خودمراقبتی

این 5 تقویت کننده روحیه ، روز شما را متحول می کنند

واقعا جادوی صبحگاهی است

سحرخیز هستید یا شب زنده دار؟ در هر صورت ، همه ما می توانیم از فواید درخشان روزمرگی صبح خود بهره مند شویم ، مخصوصاً برای روزهایی که با بدخلقی از خواب بیدار می شوید. گاهی برایمان اتفاق می افتد! آماده شوید تا با این تقویت کننده های روحیه صبحگاهی روز خود را پر انرژی شروع کنید.

مزایای یک برنامه صبحگاهی مثبت

اول از همه کار های مهم. چرا صبح ها بیش از حد مهم هستند؟ چرا ما اینقدر پا فشار می کنیم تا یک صبح جادویی داشته باشیم؟ نکته اینجاست چون ممکن است با اینکه صبح بدی داشته باشید ولی روز خود را متحول کنید. ما همیشه تحت کنترل چیزهایی هستیم که به آنها تمرکز می کنیم! با این حال ، هنگامی که یک صبح عالی را شروع کنید ، داشتن یک روز عالی آسان تر است.

به عنوان مثال ، شاید شما متوجه شده باشید که وقتی صبح را به خوش می گذرانید ، بقیه روز آرامتر هستید. یا وقتی دیر از خواب بیدار می شوید و با استرس و عصبانیت از خانه خارج می شوید ، ساعت ها پس از آن احساس خستگی می کنید.

پاسخ ما به استرس !  وقتی صبح خود را با روحیه مثبت شروع می کنید، بدن و ذهن شما راحت تر آرامش می گیرند. اما وقتی روز را با استرس شروع می کنید ، شرایط طاقت فرسایی ایجاد می شود.

5 تقویت کننده روحیه صبحگاهی برای تحول روز شما

بنابراین چگونه می توانید خود را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید؟ این 5 تقویت کننده روحیه صبحگاهی برای اعتماد نفس ، آرامش و متانت شگفت انگیز هستند. این ها را امتحان کنید.

شماره 1 قوانین اولیه تان را نقض کنید

 یک کارمند متوسط ​​ قوانین زیادی را باید رعایت کند: سررسید ، صورتحساب ها ، مسئولیت ها ، لیست کارها ، و غیره. این باعث طاقت فرسا شدن زندگی می شود .خواه دوست داشته باشیم یا خیر ، کودک درونمان هنوز در درون ما زندگی می کند. بازی ، سرگرمی و "شکستن قوانین" روشی خارق العاده برای کاهش استرس و ارتباط با کودکیمان است. البته واضح است که ، به عنوان یک بزرگسال ، مهم است که ما قوانین را به روشی سالم نقض کنیم. این همانند تغییر در روتین زندگی شماست ، هر چند وقت یکبار به خودتان برسید ، رقصیدن ، آواز بلند خواندن و فقط از خودتان لذت ببرید.

چقدر خوب است که صبح خود را اینگونه آغاز کنید؟ وقتی از خواب بیدار شدید ، به خود اجازه دهید و 5 دقیقه بیشتر برای خودتان وقت بگذارد تا قوانین را نقض کند و کاری را که دوست دارید انجام دهد.

شماره 2 مقداری حرکت سبک انجام دهید

 انواع مختلفی از مراقبت از خویش وجود دارد: عاطفی ، جسمی ، روحی ، معنوی و غیره. اما یکی از بهترین موارد برای انجام به هنگام بیدار شدن از خواب ،  مراقبت جسمی است. این به این دلیل است که شاید بدن شما سفت و سخت شده باشد و یا کمی گرفتگی از این که تمام شب در حالتی ثابت مانده است. قطعا شما نمی خواهید این استرس را در طول روز با خود داشته باشید!

برای کشش عضلات ، افزایش جریان خون و تقویت اندورفین ها ، کمی حرکات سبک انجام دهید. می توانید یوگا انجام دهید ، پیاده روی کنید ، یا فقط روی زمین بنشینید و قسمت های مختلف بدن را به آرامی کشش دهید. برای تقویت روحیه در صبح ، حتی همین 5 دقیقه هم مفید واقع می شود!

در برنامه ما چرخی بزنید تا یک کلاس تمرینی  کششی یا یوگا برای شروع صبح خود پیدا کنید.

شماره 3 ذهن خود را تازه کنید

 به جای بیدار شدن و بلافاصله استفاده از شبکه های اجتماعی ، این نکته در نظر داشته باشد که خود را در اولویت بگذارید و از فکر خود مراقبت کنید ! هیچ چیز بدتر از این نیست که از خواب بیدار شوید و تلفن خود را بررسی کنید و بیشتر از قبل در پیام ها ، افکار و کارهای روزمره غرق شوید.

زمان آن رسیده است که ذهن خود را برای شروع روز عالی ، تازه کنید! ذهن خود را خالی کنید و هر آنچه را که در ذهنتان می گذرد روی کاغذ بنویسید. نکته کلیدی در اینجا این است که درباره هر افکاری که در ذهنتان مطرح می شود قضاوت نکنید. فقط همه چیز را روی کاغذ بنویسد و از ذهنتان بیرون بیاورید ، تا دیگر فضای ذهنی شما را اشغال نکند. حتی لازم نیست دوباره آن را بخوانید!

به عنوان جایزه ، مواردی را که برای آنها سپاسگزار هستید را برای تقویت افکار مثبت ، لیست کنید.

شماره 4 همه توقعات را کنار بگذارید

 ذهن انسان جالب است. هرچه بیشتر سعی کنیم احساسات را تحمیل کنیم ، در واقع نتیجه عکس می دهد. به عنوان مثال ، ممکن است با انتظار کسب آرامش به کلاس یوگا بروید. کل کلاس به این فکر می کنید که چقدر می خواهید آرامش بدست آورید و در نهایت از خود ناامید می شوید زیرا نمی توانید آرامش بدست آورید. مشغلی ذهنی زیادی دارید!

به جای داشتن توقع برای کسب بهترین روز ، صبح خود را با کمی عشق به خود آغاز کنید. فشار را آزاد کنید. بگذارید احساسات جریان پیدا کنند. و به خود اجازه دهید هرچه پیش می آید را احساس کند. هر چقدر بیشتر مقاومت کنیم ، نتیجه عکس بیشتری می دهد!

شماره 5 چیزی برای مشتاق بودن داشته باشید

جدا چیزی بهتر از این است که مشتاق چیزی باشید؟ ممکن است طی چند هفته آینده یک سفر سرگرم کننده داشته باشید یا عصرها با یکی از دوستان خود نوشیدنی بخورید. وقتی می دانید اتفاق خوبی در راه است ، بیدار شدن با روحیه بسیار آسان است. بنابراین وقتی لباس می پوشید و قهوه خود را درست می کنید ، به چیزهایی فکر کنید که می توانید مشتاقانه منتظر آنها باشید. و به خودتان اجازه دهید هیجان را کاملا احساس کنید!

صبح را به عنوان قسمت مورد علاقه خود در روز قرار دهید

هر صبح ، از خود بپرسید: چه چیزی امروز را عالی می کند؟ چه کاری می توانم انجام دهم تا امروز سرگرم کننده تر شود؟ درباره این س سوالات یادداشت کنید. شما تعجب خواهید کرد که چگونه حتی کوچکترین تغییر در روتین زندگی شما می تواند جهانی را برای روحیه شما تغییر دهد. تقویت کننده روحیه صبح برای موفقیت روز افزون!

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان