به همه ما گفته شده که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه در همه دوره های زندگی ماست و البته کاملا درست است! اگر غذای مناسبی برای اولین وعده غذاییتان انتخاب کنید ، خوردن یک صبحانه سالم می تواند انرژی بیشتری را در طول روز نسبت به زمانی که از صبحانه صرف نظر می کنیم ، داشته باشد. تعهد به خوردن مقداري غذاي سالم قبل از اينكه از خانه بیرون برویم ، به طور کلی اقدام خوبي است و با اين ترفند هاي صبحانه ، اين كار آسان تر از هر زمان ديگري خواهد شد!

اما ، قبل از اینکه به سراف این ترفند ها برویم ، توجه به این نکته مهم است که خوردن غذاهای مناسب برای صبحانه بسیار مهم است. درست است که ، نوشیدن قهوه یا چای شیرین به همراه دونات یا شیرینی بسیار خوشمزه است. اما ترکیبی از قند بالا / فیبر و پروتئین کم به احتمال زیاد چند ساعت پس از لذت بردن انرژی شما تمام می شود. برای دریافت مزایای پر انرژی بودن در تمام روز با صرف صبحانه ، در اینجا چهار ترفند صبحانه برای شما آورده شده است که باید بخاطر بسپارید خصوصا وقتی که به فکر داشتن صبحانه پرانرژی هستید.

4 ترفند صبحانه برای داشتن انرژی بیشتر

شماره 1 پروتئین ، چربی مفید و فیبر را به غذای خود اضافه کنید

 شاید خوردن شیرینی هنگام خروج از منزل راحت باشد ، اما این انتخاب به شما توان کافی را که برای داشتن انرژی پایداری که در طول روز به آن نیاز دارید ، نمی دهد.

خوردن غذاهایی که حاوی پروتئین ، چربی های مفید و فیبر هستند ، به وعده غذایی شما انرژی کافی می بخشد تا به شما در شلوغ ترین روزها کمک می کند .

چرا؟ بر اساس تحقیقات نشان داده شده است که پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی برای ایجاد احساس سیری است. و چربی ها و فیبرهای سالم می توانند سرعت هضم را کاهش دهند و بنابراین به شما کمک می کنند تا به جای انرژی کاذب ، انرژی پایدار داشته باشید. به علاوه ، چربی می تواند به بدن شما کمک کند برخی از عناصر اصلی را جذب کند که یکی دیگر از عوامل مثبت این ماده مغذی است.

اطمینان حاصل کنید که گزینه های سالم را به وعده های غذایی سرشار از کربوهیدرات اضافه کنید. گردوی خرد شده را به بلغور جو دوسر ، آووکادو ، یک تخم مرغ  و دانه های چیا به اسموتی خود اضافه کنید تا تعادل مواد مغذی ایجاد شود که به شما در حفظ انرژی تا زمان ناهار کمک می کند.

شماره 2 مطمئن شوید که به اندازه کافی صبحانه می خورید

 وسوسه انگیز است که فقط یک چیز سریع برای صبحانه مانند میوه میل کنید ، اما مصرف کالری کم ، انرژی کافی بدن را تامین نمی کند. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که خوردن صبحانه ای که کمتر از 350 کالری داشته باشد در کنترل اشتها یا سطح انرژی پشتیبانی نمی کند.

اطمینان حاصل کنید که در زمان صبحانه غذای کافی میل می کنید در غیر این صورت به یک وعده غذایی کم کالری تبدیل می شود ، یک قاشق کره مغز آجیل یا آووکادوی له شده را روی نان تست امتحان کنید برای اینکه وعده غذایی شما نیاز بدن شما را تامین کند.

شماره 3 تنوع غذایی را در وعده غذایی خود حفظ کنید

 غذاهای مختلف حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند. و مصرف مقادیر مناسب مواد مغذی مختلف برای مدیریت سطح انرژی شما امری بسیار مهم است.

برخی از عناصر اصلی غذایی که از باعث افزایش سطح انرژی می شوند عبارتند از:

ویتامین B12: در غذایی مانند تخم مرغ و بیکن بوقلمون یافت می شود

آهن: در غذاهایی مانند اسفناج و غلات غنی شده ، یافت می شود

ویتامین C: در مرکبات و توت فرنگی وجود دارد

منیزیم: در شیر و آجیل یافت می شود

شماره 4 صبحانه خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید

 در روزهای شلوغ ، آخرین چیزی که به آن فکر می کنیم این است که چه چیزی برای صبحانه بخوریم. داشتن یک برنامه ریزی دقیق صبحانه که شب قبل تهیه شده است ، می تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را حفظ کنید و در برای مشغله های صبحگاهی آماده باشید.

یا بهتر از این ، صبحانه خود را شب قبل آماده کنید. یک پودینگ چیا یا جو دوسر شبانه آماده کنید ، میوه ها و سبزیجات خود را برای اسموتی صبح خود خرد کنید ، یا مقداری تخم مرغ را برای تقویت پروتئین بجوشانید. قطعا از این کارهایی که انجام داده اید خرسند خواهید شد.

کلام آخر

با استفاده از این ترفند های صبحانه و خوردن صبحانه مناسب می توانید بدن خود تا وقت ناهار تامین نگه دارید بدون اینکه ضعف بدنی ، کار شما را مختل کند. با استفاده از این ترفند ها ، لذت بردن از یک صبحانه پرانرژی و آسان ، حتی در روزهای فوق العاده شلوغ نیز می تواند برای شما بی دردسر باشد.