چطور بدون انجام حتی یک حرکت کرانچ سیکس پک داشته باشیم؟

حرکت کرانچ سیکس

همه ما ممکن است در ‌رابطه با تمرینات شکم دچار یک اشتباه بزرگ شده باشیم. اگر تصور کرده باشید که درازنشست و کرانچ  بهترین حرکات برای تقویت عضلات شکم هستند، شما هم دچار این اشتباه بزرگ شده اید! حقیقت چیز دیگری است، کرانچ‌ها واقعا موثرترین راه برای تقویت عضلات شکم نیستند و می‌توان بدون نیاز به انجام حتی یک حرکت کرانچ یا درازنشست، عضلات شکمی رویاهای خود را بدست آورد. هدف ما در انرجیم  این است که مساله تناسب اندام سرگرم‌کننده باشد، زیرا اگر کاری جذاب و سرگرم‌کننده نباشد، فرد کمتر به آن پایبند خواهد ماند. بنابراین، بیایید این لطف را در حق خودمان انجام دهیم و مطمئن شویم از هر کاری که برای تناسب اندام خود انجام می‌دهیم، لذت می بریم تا بتوانیم حداقل چند بار در هفته انجامش دهیم.

حالا بیایید در مورد عضلات شکمی قوی و برجسته صحبت کنیم. چگونه می‌توانیم آنها را بدست آوریم؟ این پاسخی است که همه می‌خواهند بدانند. تیم انرجیم در این مقاله به پاسخ این سوال پرداخته است. پس با ما همراه باشید.

چرا در انجام تمرینات شکم دچار اشتباه می‌شویم؟

حرکت درازنشست یا کرانچ حرکات بدی نیستند، اما اگر فقط با این حرکات بر روی عضلات شکم خود کار کنیم، ممکن است اصلا به نتایجی که می‌خواهیم نرسیم. چند دلیل برای این موضوع وجود دارد. علت اول مربوط به اجرای فرم نامناسب این حرکات است و علت دوم این است که ما باید در تمرینات خود تنوع به خرج دهیم و روی گروه‌های عضلانی مختلف کار کنیم تا به نتایج دلخواه برسیم. وقتی نوبت به شکم می‌رسد، نمی‌توانیم عضلات موربی شکم (Abdominal Internal Oblique Muscle) را فراموش کنیم. درازنشست و کرانچ‌ این عضلات را هدف قرار نمی‌دهند.

بهترین تمرینات تقویت عضلات شکم

Ab strength

در این قسمت مقاله برخی از بهترین تمرینات سیکس پک آورده شده است.

پلانک

پلانک یک راه تضمینی برای تقویت عضلات کل بدن و داشتن یک بدن فیت است. با پلانک می‌توانید بازوها، عضلات باسن، فیله کمر و شکم خود را بدون انجام حتی یک حرکت کرانچ سفت کنید! بنابراین هر بار که تمرین می‌کنید، برای هدف قرار دادن گروه‌های مختلف عضلانی، حتما چند دقیقه هم پلانک را اجرا کنید.

حرکت کوهنوردان (Mountain Climbers )

این حرکت بسیار شبیه به پلانک است. حرکت کوهنوردان (Mountain Climbers) می‌تواند همزمان به تقویت عضلات شکم، تقویت عضلات مورب و تقویت پاها و بازوها کمک کنند. برای مشاهده یک راهنمای ویدیویی از این حرکت می‌توانید ویدئوی آن را در انرجیم مشاهده نمایید.

انواع حرکات با توپ

آیا می‌دانستید که می‌توان فقط با استفاده از یک توپ عضلات شکم سفتی داشته باشید؟ اگر توپ تمرینی ندارید، می‌توانید آن‌ را به صورت آنلاین با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. با یک توپ تعداد زیادی تمرین‌ می‌توانید انجام دهید، بنابراین خرید توپ ارزش سرمایه‌گذاری را دارد! با این توپ به جای انجام صدها تکرار کرانچ، تمریناتی مانند پایک آپ را امتحان کنید، عضلات شکم شما در عرض چند دقیقه به لرزه خواهند افتاد!

پیلاتس

انجام منظم تمرینات پیلاتس یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن یک بدن فیت است که به وسیله آنها می‌توانید بدون انجام کرانچ‌های خسته کننده، شکم خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید بهترین تمرینات پیلاتس را در گوشی تلفن همراه خود داشته باشید به تیم بزرگ انرجیم بپیوندید و با آسودگی خاطر در خانه تمرین کنید.

اینتروال

تمرین تناوبی با شدت بالا یک راه ایده آل دیگر برای هدف قرار دادن گروه‌های عضلانی مختلف بدن، به خصوص بدست آوردن یک شکم تراشیده است. این روش تمرینی را می‌توانید در مدت 20 دقیقه یا حتی کمتر انجام دهید.

چالش‌های انرجیم

برای چالش آماده اید؟ کافیست یکی از چالش‌های 4 هفته‌ای ما را امتحان کنید تا با هدف قرار دادن عضلات شکم و موربی، یک سیکس پک زیبا به دست آورید. در اپلیکیشن انرجیم برای هدف قرار دادن گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف که به ایجاد یک میان تنه قوی کمک می‌کنند، چالش‌های متنوعی تعریف شده است.

خلاصه بحث:

اگر حرکات درازنشست و کرانچ، مورد علاقه شما نیستند، ما کاملا به شما حق می‌دهیم. زیرا کرانچ و درازنشست خسته کننده هستند و فقط با تکیه بر این حرکات نمی‌توان عضلات شکم را تقویت کرد و نتایج مورد نظر را به دست آورد. بنابراین سعی کنید پیلاتس و اینتروال را به برنامه تناسب اندام خود اضافه کنید، تمرین با توپ را یاد بگیرید و با پلانک آشتی کنید! این تمرینات باعث می‌شوند در عضلات شکمتان احساس سوزش کنید و به چیزی که دنبال آن هستید برسید و در نهایت از ما تشکر کنید!

منتظر شما هستیم تا با هم به سفری سرشار از رشد و موفقیت برویم!

مقالات معتبر ما را بخوانید تا دنیایی پر از راهکارهای جذاب و کاربردی برای بهبود سلامتی و تناسب اندام خود را کشف کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای شرکت حرکت هوشمند آینده محفوظ است.

EnerGym © 2023

This is a staging environment