به نظر شما چه زمانی بهترین زمان تمرین است؟ تنها شما همچین سوالی ندارید. این یکی از متداول ترین سوالاتی است که ما به عنوان کارشناس تناسب اندام پرسیده میشود. و منطقی است اگر قرار است وقت و تلاش خود را برای برنامه ورزشی خود بگذارید ، مهم است که بدانید چگونه از این تلاش خود نتیجه بهینه می گیرید.

اگر تا به حال سعی کرده اید تحقیق کنید تا بهترین زمان تمرین را پیدا کنید ، احتمالا بیشتر سردرگم شده اید. از نظر علمی نامشخص است و نظرات تخصصی در همه زمینه ها وجود دارد ولی در نهایت به خود شخص بستگی دارد. بنابراین چگونه می توان تعیین کرد که چه ساعتی از روز نتایج شگفت انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد؟ ما مزایای تمرین صبحگاهی در مقابل عصر را کنار می گذاریم. بر این اساس ، این به خود شما بستگی دارد (هرکسی ویژگی های منحصر به فردی دارد) ، شما می توانید که بهترین زمان تمرین را بر اساس اهداف ، برنامه و تمایل شخصی خود تعیین کنید.

یافتن بهترین زمان برای تمرین کردن برای شما!

 مزایای تمرینات صبحگاهی

شماره 1 خود را برای انتخاب های سالم تر تنظیم کنید

هیچ قرص جادویی برای ایجاد عادت های سالم وجود ندارد. با این حال ، تمرین کردن به عنوان اولین کار در صبح می تواند راحت تر باشد. ثابت شده است که تمرینات صبحگاهی ولع مصرف مواد غذایی ناسالم را کاهش می دهد و باعث می شود در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید. این مطالعه نه تنها بیان می کند که زنانی که به مدت 45 دقیقه در صبح ورزش می کنند ، با دیدن تصاویر غذاهای خوشمزه ، واکنش کمتری نشان می دهند ، بلکه شرکت کنندگانی که صبح ها تمرین می کردند در طول روز نیز فعالیت بیشتری داشتند.

شماره 2 چربی بیشتری را با معده خالی بسوزانید

بهترین چیزی که می توانید قبل از تمرین بخورید … این است که چیزی نخورید! اگرچه خوردن بعضی از مواد غذایی قبل از تمرین مزایایی دارد ، ولی این مطالعه نشان داد که اگر می خواهید تا 20٪ کالری بیشتری بسوزانید ، حذف صبحانه قبل از تمرین صبحگاهی می تواند ایده خوبی باشد. اما توجه داشته باشید که احتمالا این کار برای همه مفید نباشد ، بنابراین همیشه به بدن خود گوش دهید.

شماره 3 خوابتان را بهبود ببخشید

ورزش می تواند درجه حرارت اصلی بدن شما را افزایش دهد و سیستم عصبی شما را تحریک کند ، که خوابیدن پس از یک تمرین شدید را دشوار می کند. با این حال ، طبق این مطالعه ، ورزش صبحگاهی مانند یک بهبود بخش خواب طبیعی است که باعث افزایش کیفیت خواب می شود.

شماره 4 از پتانسیل تمرینات عضله سازی در صبح استفاده کنید

این مطالعه نشان داد که سطح تستوسترون بدن ما در اولین صبح در بالاترین حد خود قرار دارد. این هورمون نقش مهمی در عضله سازی دارد ، بنابراین تمرینات صبحگاهی میتواند ترفندی برای افزایش سرعت رشد عضلات باشد.

مزایای تمرینات عصرگاهی

شماره 1 از انرژی بیشتر بهره ببرید

برخی از ما اهل ورزش صبحگاهی نیستیم و ممکن است ورزش صبحگاهی ما را خسته کند. شاید حوصله ورزش در اول صبح را نداشته باشیم. یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان می توانند 20% شدید تر و طولانی تر در عصر نسبت به صبح زود ، ورزش کنند. ممکن است به این دلیل باشد که تا عصر کالری بیشتری مصرف کرده اید که انرژی بیشتری به شما می دهد. دمای بالاتر بدن در اواخر روز نیز ممکن است به انعطاف پذیری و قدرت عضلانی کمک کند.

شماره 2 عضلات بیشتری بسازید

نه تنها به طور بالقوه در عصر قوی تر هستید ، بلکه سطح کورتیزول نیز پایین است. کورتیزول یکی از هورمون های استرس ما است و از آنجا که صبح ها سطح کورتیزول بالاتر است ، یک تمرین صبح زود می تواند مانع رشد بهینه عضلات شود.

شماره 3 عوامل استرس زا در طول روز را پاک کنید

انتقال مستقیم از حالت کار به ساعات استراحت می تواند دشوار باشد. تمرین در عصر به شما فرصتی می دهد تا عوامل استرس زا را که در طول روز تجربه کرده اید از بین ببرید و به حالت اول برگردید. دوپامین و سروتونین ناشی از ورزش به شما تلنگری وارد می کند که برای لذت بردن بیشتر از عصر خود آماده شوید و در کل استرس کمتری داشته باشید.

شماره 4 ذخیره پروتئین خود را برای ساخت و ترمیم عضله تقویت کنید

به دنبال کاهش وزن و روی فرم آمدن بیشتری هستید؟ یک وعده غذایی قبل از خواب و بعد از تمرین عصرگاهی می تواند در کاهش چربی و عضله سازی کمک کند. شرکت کنندگان جوان و فعال که قبل از خواب نوشیدنی پروتئینی نوشیده بودند ، غلظت بالاتری از اسیدهای آمینه در این مطالعه نشان دادند. این بدان معناست که بدن آنها قادر به جذب پروتئین بیشتری در خواب می باشد که برای عضله سازی ، کاهش وزن و افزایش قدرت ضروری است.

شماره 5 همچنین ، خوابتان را بهبود ببخشید (شرط می بندیم که انتظار این یکی را نداشته باشید!)

اگرچه ممکن است طرفداران تمرینات صبحگاهی مخالف این موضوع باشند ، اما طبق برخی مطالعات ، هنوز اثبات نشده است که ورزش در شب بر خواب تأثیر منفی می گذارد. با این حال ، یک قاعده خوب این است که حداقل 90 دقیقه قبل از اینکه بخواهید به رختخواب بروید ، از هرگونه تمرین شدید پرهیز کنید.

انتخاب زمان مناسب برای شما

حالا کاملا درک می کنیم که چگونه انتخاب بهترین زمان برای تمرین کردن می تواند گیج کننده باشد. نکته اصلی اینکه صرف نظر از زمان ورزش ، خود ورزش کردن برای شما مفید است. پس بهترین زمان ورزش؟ زمانی که می توانید بیشترین ثبات را داشته باشید و بیشتر وقت خود را بگذارید و از آن لذت ببرید.

بدن ، برنامه ها و سطح انرژی همه ما متفاوت است ، بنابراین موضوع اصلی پیدا کردن آنچه برای شما بهتر است ، می باشد. گاهی اوقات این کار به کمی آزمون و خطا و زمان کافی نیاز دارد تا اجازه دهید ورزش به یک عادت تبدیل شود. اما هنگامی که در شرف آن قرار گرفتید و شروع به مشاهده نتایج کردید ، کاملاً واضح خواهد بود که برنامه تمرینی شما به نفع شما است یا باید آن را تغییر دهید.