همه ما استرس را تجربه کرده ایم ، بعضی از ما بیش از آنچه که بخواهیم استرس را تجربه کرده ایم ، البته واقع گرایانه نیست که فکر کنیم می توانیم از همه عوامل استرس زا در زندگی خلاص شویم ، اما وقتی استرس طاقت فرسا می شود ، مستقیماً بر سلامتی ما تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که استرس منفی مزمن ، که به عنوان پریشانی نیز شناخته می شود ، می تواند منجر به سردرد ، مشکلات خواب ، فشار و ناراحتی معده شود. اما در میان روش های مختلف کنترل پریشانی ، تمرینات آرام بخش ابزاری بسیار مفید برای کاهش سطح استرس و حمایت از سلامتی کلی بدن است.

پنج تمرین آرام بخش برای شما

 یک تمرین سبک و آرام ، اولین قدم برای کمک به مدیریت این نگرانی هاست ، و هنگامی که می خواهیم تفکر ژرف نگر خود را آزاد کنیم ، برخی از تمرینات راهکار مناسبی هستند.

شماره 1 یوگا

یوگا یک شروع عالی است. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای ، ما برای شما کلاس های یوگا در همه سطوح داریم.

سعی کنید یکی از این جلسات یوگا را در برنامه صبح یا عصر خود بگنجانید تا به دستیابی مجدد به تمرکز کمک کنید.

شماره 2 مدیتیشن

مدیتیشن نوعی ریکاوری ذهنی است ، کلید پیوند به خودتان و بدنتان است ، که می تواند شما را بهتر برای هر چیزی که زندگی بر سر راه شما قرار می دهد آماده می کند. هنگامی که از حواس پرتی های محیط خلاص می شوید و تمرکز خود را روی تنفس می گذارید ، می توانید هرگونه آشفتگی را که مانع توانایی شما در تصمیم گیری آرام است ، از بین ببرید.

مدیتیشن های سریع و متمرکز ما را امتحان کنید.

شماره 3 حرکات کششی

حرکات کششی نوعی ریکاوری فیزیکی است. حرکات کششی کمک می کند تا ماهیچه های ما کشیده شود ، وضعیت بدن بهبود یابد و تنش ناشی از کم خوابی یا تمرین قبلی کاهش یابد. این یک تمرین آرام بخش بی دردسر و ام نادیده گرفته شده است که باید در یک برنامه روزمره گنجانده شود. دردهای ساده و به ظاهر ناچیز به روحیه کلی ما تاثیر منفی می گذارد. اما وقتی بدن ما آرام باشد ، راحت تر می توان فشاری را که استرس به شانه های ما وارد می کند را تحمل کرد.

در آغاز یا پایان روز خود ، سعی کنید:

برای باز کردن پشت و طولانی شدن فیبرهای عضلانی خود ، دراز بکشید و حرکات کششی انجام دهید

شماره 4 کینرژی

کینرژی (تناسب اندام کاملاً شخصی است که شامل کلاسهای نوآورانه حرکتی ، تمرین تنفس و مدیتیشن است ) یک گزینه عالی برای کسانی است که بدنبال کمی آرامش در تمرین های سبک هستند. کینرژی تحرکات را از طریق حرکات فرم دهنده به ذهن متصل می کند.

شماره 5 حرکات موزون

هر نوع حرکات موزون برای تناسب اندام یک تمرین هوازی مناسب و سبک است که می تواند احساس خوشحالی هنگام گوش دادن به موسیقی را در شما ایجاد کند.

نه تنها در لحظه احساس خوبی خواهید داشت ، بلکه انجام هر یک از این تمرینات دو تا سه بار در هفته برنامه ای عالی از ورزش است و می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند. این یک موفقیت بی نظیر است!

مزایای تمرینات سبک بر استرس

اکنون که ما تمرینات مناسب را معرفی کردیم ، وقت آن است که به چرایی انجام این تمرینات بپردازیم. اهمیت گنجاندن تمرینات آرام و سبک ، در برنامه ورزشی ، با مزایای آن است.

تنها 20 دقیقه ورزش های هوازی در روز می تواند تا ساعت ها احساس آرامش ایجاد کند. هنگام ورزش ، مغز ما دوپامین ، سروتونین و اندورفین بیشتری تولید می کند که روحیه ما را تقویت می کند و هورمون های استرس کورتیزول و آدرنالین را کاهش می دهد. این تعادل مجدد هورمون ها می تواند به تنظیم خواب و دستیابی به آرامش بیشتر کمک کند.

یک تمرین آرامش بخش نیز ضربان قلب ما را کند می کند ، ذهنمان را متمرکز می کند و ارتباط ذهن و بدن را فراهم می کند. در حین ورزش ، ذهن ما بجای نگرانی های محیطی به کار در حال انجام ، متمرکز است.

هر روز یکی از این تمرینات را انجام دهید

اگر احساس فشار شدید می کنید ، هر روز یکی از این تمرینات آرام را امتحان کنید و آن را مطابق با سلیقه خود برنامه ریزی کنید. شما می توانید کینرژی ، یوگا یا حرکات موزون با گروهی از دوستان خود را به صورت مجازی یا در یک فضای باز شروع کنید. اگر در تمرکز بر تنفس یا حرکات کشش در محیط بسته مشکلی دارید ، فعالیت های ورزشی خود را در فضای باز انجام دهید و دوباره به طبیعت متصل شوید.

به یاد داشته باشید ، همه ما استرس داریم و زندگی کاملاً بدون استرس یک هدف واقع بینانه نیست. اما ، با انجام برخی از فعالیت های ساده استرس زا ( مانند شروع یکی از این تمرینات آرام بخش ) می توانید برخی از عوامل استرس زا روزانه را مدیریت کنید تا کمی راحت تر استرس خود را مدیریت کنید. به علاوه ، هر نوع ورزش برای سلامتی شما بسیار مناسب است.

این مطلب برای آزاد کردن تفکر عمیق شماست.