وقتی کلمه باراسل را می‌شنوید، چه چیزی به ذهن شما خطور می‌کند؟ رقص باله؟ بله اینها دارای وجه اشتراکی هستند و وجه اشتراک‌شان این است که در باراسل از میله باله برای کمک به تقویت پاها و عضلات باسن استفاده می‌شود. ما قصد داریم در این مقاله، به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا باراسل می‌تواند مانند یک سلاح مخفی برای تقویت پاها و بازوها عمل کند و چطور این روش تمرینی روال تناسب اندام شما را دگرگون می‌کند. پس بیایید ببینیم باراسل چیست و چرا علاقه مندان به تناسب اندام و فیتنس در مورد آن هیجان زده هستند؟

باراسل چیست؟

The Pilates Barre Studio: Read Reviews and Book Classes on ClassPass

باراسل یک ورزش فرانسوی است که در دهه ۶۰ میلادی توسط بوریس کنیاسف معرفی شد. بوریس کنیاسف یک مربی رقص باله بود که به دلیل مشکلات مالیاتی، پس از مدتی از پاریس به سوئیس رفت و در آنجا یک ساختمان قدیمی برای ادامه فعالیت خود اجاره کرد. کنیاسف برای آموزش دادن به شاگردان خود مجبور بود یک میله بلند بر روی دیوار نصب کند اما به سبب قدیمی بودن ساختمان، این کار برای او ممنوع شد. کنیاسف نیز تصمیم گرفت حرکت‌های باله را به‌ صورت نشسته و خوابیده به شاگردان خود آموزش دهد. پس از مدتی، کنیاسف پی برد که استفاده از این روش در انجام حرکت‌های باله علاوه بر اینکه وضعیت جسمانی شاگردانش را بهبود می‌دهد، بسیاری از دردهای بدنشان را نیز درمان می‌کند.

باراسل حرکاتی از باله، یوگا و پیلاتس را در خود جای داده است و روی حرکات با تکرار کم اما دارای شدت زیاد، جهت کمک به تقویت قدرت عضلات تمرکز دارد. هدف باراسل ایجاد خستگی در گروه‌های مختلف عضلانی از طریق حرکات کم تکرار و کمک به تقویت آنها است.

 

آیا باراسل واقعاً جواب می‌دهد؟

بله، ما اینطور فکر می‌کنیم؛ زیرا باراسل نه تنها تمرینی ایده‌آل برای افزودن به برنامه تناسب اندام شما جهت افزایش قدرت و تناسب اندام است، بلکه خستگی کمتری ایجاد می‌کند که برای افرادی که از تمرینات طولانی لذت نمی‌برند، عالی است. در این قسمت مقاله دلایل دیگری آورده شده تا متوجه شوید چرا همه خانم‌ها باید حداقل یک بار در هفته تمرینات باراسل را انجام دهند:

  • تعادل را بهبود می‌بخشد.
  • انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد.
  • پاسچر بدن را زیبا می‌کند.

چطور یک کلاس باراسل پیدا کنیم؟

آیا با خواندن این مقاله، متقاعد شده‌اید و می‌خواهید باراسل را به برنامه تناسب اندام خود اضافه کنید؟ حتما از ما می‌پرسید کجا می‌توانیم یک کلاس باراسل خوب پیدا کنیم؟ برای شما خبر خوبی داریم، شما می‌توانید همین الان اپلیکیشن  انرجیم را نصب کرده و به راحتی این تمرینات را در خانه انجام دهید.

 خلاصه بحث:

باراسل می تواند یک مکمل عالی برای هر برنامه تناسب اندام مانند فیتنس، پیلاتس، یوگا و… باشد. این رشته می‌تواند هم‌زمان تعادل و قدرت را برای عضلات شما عاشقان فیتنس به ارمغان بیاورد.