در حالی که ورزش کردن معمولاً به‌ عنوان فعالیتی در نظر گرفته می‌شود که انرژی زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد، برخی از فعالیت‌ها و ترفندهای تناسب اندام نیز وجود دارند که به شما احساس آرامش می‌دهند. اگر مدتی است که ورزش می‌کنید، احتمالاً با تکنیک‌های زیادی آشنا شده‌اید که می‌توانند در زمینه کاهش استرس مفید واقع شوند. بنابراین اگر احساس استرس، اضطراب یا عصبانیت دارید، یکی از این پنج تمرین آرامش‌بخش مقاله، یا همه آن‌ها را امتحان کنید تا خود را به فردی متمرکزتر و شادتر تبدیل نمایید.

5 تمرین آرامش بخش برای استفاده در مواقع استرس

Deep Breathing Exercises in Yoga

ماساژ

اگر شما یک غلتک فوم در کمد خود دارید که هرگز از آن استفاده نمی‌کنید، زمان آن است که آن را در بیاورید! و اگر توپ ماساژ یوگا دارید، که چه بهتر. ماساژ که گاهی اوقات رهاسازی میوفاشیال نیز نامیده می‌شود، فقط یک روش برای گرم کردن یا خنک کردن بدن بعد از تمرین نیست؛ بلکه به فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما نیز کمک می‌کند. بنابراین صرف مدتی برای ماساژ عضلات با یک غلتک یا توپ یوگا، نه تنها به کاهش تنش فیزیکی، بلکه تنش روحی نیز کمک می‌کند.

یوگای ین (Yin)

شاید کمی بدیهی به نظر برسد، اما یک تمرین یوگای ین مستقیما باعث آرامش و تسکین‌ کل بدن می‌شود. بنابراین هروقت احساس خستگی شدید داشتید، این تمرین یوگا را امتحان کنید. زیرا هم بدن شما را ریلکس می‌کند، هم عضلاتتان را تحت کشش قرار می‌دهد و هم ذهن شما را فعال می‌کند.

 

پیاده روی

با یک فعالیت وضعیت پایدار با شدت کم (LISS)، می‌توانید سطوح کورتیزول را به راحتی کاهش دهید. همچنین پیاده روی می‌تواند اندورفین که مسئول کاهش استرس است را آزاد کند. مطالعات نیز نشان داده اند که پیاده روی به مدت 20 تا 40 دقیقه، زمانی که احساس تنش می‌کنید، می‌تواند افسردگی را کاهش دهد.

تنفس عمیق

شما می‌توانید انواع تکنیک تنفس عمیق را در ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند تا سیستم عصبی پاراسمپاتیک خود را آرام کنید. تمرینات تنفس عمیق به ارتباط ذهن و جسم شما کمک می‌کند که استرس را بلافاصله کاهش دهید. الگوی تنفس خود را در حین تمرینات یوگا و پیلاتس به خاطر بسپارید و در زمان‌های دیگر نیز انجام دهید. همچنین می‌توانید در کنار تکنیک‌های تنفس عمیق، مدیتیشن انجام دهید و بگذارید موجی از آرامش سراسر وجود شما را فرا گیرد.

حفظ آرامش

می‌توانید با یک دوش آب سرد پس از یک جلسه تمرین در باشگاه یا منزل‌، اطمینان حاصل کنید که بدن و ذهن خود را، آرام کرده‌اید. با این روش کورتیزول اضافی (هورمون استرس) را کاهش می‌دهید.

با این پنج ترفند، ذهن خود را آرام کنید و از بدن خود حمایت کنید.

پیشنهاد تیم انرجیم چیست؟ همه این روش‌ها را امتحان کنید! ماساژ‌، یوگای ین، پیاده روی، تنفس عمیق و… را به برنامه تناسب اندام و فیتنس خود اضافه کنید تا بتوانید ضمن ادامه تمرین، بدن و ذهن خود را در بهترین شرایط نگه دارید. این نوع ریکاوری فیزیکی و ذهنی تضمین می‌کند که بتوانید سال‌های زیادی بدون آسیب‌دیدگی ورزش کنید و با کاهش استرس، عمر بیشتری در پیش داشته باشید.