خواب

دلایل اینکه چرا مراقبت از خواب یکی از روش های جدید خود مراقبتی است

به علاوه ، نکات برتر برای داشتن یک روال سالم خواب!

آیا تا بحال مزایای خواب را در نظر گرفته اید! ، بهبود روحیه ، بهبود انرژی ، بهبود عملکرد ، ریکاوری و ... . مزایای خواب مشخص است ، با این حال ، جامعه ما خواب را یک خوشگذرانی می پندارد! طبق اعلام مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) ، بیش از یک سوم بزرگسالان خواب کافی ندارند ، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت پایین خواب 60٪ از مردم!

به عنوان یک جامعه ، ما اصطلاح "خود مراقبتی" را به همه توصیه می کنیم ، اما آیا واقعاً به توصیه های خود گوش می دهیم؟ وقتی به خود مراقبتی فکر می کنیم ، اغلب تصاویر ماسک صورت و چشمه آب گرم در ذهن ما ظاهر می شوند ، اما خود مراقبتی در واقع هر چیزی است که به نفع ذهن و بدن باشد. و خود مراقبتی با یک چیز شروع می شود: خواب.

برنامه ریزی برای استراحت به طور ناگهانی به یک روند سلامتی پررونق تبدیل شده است و ما آماده ایم تا از قافله عقب نمانیم. شما با ما همراه هستید؟ بیایید به مراقبت از خواب را مانند خود مراقبتی توجه کنیم و برنامه های بیش از حد زیاد در روز و شب زنده داری خود را کنار بگذاریم .

اهمیت خواب

 اگر در طول روز متوجه شدید که چرت می زنید ، بیشتر از حد معمول زود رنج هستید ، یا کمبود انرژی و انگیزه دارید ، احتمالا از کمبود خواب رنج می برید. وقتی صحبت از سلامتی می شود ، خواب یک عنصر اساسی است. خواب ، برای شارژ مجدد ، ترمیم بدن ، بازیابی انرژی و آماده شدن برای روز آینده است. همانطور که می بینید ، اولویت دادن به مراقبت از خواب مانند خود مراقبتی ، بنیان سلامتی است!

به چه میزان خواب نیاز دارید؟

طبق بنیاد ملی خواب ، متوسط ​​بزرگسالان به 7 تا 9 ساعت خواب آرام در شب نیاز دارند ، این به معنای خواب بدون اختلال است! اختلالات خواب می تواند تأثیر قابل توجهی در کمیت و کیفیت خواب ما داشته باشد و بر سلامتی ما تأثیر منفی بگذارد.

ایجاد یک روتین خواب سالم

در حالی که ما معمولاً به برنامه های صبحگاهی خود اهمیت زیادی می دهیم ، ایجاد یک روتین خواب سالم نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد! تحقیقات نشان می دهد بی نظمی خواب با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی ، چاقی ، افسردگی و اضطراب در ارتباط است. با ایجاد یک روال روتین مداوم ، می توانیم سلامتی و کیفیت زندگی خود را در مسیر مثبت قرار دهیم ، همه اینها با مراقبت از خواب به عنوان خود مراقبتی شروع می شود!

اگر فاقد یک برنامه روتین خواب هستید ، ما بهترین راهنمای جامع خواب را در اختیار شما می گذاریم تا به شما در ایجاد عادت های سالم کمک کنیم.

اکنون که اهمیت خواب را فهمیدید ، وقت آن است که با ذهنیت "مشغله بهتر است" خداحافظی کنید و ذهنیت جدیدی راجع به استراحت و ریکاوری را بپذیرید.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید چرا باید مراقبت از خواب را همانند خود مراقبتی در اولویت قرار دهید.

مهمترین دلایل مراقبت از خواب به عنوان خود مراقبتی این است که مراقبت از خواب کلید سلامت مطلوب است

تقویت بهره وری خواب

منظور از کمبود خواب این است که ما معمولاً ساعت های ارزشمند استراحت خود را برای بهره وری در کارهای دیگر تلف می کنیم. در حالی که ما نیت خوبی برای این کار داریم ، اما تحقیقات نشان می دهد به حداکثر رساندن زمان خواب شما برای بهره وری مفید است. شاید شما برای مطالعه برای امتحان ، از بین بردن پاسخ دادن به ایمیل ها یا رسیدن به کارهایتان ، از خواب خود می زنید ، به این نکته توجه داشته باشید در هر صورت ، این کارها می تواند (و باید) بعدتر هم انجام شود!

مطالعات مزایای مراقبت از خواب را به عنوان خود مراقبتی تأیید می کنند و نشان می دهد افزایش خواب با بهبود حافظه ، دقت و عملکرد باعث افزایش بهره وری می شود ، در حالی که کاهش خواب به طور قابل توجهی باعث کاهش بهره وری می شود.

خواب خود را افزایش دهید تا سیستم ایمنی خود را افزایش یابد

تقویت سیستم ایمنی بدن را می توان اقدام نهایی خود مراقبتی دانست ، زیرا بسیاری از عادات سبک زندگی سالم را تقویت می کند: مصرف ویتامین های روزانه ، اولویت دادن به غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی و محدود کردن استرس . اما در حالی که این موارد را اولویت بندی می کنید ، فراموش نکنید که به عادت های خواب سالم توجه بیشتری داشته باشید.

تحقیقات اخیر نشان می دهد خواب و ایمنی ارتباط مستقیمی دارند ، به همین دلیل مراقبت از خواب به عنوان خود مراقبتی امری حیاتی است. ثابت شده است که خواب بهتر ، خطر عفونت را کاهش می دهد و همچنین علائم را پس از آلودگی بهبود می بخشد ، در حالی که کاهش خواب نتیجه عکس دارد.

برای کاهش استرس به خواب اهمیت دهید

کاهش استرس هدف نهایی بیشتر اقدامات خود مراقبتی است ، که دلیل دیگری برای حمایت از مراقبت از خواب به عنوان خود مراقبتی است.

تحقیقات نشان می دهد حتی کمبود خواب جزئی نیز بر استرس و خلق و خو تأثیر دارد. کمبود خواب با افزایش احساس استرس ، اضطراب و خستگی ذهنی همراه است و حتی می تواند استرس عاطفی را تا 30٪ افزایش دهد.

ثابت شده است که خواب عمیق ، ذهن مضطرب را آرام کرده و دوباره تنظیم می کند. ایجاد یک برنامه خواب منظم می تواند با تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی بدن ، حمایت از چرخه خواب و بیداری سالم ، استرس کلی را کاهش دهد. درباره یک برنامه خواب ، اگر می خواهید تفکر خود را تعمیق بخشید ، مراقبه قبل از خواب می تواند سطح کورتیزول را بیشتر کاهش دهد و یک خواب آرام را در شب به همراه داشته باشد.

با افکار سازنده از خواب بیدار شوید

خود مراقبتی فراتر از سلامت جسمی است. این کار نوعی سریامه گذاری در ذهن ، جسم و روحمان است . این به معنای اهمیت یکسان سلامت روحی و روانی است. تا به حال توجه کرده اید که چرا شیوه های خودآگاهی از قبیل مدیتیشن ، خاطره نویسی و ​​قدردانی ، همیشه به عنوان روش های خودمراقبتی مد نظر است؟ به این دلیل است که این کارها تاثیر بسزایی دارد!

ذهن و بدن ارتباط نزدیکی دارند ، به همین دلیل مراقبت از خواب به عنوان خود مراقبتی از آنچه تصور می کنید قدرتمندتر است. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که یک چرخه خواب سالم می تواند فعالیت عملکردی مغز را ترمیم کرده و تنظیم احساسات را بهبود بخشد. تحقیقات نشان می دهد وقتی از عادت های خواب منظم غافل می شویم ، احتمال افکار منفی در ما بیشتر است. همانطور که می بینید ، خواب کافی هم برای ذهن و هم برای بدن شما بسیار مهم است.

اتاق خواب خود را پناهگاه خواب خود قرار دهید

پذیرش یک زندگی پرتحرک ، کار زیاد و کمبود خواب ، یک فرآیند شغلی فرساینده است. خواب باید به عنوان ستون سلامتی در نظر گرفته شود ، به همین دلیل وقت آن است که به خواب توجه لازم را بدهیم. امسال همه چیز در مورد کندی فعالیت ها و نشخوار ذهنی و بدنی بوده است. بنابراین ، اگر واقعاً می خواهید سلامتی خود را بهبود ببخشید ، مراقبت از خواب را به عنوان خودمراقبتی شروع کنید.

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان