خوردن ناهار با همکاران بسیار ساده‌تر از بسته بندی ناهار است. درست است؟ ما هم می دانیم، درست کردن و بسته بندی ناهار کار سختی است اما نگران نباشید؛ ما در تیم انرجیم، در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا در مورد برخی از ترفندهای محرمانه که فقط خانم‌های خانه دار باتجربه در مورد چیدن ناهار برای محل کار در یک زمان کم، آنها را می‌دانند، آشنا شوید!

پس اجازه بدهید شروع کنیم. دفترچه یادداشت خود را بردارید و بنویسید که چه نکاتی بسته بندی ناهار را برای شما آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند به اهداف سلامتی خود، صرف نظر از اینکه چه هستند، برسید.

چرا هر روز ناهار خوردن در بیرون از خانه، ایده خوبی نیست؟

در واقع هدف اصلی ما در این مقاله، صحبت در مورد این است که چرا خوردن ناهار بیرون از خانه می‌تواند یک شکست واقعی برای شما در رژیم تناسب اندام و کاهش وزنتان حساب شود؟ در این مقاله چند دلیل اصلی وجود دارد که به شما می‌گوید چرا باید به قرار ناهار با همکار خود نه بگویید و به جای آن، از آنها بخواهید در چالش ناهار بسته‌بندی، به شما بپیوندند.

سدیم و احتباس آب

بیایید در همین اول بحث، در مورد این واقعیت صحبت کنیم که ساندویچ ها واقعاً یک وعده غذایی سالم محسوب نمی‌شوند. ساندویچ‌ها اغلب برای ناهار انتخاب می‌شوند؛ زیرا آسان، سریع و مقرون به صرفه هستند و می‌توان آن‌ها را روی میز کارتان هم سرو کرد. مشکل چیست؟ فرآورده‌های گوشتی به کار رفته در ساندویچ‌ها مملو از سدیم هستند و سدیم بیش از حد نیز مساوی با احتباس آب (Water Retention) است. سدیم بیش از حد می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهد. نتیجه نهایی چیست؟ ساندویچ را از گزینه‌های ناهار کنار بگذارید و اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، ساندویچ را خودتان درست کنید.

چربی های ترانس و هیدروژنه

اگر بتوانیم فقط همین یک کار را برای سلامتی خود انجام دهیم و به چربی‌های ترانس و هیدروژنه نه بگوییم، قدم بزرگی در حمایت از سلامتی خودمان برداشته ایم. آن‌ها به دلیل افزایش خطر ابتلا به مواردی مانند کلسترول بالا، دیابت و بیماری قلبی، بدنام هستند. همچنین در رابطه با این مواد مضر، مشکل اینجاست که این چربی‌ها اغلب در سالاد و غذاهای سرخ‌شده‌ای که در حال حرکت می‌خورید، پنهان شده اند و وقتی بیرون غذا می‌خورید، کنترل نمی‌کنید که چه موادی در تهیه غذاهایی که می‌خورید به کار رفته است. این چربی‌ها ممکن است در جاهایی ظاهر شوند که اصلا انتظارش را ندارید، مانند سس سالاد!

تجمع کالری‌های اضافی

ما همیشه باید مراقب میزان کالری مصرفی خود در هنگام صرف غذا باشیم. فست فودها می‌توانند به سرعت کالری دریافتی را افزایش دهند. برای کنترل میزان کالری دریافتی، درست کردن ناهار توسط خودتان، بهترین راه برای تمرکز بر مصرف غذاهای باکیفیت است.

افزایش هزینه‌ها

ما نمی‌توانیم این واقعیت را فراموش کنیم که خوردن ناهار در خارج از خانه می تواند به سرعت منجر به یک عادت بسیار گران قیمت شود. با هزینه متوسط ​​ناهار 100 هزار تومانی، اگر در عوض، ناهارتان را خودتان آماده کنید، می توانید تا 3 میلیون تومان در ماه پس انداز کنید! بنابراین، از نقطه نظر مالی، درست کردن ناهار خیلی منطقی است.

ترفندهای حرفه ای برای بسته بندی ناهار که به آنها نیاز دارید

Pack Your Lunch

شماره 1: ساندویچ سالم بخورید

قبلاً در مورد بد بودن گوشت فست فودها صحبت کردیم، اما این لزوماً به این معنی نیست که شما باید کاملاً از ساندویچ مورد علاقه خود صرف نظر کنید. سعی کنید خودتان را با سینه بوقلمون سوخاری یا مرغ بریان با مقداری کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و سس خانگی، یک ساندویچ سالم و مقوی درست کنید.

شماره 2: وعده ناهار را ساده نگه دارید

با ساده نگه داشتن ناهار، زندگی خود را ساده کنید و به این اصل ساده پایبند باشید. برای ناهار، چربی سالم، پروتئین کامل و کربوهیدرات پیچیده مانند سیب زمینی را انتخاب کنید. یک ناهار عالی و سالم شامل یک سالاد سبزی با برگ‌های تیره، دو تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی، پیاز، آووکادوی خلال شده، همراه با سرکه سیب خام است که می‌توانید آن را با یک ظرف هوموس سرو کنید.

شماره 3: از ظروف مناسب استفاده کنید

وقتی ناهار را آماده می‌کنید، داشتن ظروف ذخیره‌سازی تهیه شده از مواد سالم به آسان‌تر کردن زندگی شما کمک می‌کند. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض BPA (بیسفنول آ) موجود در ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی، می‌توانید ظروف شیشه‌ای را انتخاب کنید.

شماره 4: از غذاهای باقی مانده دیشب استفاده کنید

شام خانگی سالمی که دیشب خوردید را به یاد دارید؟ به این فکر کنید که چگونه می‌توانید دستور شام خود را دو یا سه برابر کنید تا برای ناهار روز بعد هم از آن استفاده کنید. به ما اعتماد کنید، این باعث صرفه جویی در زمان آماده سازی غذا می‌شود. بعلاوه، باقیمانده غذاها می توانند خوشمزه باشند. می‌توانید به لازانیای دیشب، مقداری مخمر مغذی برای طعم و پروتئین بیشتر با مقداری ریحان تازه خرد شده برای طعم و مزه، اضافه کنید.

خلاصه بحت: ناهار بیرون را کنار بگذارید

اکنون چهار تکنیکی که برای بسته بندی یک ناهار سالم و کنار گذاشتن ناهار بیرون نیاز دارید را در این مقاله یاد گرفته‌اید و دیگر می‌دانید که خوردن غذاهای خانگی دارای مواد مغذی و کامل در مقابل ناهارهای فست‌فودی، روش خوبی برای افزایش موفقیت شما در رژیم لاغری و کسب سلامتی بیشتر است.