شاید باور نکنید ، حتی برخی از افراد متخصص در تناسب اندام نیز بعضی روزها حوصله ورزش ندارند. چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که می تواند مانع ایجاد انگیزه شود مانند استرس شغلی ، وقت گذاشتن برای خانواده ، معاشرت با دیگران و غیره. اختصاص زمان برای توجه به احساساتتان و توجه به بدنتان از اهمیت زیادی برخوردار است.اما بیشتر اوقات ، ورزش و مدیتیشن سریعتر ذهن شما را از مشغله فکری رها می کند و به شما را حس خوب باز میگردید حتی خیلی سریعتر از اینکه سریال مورد علاقه تان را در  نتفلیکس تماشا کنید. پس چگونه زمانی که تحت فشار هستید خود را متقاعد کنید که ورزش کنید؟ در ادامه هشت تکنیک فشار صفر را می خوانید ، بعلاوه یکی از بزرگترین عوامل محرک به سمت مزایای ورزش برای سلامت روان.

فواید ذهنی ورزش

اگر حال و حوصله ندارید آیا باید ورزش کنیم؟ خب ، فراتر از رسیدن به تناسب اندام ، مزایای ورزش بسیار فراتر از مزایای جسمی آن است. ورزش می تواند شگفتی هایی در سلامت روان شما ایجاد کند ، مانند افزایش عزت نفس ، تقویت عملکرد شناختی ، افزایش انرژی و هوشیاری ذهنی ، بهبود کیفیت خواب و ایجاد انرژی و احساس خوب (ترشح سروتونین ، اندورفین و دوپامین). همین انگیزه کافی است تا حرکات ورزشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید!

8 روش جالب برای ترغیب خود به ورزش

شما وقتی در شرایط احساسی خاصی هستید می خواهید به خودتان بیشتر توجه و محبت کنید ولی علاقه ای به ورزش کزدن ندارید. از تفکرات منفی دست بکشید چون به هیچ دردی نمی خورند و در عوض ، سعی کنید با کمک این 8 روش به احساس خودتان شادی و  الهام ببخشید تا در صورت کمبود انگیزه ، کمی الهام بگیرید.

 

1. برگ برنده خود را پیدا کنید و به چالش تناسب اندام بپیوندید

رقابت های دوستانه هرگز به کسی صدمه ای وارد نکرده است و تلاش هر روزه برای رسیدن به هدف و به چالش کشیدن خودتان می تواند انگیزه بیرون آمدن از رختخواب را به شما بدهد. مطمئن نیستید کار می کند؟ هرچقدر بیشتر چالش خود را کامل کنید و به هدفتان نزدیک شوید ، احساس رضایت شما بیشتر می شود. این را حس می کنید!

با پیوستن به چالش ماهانه ما یا به صورت فردی شروع کنید و خانواده و دوستان خود را هم به چالشات دعوت کنید !

 

2. ورزش را با همراه شروع کنید و با یک دوست تماس بگیرید (یا دو نفر)

معمولا  می گویند دردتو فقط درد کشیده می فهمه !. ما می گوییم وقتی یک همراه خوب دارید سختی کشیدن محال است! مطالعات همچنین نشان داده است که حمایت عاطفی که هنگام ورزش با یک دوست احساس می کنید ، دفعات ورزش را افزایش می دهد. همه ما از یکدیگر انرژی می گیریم و تعامل با افرادی که بدون قید و شرط شما را دوست دارند مانند یک انرژی زا برای روحیه است. بعلاوه ، دانستن اینکه یک دوست برای حضور در تمرین به شما تکیه می کند ، می تواند انگیزه شما برای پایبندی به برنامه های ورزشی شما باشد.

 

3. به لباس های ورزشی تکیه کنید احساس خوبی به شما می دهند

بعضی اوقات تمایل به اینکه لباس ورزشی مورد علاقه خود را بپوشید کافی است تا خود را متقاعد به ورزش کنید و از این موضوع هیجان زده شوید! چند لباس ورزشی که احساس شگفت انگیزی در شما ایجاد می کند، تهیه کنید! اگر این به شما انگیزه کافی نمی دهد ، آنها را چند ساعت قبل از تمرین بپوشید تا نشانه ای باشد که قرار است ورزش کنید.

 

4. تمرینات خود را در برنامه روزانه خود بگنجانید

شاید گنجاندن یک تمرین یک ساعته را در برنامه روزانه تان می تواند مشکل باشد (حتی ممکن است ورزش نکنید). درعوض ، تمرین خود را به چند قسمت کوچکتر تقسیم کنید. مطالعات نشان داده است که تقسیم تمرینات به بخشهای کوچکتر در طول روز به همان اندازه یک تمرین طولانی مستمر موثر است. این می تواند یک پیاده روی صبحگاهی 15 دقیقه ای قبل از شروع روز ، یک تمرین سنگین 10 دقیقه ای حدود ساعت ناهار و یک برنامه 15 دقیقه ای یوگا باشد تا بعد از روز طولانی آرامش بگیرید.

 

5. به خودتان جایزه دهید

وقتی قرار است کاری را انجام دهید که تمایلی به انجام آن ندارید ، تعیین جایزه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. این جایزه خواه یک تشک یوگا نو باشد ، یک جلسه ماساژ اسپا باشد ، یا حتی صبحانه خود را با یکی از دوستان خود بگیرید ، یا یک نوشیدنی را از کافه مورد علاقه تان بگیرید ، اشکالی ندارد که به خودتان رشوه دهید. با این حال ، فقط مراقب باشید که جوایز شما با اهداف سلامتی و تناسب اندام شما همسو باشد!

 

6. به فضای خود حس و حال خوب بدهید

اگر در محل تمرینتان حس یک “مکان شادی” را دارید ، به احتمال زیاد تمایل به گذراندن وقت بیشتری در آن دارید. با ایجاد یک باشگاه خانگی کمی لذت ببرید! تشک باحال ، دمبل های رنگارنگ ، پخش کننده موسیقی ، چشم اندازی زیبا یا طراحی رنگی محیط به نحوی که شما را به وجد می آورد ، فضای تمرین خود را مختص خودتان درست کنید.

 

7. اول با 10 دقیقه ورزش شروع کنید

گاهی اوقات متقاعد کردن خودتان برای ورزش به آسانی این است که بگویید فقط باید یک فیلم 10 دقیقه ای تمرین را انجام دهید. پس از شروع تمرین ، به احتمال زیاد به ادامه دادن تمرین متمایل می شوید!

 

8. ورزش را به یک مهمانی تبدیل کنید!

وقتی حوصله ورزش ندارید ، تنها چیزی که به آن نیاز داریم کمی انگیزه و رقابت دوستانه با دوستان است. با برخی از دوستان خود تماس بگیرید ، یک مهمانی ورزشی یا مدیتیشن را در کنار آنها برگزار کنید.

برای حس خوب داشتن ورزش کنید!

در پایان روز ، ورزش باید احساس خوبی به شما بدهد ، بنابراین در روزهایی که انگیزه شما کم است ، این هشت روش فشار صفر را در نظر بگیرید تا خود را متقاعد به ورزش کنید. ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که برای تحرک و احساس عالی داشتن در طول روز به آن نیاز دارید.