شاید شما هم مانند بسیاری از مادران دیگر، نیازهای دیگران را به نیازهای خودتان ترجیح می‌دهید، به خانه و بچه‌ها می‌رسید، گزارش‌های شغلی‌تان را آماده می‌کنید و برای مهمانی شب غذا و شیرینی حاضر می‌کنید. با این همه مشغله، وقتی باقی نمی‌ماند که به خودتان رسیدگی کنید.

اما این روند قطعاً به زودی شما را ضعیف می‌کند. لازم است وقتی برای مراقبت از خودتان پیدا کنید تا قوی بمانید و بتوانید به وظایف مادری، همسری و کاری‌تان رسیدگی کنید. درغیر این صورت، مادر عزیز، باید به شما بگوییم که ضعیف و ضعیف‌تر می‌شوید.

در این مقاله ده نکته برای ورزش در خانه آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی شغلی، مادری و همسری را مانند یک سوپرمن مدیریت کنید.

8 تمرین در خانه حتی برای شلوغ ترین مادران

home workout

1- به پیاده روی بروید

یک پیاده روی سریع برای رفتن به خرید و یا با همراهی کودکانتان، می‌تواند روی قلب و تنفس شما تأثیر خوبی داشته باشد. پیاده روی شما باید حداقل 20 دقیقه به طول بیانجامد.

با انتخاب مسافت های معقول به جای سوار شدن به ماشین یا تاکسی، می توانید در حین انجام سایر وظایف‌تان یک تمرین ورزشی نیز انجام دهید.

 

2- تجهیزات بدنسازی در خانه

با تبدیل گوشه ای از زیرزمین یا انباری به باشگاه، آن فضا را برای مراقبت منظم از خودتان اختصاص می‌دهید. کار سختی نیست؛ فقط کافی است یک دوچرخه ثابت و چند عدد دمبل ساده و کش بدنسازی تهیه کنید. با همین تجهیزات می‌توانید یک ورزش بدنسازی کامل را در خانه و در کنار کودکتان داشته باشید.

 

3- با خانواده ورزش کنید

نیازی نیست که ورزش یک فعالیت انفرادی باشد. شما می‌توانید الگوی خوبی برای فرزندان باشید و از آنها بخواهید در دویدن صبحگاهی به شما بپیوندند.

شاید بتوانید همسرتان را متقاعد کنید که صبح برای یک جلسه بیست دقیقه ای پیلاتس با شما بیدار شود. این یک روش فوق العاده برای برقراری ارتباط و گذراندن ساعاتی با کیفیت در کنار همسرتان است.

چرا یک حلقه بسکتبال در پشت خانه نصب نمی کنید و یک بازی پر هیجان با خانواده را ترتیب نمی‌دهید؟ یا در تعطیلات آخر هفته یک فوتبال و یا والیبال پر هیجان با خانواده را تمرین نمی‌کنید؟

با گنجاندن برنامه‌های ورزشی در فعالیت های خانوادگی، از رایانه و موبایل دور می‌شوید و عادات سالمی را در همه ایجاد می کنید.

 

4- برنامه‌های تناسب اندام

زمانی که یک مادر پرمشغله هستید، با انگیزه ماندن و پایبندی به یک برنامه تمرینی ثابت سخت است. یک اپلیکیشن تناسب اندام مانند انرجیم را امتحان کنید تا به شما برای حفظ انگیزه و داشتن یک برنامه منظم کمک کند. به خصوص برای کسانی که در خانه تمرین می‌کنند.

انرجیم می‌تواند داده‌هایی مانند میزان کالری که می‌سوزانید و ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و نمایش دهد. برای تجربه یک رقابت سالم، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که شامل دوستان و خانواده باشد.

 

5- تمرین در ساعات غیرفعال

ساعات اولیه صبح زمانی است که می توانید کارهای زیادی را انجام دهید. قبل از اینکه بچه‌ها از خواب بیدار شوند و در حالی که همسرتان هنوز خروپف می‌کند، آرامش و سکوت لازم را در اختیار دارید تا روی خودتان تمرکز کنید.

می‌توانید سه روز در هفته یک ساعت زودتر از بقیه بیدار شوید و در حالی که همه هنوز در حال استراحت هستند، تمرین یوگا را شروع کنید.

اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که نمی‌توانید سحرخیز باشید و به جای آن شب‌ها بیدار می‌مانید، ساعات پایانی شب وقتی که همه به رخت خواب می‌روند هم زمان مناسبی برای داشتن یک یوگای آرامش‌بخش است.

 

6- از پله ها استفاده کنید!

حتی اگر نمی‌توانید در خانه تمرین کنید، می‌توانید از حرکات جایگزین روزمره برای اضافه کردن تحرک به زندگی‌تان استفاده کنید. به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده کنید!

بالا رفتن از پله‌ها، باعث غلبه بر نیروی جاذبه می‌شود و حداکثر کالری را می سوزاند، پاهایتان قوی‌تر شده و استحکام استخوان را تقویت می‌کند.

 

7- یوگا

ورزش فقط برای سوزاندن چربی نیست؛ بدن برای چابکی و انعطاف‌پذیری به کشش مداوم نیاز دارد. ویژگی‌هایی که با افزایش سن حیاتی‌تر می‌شوند. با منعطف نگه داشتن بدن خود، ممکن است از آسیب های بعدی در زندگی جلوگیری کنید.

یوگا هزاران سال است که برای شفای جسم و روح استفاده می شود. اگر زندگی پر استرسی دارید، صرف چند دقیقه از روز برای این تمرین و مدیتیشن آگاهانه می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌ها را حل کند.

اگر با اصول یوگا آشنایی ندارید و وقت ندارید در کلاس‌های بیرون شرکت کنید، یک کلاس آنلاین از طریق اپلیکیشن انرجیم را امتحان کنید.

 

8- اینتروال (HIIT)

اینتروال روشی شگفت انگیز برای انجام تمرینات زیاد در مدت زمان کوتاه است. اگر فقط می‌توانید چند دقیقه در روز وقت بگذارید، یک سری حرکات با ترتیب دقیق از جمله پلانک، کرانچ و کاردیو مسیری سریع برای تناسب اندام است.

اینتروال مبتنی بر مفهوم انفجارهای کوتاه و شدید انرژی است که متابولیسم را برای سوزاندن کالری و حذف چربی‌ها آماده می‌کند. با داشتن چند وسیله ساده مانند دمبل سبک، کش و زیرانداز مناسب، می‌توانید یک تمرین فوق العاده را در اتاق نشیمن و یا زیرزمین تجربه کنید.

ورزش در خانه: شما موفق می‌شوید!

You Can Do

مهم نیست که چه سطح از تناسب اندام یا برنامه‌ی روزمره را دارید، در هر صورت می‌توانید برخی از تمرینات را در خانه انجام دهید. پیشرفت فن‌آوری به شما امکان می‌دهد از کلاس‌های تناسب اندام در محیط خانه لذت ببرید. اپلیکیشن انرجیم با انواع برنامه‌های متنوع یک راهکار عالی برای قدم گذاشتن در مسیر تناسب اندام است.