ورزشی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کش ورزشی چیست؟

Bands_0457

همانطور که به نظر می‌رسد، کش‌های ورزشی نوارهای الاستیک بزرگی هستند که سطوح مختلفی از مقاومت را به تمرینات شما اضافه می‌کنند. آنها در اشکال، اندازه ها و سطوح مختلف تمرینی (به عنوان مثال سنگینی یا سختی) برای انطباق با گروه های مختلف عضلانی و نیازهای متفاوت ورزشی وجود دارند.

کش‌های ورزشی می‌توانند صاف یا حلقه دار، ضخیم یا نازک و یا مجهز به دسته یا بدون دسته باشند. اما مهمتر از همه این است که، با کمک کش‌های ورزشی بدون اینکه شما واقعاً از وزنه استفاده کنید، شدت تمرین را افزایش می‌دهید.

آشنایی با انواع مختلف کش‌های ورزشی و کاربردهای مختلف آنها می‌تواند در برنامه‌ریزی تمرینات شما مفید باشد! به عنوان مثال اگر به دنبال تقویت قدرت پایین تنه و افزایش شدت تمرینات آن هستید، ممکن است بخواهید کش سنگین تری را برای درگیر کردن قسمت پایین تنه و عضلات سرینی خود انتخاب کنید. اما اگر به دنبال تراش دادن و حجم دادن به بازوهای خود یا تقویت قدرت بالاتنه هستید، یک بند سبک انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

مزایای کش‌های ورزشی در تمرینات

Band

کش‌های ورزشی علاوه بر استفاده به عنوان وزنه برای کسانی امکان نگهداری تعداد زیادی وزنه در خانه را ندارند، مزایای زیاد دیگری هم دارند.

1- مناسب سفر هستند:

کش‌های ورزشی وزنی ندارند و به سادگی در چمدان جا می‌شوند. آن‌ها را در چمدانتان بیندازید تا در مسافرت از آنها استفاده کنید.

2- عالی برای تمام سطوح تناسب اندام:

کش‌های ورزشی قابلیت اضافه شدن به تمام سطوح برنامه‌های ورزشی را دارند. فرقی نمی‌کند شما یک تازه‌کار هستید یا یک بوکسور حرفه‌ای، در هر صورت کش‌های ورزی می‌توانند تحولی عظیم در برنامه شما به وجود بیاورند.

3- برای تقویت کامل بدن:

کش‌های ورزشی برای هدف قرار دادن عضلات پشت، عضله دوسر، سه سر، قفسه سینه، پاها، عضلات سرینی و … مناسب هستند. در حقیقت آنها برای تقویت کل بدن بسیار عالی هستند.

4- عدم نیاز به فضای بزرگ:

اگر نمی‌خواهید خانه خود را با وزنه‌های زیاد شلوغ کنید، کش‌های ورزشی بهترین گزینه برای شما هستند. زیرا می توانید آنها را در یک سبد کوچک زیبا در گوشه اتاق نگه دارید و نیاز به هیچ فضای اضافه دیگری نخواهند داشت.

5- ایمن و کم آسیب:

استفاده از کش‌های ورزشی، به دلیل ایجاد نیروی پیوسته یک گزینه عالی برای افرادی است که در معرض آسیب هستند. بر خلاف دیگر ابزارهای ورزشی مانند هالتر، دمبل و دستگاه‌های بدنسازی، کش‌های ورزشی برای استفاده شخصی بسیار مناسب هستند و نیاز به مربی برای مدیریت تمرین ندارند.

6 تمرین عالی با کش‌های ورزشی

woman-resistance

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، بیایید یک بار به کش‌هایی ورزشی در تمرینتان فرصت حضور بدهید. ما فکر می کنیم باید کش‌های ورزشی را امتحان کنید و ببینید که چگونه می توانند روال تمرینی شما را ارتقاء بخشند. در اینجا چند ایده تمرین با کش‌های ورزشی برای شروع کار آورده شده است.

1-  تمرین با کش

به بخش‌ برنامه‌های ورزشی با کش در اپلیکیشن انرجیم بروید و حرکات تمرینی با کش ورزشی را امتحان کنید. اگر خیلی وقت است که در تمرینات ورزشی‌تان احساس سوختن در عضلات را ندارید، این تمرینات شما را حسابی به چالش می‌کشند.

2- کاردیو با کش

ورزشی‌های کاردیو با کش مانند پیلاتس از جمله ورزش‌های مؤثر و پر طرفدار در انرجیم هستند. وقت را تلف نکنید و به برنامه مربی‌های انرجیم ملحق شوید.

3- عضلات پایین تنه خوش فرم

اگر فکر می‌کنید رسیدن به عضلات پایین تنه و سرینی خوش فرم کار چندان راحتی نیست، بیایید باهم برنامه پایین تنه با کش در اپلیکیشن انرجیم را دنیال کنیم. نتایج تمرین در کمتر از یک ماه به وضوح مشخص خواهد شد.

4- تمرین کل بدن با کش

می‌خواهید کل بدنتان را بدون وزنه سفت و عضلانی کنید؟ خوب باید بگوییم که راهی به جز استفاده از کش ورزشی ندارید. برنامه تمرین کل بدن با کش را در اپلیکیشن انرجیم انتخاب کنید و از تغییرات شگرفی که در بدنتان شکل می‌گیرد، لذت ببرید.

5- تمرین هیت با کش

یک تمرین پر فشار با کش‌های ورزشی می‌تواند قلب شما را وادار به پمپاژ خون کند. تمرین‌های شدتی با کش، ظرفیت تنفسی ریه‌ها را افزایش می‌دهند و به شما برای داشتن قلب و بدنی سالم کمک زیادی می‌کنند.

اضافه کردن کش‌های ورزشی به تمرینات بدنسازی

اضافه کردن کش به تمرینات بدنسازی، به خصوص در روزهای پایین‌تنه، بدون اینکه کار خاصی بکنید و یا هزینه خاصی صرف کنید، سطح تمرینات شما را ارتقاء می‌دهند. فقط کافی است چند جلسه به صورت امتحانی کش‌های ورزشی را به تمرینات بدنسازی‌تان اضافه کنید تا تغییرات محسوسی که رخ می‌دهد را شاهد باشید.