وقتی به دندانپزشک مراجعه می کنید ، می دانید که قرار است به شما گفته شود دندان های خود را مسواک بزنید ، نخ دندان بکشید و بشویید. اینها اصول اولیه بهداشت مناسب دهان و دندان است. می توانید به همان شیوه به تمرین خود نگاه کنید. هر ورزشی بهتر از ورزش نکردن است (مانند شخصی که فقط مسواک می زند). اما برای سلامتی بیشتر ، می خواهید مطمئن شوید که برنامه تمرینی شما شامل انواع مختلف ورزش – هوازی ، استقامت ، انعطاف پذیری و تعادل است. در ابتدا چهار نوع ورزش مختلف وجود دارد ، اینکه چرا هر یک مهم است ، و چرا تنوع بخشیدن به روال تناسب اندام شما امری کلیدی است.

چهار ورزش مهم

1: هوازی

هر ورزشی که باعث شود قلب شما خون را پمپاژ کرده و به حرکت در آورد ، ورزش هوازی (کاردیو) گفته می شود. به پیاده روی ، دویدن ، قایقرانی ، تمرین دستگاه اسکی فضایی ، پله نوردی ، رقص ، کیک بوکسینگ یا ورزش شدید در زمان کوتاه (HIIT) فکر کنید.

فواید ورزش های هوازی

ورزش های هوازی مانند یک ویتامین فوق العاده برای سلامت قلب شماست. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل 150 دقیقه نرمش هوازی یا 75 دقیقه ورزش هوازی شدید را در برنامه تناسب اندام خود در هفته قرار دهید.

بر اساس تحقیقات ثابت شده است که ورزش های هوازی به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا کمک می کند ، خواب و هشیاری بهتر به همراه دارد ، سلامت استخوان ها را تقویت می کند و احساس خوبی را به ارمغان می آورد.

ورزش هوازی را می توان در هر جایی انجام داد ، بنابراین به راحتی می توانید با صرف هزینه ای کم در برنامه روزانه خود جای دهید.

ورزش هوازی ملایم

با ورزش هوازی ملایم بدون اینکه به مفاصل خود فشار بایورید ، ورزش کنید. این ورزش هوازی ملایم ، ضربان قلب شما را بالا می برد و در عین محافظت از مفاصل ، به شما در سوزاندن کالری کمک می کند.

2:  استقامت

اگر می خواهید عضلات قوی و تنومند داشته باشید ، از وزنه و دمبل زدن صرف نظر نکنید. تمرینات استقامتی فقط به وزنه زدن محدود نمی شود. برخی از موارد مورد علاقه ما که تمرینات وزنه برداری سنتی نیستند ، شامل تمرین با کش ورزشی ، پیلاتس ، ورزش شدید در زمان کوتاه (HIIT) ، نرده (برای رقص باله و …)  و وزنه برداری است.

مزایای تمرینات استقامتی

حداقل دو روز تمرینات قدرتی تمام بدن ، تاثیراتی  بیش از ساخت عضلات قوی و تنومند می کند. تمرین مقاومتی همچنین به افزایش میزان سوخت و ساز در حالت استراحت کمک می کند ، بنابراین بدون انجام فعالیتی کالری بیشتری می سوزانید ، عملکرد بدنی ، کنترل حرکت و سرعت را بهبود می بخشد ، کارکرد شناختی را تقویت می کند ، از خودباوری را افزایش می دهد و باعث تقویت استخوان می شود.

 

برای شروع تمرینات استقامتی در برنامه روزمره خود به عضویت سالن ورزشی نیاز ندارید. اپلیکیشن EnerGymدارای یک کتابخانه عظیم از تمرینات است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و تقویت عضلات شما می شود.

کش های ورزشی برای کل بدن

تمرین با کش های ورزشی کل بدن شامل حرکات ترکیبی است که همزمان روی بالا تنه و پایین تنه شما کار می کنند. شما می توانید شدت تمرین خود را انتخاب کنید. برای یک تمرین پیشرفته تر ، 2 تا 3 بار تکرار کنید.

3: انعطاف پذیری

اکثر افراد از تمرینات کششی متنفرند. علاقه به حرکات کششی در پایان تمرین (یا روز استراحت) دشوار است. با این حال ، افزایش دامنه حرکتی مفصل یا مفاصل ، امری حیاتی در برنامه تناسب اندام شماست.

فواید تمرینات کششی

هنگامی که شروع به استفاده از تمرینات کششی در برنامه روزانه خود می کنید ، احساس می کنید بقیه تمرینات شما راحتتر می شوند. کار بر روی انعطاف پذیری از طریق کشش منظم نیز به افزایش دامنه حرکت کمک می کند و بنابراین احتمال آسیب به بدن را کاهش می دهد ، وضعیت بدن را بهبود می بخشد و می تواند به رها شدن از گرفتگی و درد عضلات کمک کند.

شما می خواهید مطمئن شوید که برنامه های انعطاف پذیری شما به همه عضلات اصلی تلنگر وارد می کند. اگر به دنبال راهنمایی در مورد بهترین تمرینات کششی هستید ، این کلاس کششی و طولانی را با پریسا حسن پور در اپلیکیشن EnerGym امتحان کنید.

کشش و کشیدن

حرکات کششی حس خیلی خوب دارند. این تمرین کششی به شما کمک می کند تا استرس خود را کاهش داده ، فیبرهای عضلانی خود را از سر تا پا بلند و کشیده کرده و دامنه حرکات مفاصل را بهبود ببخشید. مملو از کشش برای کمک به باز کردن باسن و کمر است تا به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید.

4: تعادل و توازن

با افزایش سن * سرفه * هنگام ورزش درون ما افزایش می یابد ، هماهنگی و تعادل ما به طور طبیعی کاهش می یابد ، و افزودن تمرینات تعادلی به برنامه های روزمره بسیار مهم است. تمرینات تعادلی سنتی مانند اسکات توپ ثابت ، ددلیفت تک پا و تعادل یک پا ،  بسیار مفید هستند. اما اگر می خواهید کمی برای تعادل پیشرفت کنید ، یوگا ، ، نرده (برای رقص باله و …) ، تای چی و رقص همه به بهبود تعادل و هماهنگی شما کمک می کنند.

فواید تمرینات تعادل

با گنجاندن جلسات تمرینات تعادلی در برنامه تناسب اندام هفتگی به ساخت عضلات تثبیت کننده ، افزایش هماهنگی ، تقویت ذهن ، کاهش خطر آسیب بدن و بهبود عملکرد در سایر تمرینات کمک می کنید.

با امتحان چالش تعادل با Vytas انگیزه خود را برای بهبود تعادل خود افزایش دهید.

چالش تعادل

با این چالش تعادل ، بدن خود را به حداکثر تعادل خود برسانید. هنگام بررسی وضعیت ها و جریان های جدید ، خود و تعادل خود را به چالش بکشید. با گردش در  وضعیت ها و جریان های جدید ، خود و تعادل خود را به چالش بکشید.

 

تنوع امری کلیدی و مهم

بدن شما چند بعدی است و برنامه تمرینی شما باید متناسب با بدن شما باشد. یک برنامه جامع و کامل ، برنامه ای  است که در طولانی مدت بدن شما در بهترین حالت و فرم نگه دارد. ورزش باید یک عادت مادام العمر باشد که شامل انواع ورزش هاست تا بدن شما چابک ، متناسب و سالم باشد!

هنوز به انجمن ما نپیوسته اید؟ به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمرینات و مدیتیشن های نامحدود و رایگان ما دسترسی پیدا کنید. از سطح مبتدی گرفته تا حرفه ای ، برنامه FitOn دارای کتابخانه عظیمی از تمرینات برای همه سطوح است. با ده ها گروه تمرین ، همچنین روش های عالی برای یافتن بهترین تمرین ها برای شما.