مدیتیشن

مدیتیشن و مصونیت: آیا بین آنها ارتباط واقعی وجود دارد؟

علم پرده از این راز برداشت.

آیا با شنیدن کلمه مدیتیشن ، به خواص تقویت کننده سیستم ایمنی فکر می کنید؟ احتمالا نه. یک دهه پیش ، هر زمان که مدیتیشن انجام می شد ، بیشتر ما فقط مدیتیشن را به عنوان یک تمرین برای کمک به کاهش استرس می دیدیم. اما حالا چی؟ حالا در می یابیم که روشهای بهداشتی شرقی به ویژه در مورد مدیتیشن و مصونیت ، چیزی فراتر از این را دنبال می کنند.

مدیتیشن و مصونیت: آیا واقعا ارتباط دارند؟

اول از همه ، بیایید برخی از مواردی را که بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد را پیدا کنیم: کمبود خواب ، استرس و اضطراب و ... . در ادامه خواهید دید که مدیتیشن آگاهانه می تواند بر همه این زمینه ها در زندگی شما تأثیر مثبت بگذارد. این بدان معنی است که به طور غیر مستقیم ، مدیتیشن می تواند با تقویت سلامتی کلی به ایمنی بدن شما کمک کند. اما به طور مستقیم چطور؟

برخی مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن می تواند علائم التهاب را کاهش دهد ، ایمنی سلول ها را افزایش دهد و سرعت پیری بیولوژیکی را کاهش دهد. اگرچه ، علم همواره پاسخ های جدیدی را نشان می دهد ، این احتمال وجود دارد که ذهن آگاهی در سطح سلولی بر سلامتی ما تأثیر بگذارد. چقدر باحال! حتی یک مدیتیشن کوتاه و ساده می تواند تأثیرات فوق العاده و طولانی مدت بر سلامتی ما داشته باشد.

5 مزیت باورنکردنی دیگر در مدیتیشن آگاهانه و مداوم

 مدیتیشن و مصونیت تنها مزیت ما در این بحث نیست. مدیتیشن آگاهانه ( زمانی که به طور منظم تمرین شود ) می تواند از برای جنبه های دیگر زندگی شما مفید باشد.

شماره 1: بهبود خواب

مدیتیشن ، به خودی خود ، یک روش آرام سازی است. مطالعات نشان می دهد که تمرین مدیتیشن آگاهانه و مداوم می تواند باعث افزایش سطح ملاتونین ، سطح سروتونین ، کاهش ضربان قلب ، کاهش فشار خون و فعال کردن قسمت هایی از مغز که خواب را کنترل می کنند ، شود.

اگر در کسب آرامش مشکل دارید می توانید این کار را قبل از خواب انجام دهید! مدیتیشن های خواب انرجیم را امتحان کنید.

 

شماره 2: افزایش تمرکز

ذهن شما مانند یک عضله است. هرچه بیشتر آن را آموزش دهید ، بهتر بهینه سازی می شوید. این یک اصلی کلی است که می توان برای همه چیزهایی که سعی در انجام آنها دارید بیان کرد زیرا مغز انسان در سازگاری شگفت انگیز است. مدیتیشن در واقع مانند آموزش مغز برای تمرکز بیشتر است. به عنوان مثال ، این می تواند تمرکز بر روی افکار ، نفس ، یا حتی عواطف و احساسات بدن شما باشد.

هرچه بیشتر مدیتیشن کنید ، بیشتر متوجه می شوید که تمرکز شما در زمینه های دیگر زندگی مانند کار و گفتگو بهبود می یابد.

شماره 3: روحیه خوب را تقویت می کند

در این مرحله ، همه ما می دانیم که ارتباط ذهن و بدن قوی است. به عنوان مثال ، کسی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کند می تواند مشکلات روده ای را نیز تجربه کند. به همین دلیل است که متوجه شده ایم که تمرکز بر بهبود سلامت عاطفی نیز به اندازه سلامت جسمی مهم است.

خوشبختانه نشان داده شده است که مدیتیشن آگاهانه افکار منفی را کاهش می دهد و باعث مثبت تر شدن تفکر می شود ، که به نوبه خود سلامت بدن را ارتقا می بخشد. واقعا حیرت انگیز است!

شماره 4: خودآگاهی را افزایش می دهد              

خود آگاهی برای ترک عادت های بد و رشد در بهترین حالت خود ، بسیار مهم است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم ، وقتی خود را درک می کنید و چگونگی ارتباط با دیگران را در می یابید، خود آگاهی می تواند باعث افزایش عزت نفس شما شود و دیدگاه مثبت تری نسبت به دنیا داشته باشید.

مدیتیشن آگاهانه به شما کمک می کند تا هنگامی که الگوهای زندگی منحصر به فرد خود را محدود می کنید ، یک رابطه قوی با خود ایجاد کنید.

شماره 5: روابط سالم تر را ارتقا می بخشد

مدیتیشن آگاهانه به شما می آموزد که کمتر به اتفاقات واکنش فوری نشان دهید و بیشتر پاسخ منطقی دهید. به عنوان مثال ، به جای اینکه در هنگام کار از صدای محیط اطراف بسیار عصبانی شوید ، می توانید به جای اینکه خونسردی خود را از دست بدهید ، با روش سازنده تری پاسخ دهید. این می تواند یک تحول در روابط شما باشد ، زیرا باعث عشق ، اعتماد ، احترام و صبر بیشتر بدون قید و شرط با یکدیگر می شود.

مدیتیشن ابزاری عالی و همه جانبه برای افزایش سلامتی شماست

 علم ارتباط بین مدیتیشن و مصونیت را نشان داده است ، اما این تنها مزیت شگفت انگیز از ذهن آگاهی نیست! خواب ، تمرکز ، دقت ، روحیه و مهارت های ارتباطی بهبود یافته نیز از دیگر مزایای آن است. و برای یکی از عوامل وسوسه انگیزتر آن ، رایگان بودن آن است! مدیتیشن به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد و فقط به شما و تمایل به یادگیری شما نیاز است.

مانند هر کار دیگری ، این کار هم به تمرین نیاز دارد. بنابراین نترسید که آهسته شروع می کنید و پیشرفت کنید. به عنوان مثال ، صبح قبل غرق شدن در کار ، یک مدیتیشن 5 دقیقه ای کوتاه انجام دهید. و به یاد داشته باشید ، با گذشت زمان آسان تر می شود

اگه تا الان عضو EnerGym نشدی، عضو شو و به تمرین‌های رایگان دسترسی پیدا کن!

عضویت در EnerGym

با EnerGym همراه باش، از خودت راضی باش

عضویت رایگان