شما با پیشرفت شغلی، تشکیل خانواده، ایجاد روابط قوی و انتخاب‌های سالم، از زندگی خود لذت می‌برید. اما ناگهان زندگی مشکلی را مانند یک توپ به سمت شما شلیک می‌کند و احساس می‌کنید از بازی خارج شده اید. وقتی این اتفاق می‌افتد، اینکه تا چند ساعت قبل چه فرد پرانرژی، مشتاق، اجتماعی و با انگیزه‌ای بودید و چه حس‌های خوبی داشتید، عجیب به نظر می‌رسد.

ما از تیم انرجیم، اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا با ورزش، این حس‌های منفی را از بین ببرید. همه افراد موفق یک ویژگی دارند. این ویژگی پول، ظاهر یا حتی هوش نیست، بلکه شهامت است. افراد موفق مغز خود را برای رویارویی با سختی‌ها آموزش می‌دهند. این بدان معنا نیست که آنها هرگز احساسات منفی را تجربه نمی‌کنند؛ بلکه این افراد یاد می‌گیرند که چگونه به جلو حرکت کنند و با ناراحتی‌های زندگی، روبرو شوند.

چگونه از ورزش در خانه برای تقویت قدرت ذهنی خود استفاده کنید؟

yoga coach practicing
yoga course

آیا می‌خواهید قدرت ذهنی خود را تقویت کنید؟ ورزش کنید و عرق بریزید! به آخرین باری که در حین ورزش به خود فشار آوردید فکر کنید. ممکن است اصلا آن را به‌یاد نیاورید. اینکه برنامه ورزشی خود را در زمانی که واقعا نمی‌خواهید و انگیزه ندارید یا زمانی که خسته هستید، ادامه دهید نیاز به قدرت ذهنی دارد.

ورزش شما را از منطقه خارج می‌کند. به همین دلیل است که به شما کمک می‌کند در مقابل مشکلات زندگی، انعطاف پذیرتر شوید. انجام جلسات منظم تمرینی، از طریق هشت فاکتور زیر، به شما کمک می‌کند مغز خود را برای غلبه بر مشکلات و تردیدها، بدون توجه به آنچه در پیش است، تمرین دهید.

8 مزیت ورزش در خانه برای تقویت قدرت ذهنی

شماره 1: یاد می‌گیرید چگونه از افکار مثبت برای تغییر اوضاع استفاده کنید!

با 30 ثانیه فشار اضافی به خود، عرق از پیشانی شما می‌چکد و احساس خستگی می‌کنید، اما صدایی را می‌شنوید که درون سرتان می‌گوید: « تو تونستی انجامش بدی» سپس بزرگترین لبخند را روی صورت خود خواهید دید. افکار شما می‌توانند در باشگاه، محل کار یا هنگام برخورد با مشکلات تفاوت زیادی ایجاد کنند. شما با ورزش یاد می‌گیرید که چگونه با تفکر مثبت تمرینات خود را ادامه بدهید و می‌توانید همین کار را برای سایر بخش‌های مهم زندگی خود نیز انجام دهید.

شماره 2: فشار آوردن به خود، می تواند به شما کمک کند تا ناراحتی‌های ذهنی را بهتر تحمل کنید!

استرس، عصبانیت، ابهام، غم و اندوه، همه آنها ناراحت کننده هستند. اما افزایش ضربان قلب هنگام ورزش نیز همینطور است. مطمئناً ورزش احساس خوبی دارد اما همچنین ناراحت کننده هم هست. هرچه بیشتر بتوانید خود را به خارج از منطقه امن خود ببرید، تحمل سختی‌ها نیز برای شما آسان‌تر می‌شود. بنابراین می‌توانید از همین اصل استفاده کنید تا زندگی را به چالش بکشد و بتوانید با ناراحتی‌های آن کنار بیایید و به زندگی خود ادامه دهید.

شماره 3: اهداف تناسب اندام، بسیار شبیه به اهداف زندگی واقعی هستند!

برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود، باید آنها را به صورت ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع تنظیم کنید. این امر در زندگی نیز صادق است. مشکلات معمولاً یک شبه حل نمی‌شوند. اما با برداشتن قدم‌های اول و رسیدن به اهداف کوچک، در نهایت به نتیجه نهایی دلخواه خود خواهید رسید.

شماره 4: ورزش چشمان شما را به‌روی همه چیزهایی که باید به‌خاطر آنها سپاسگزار باشید، باز می‌کند!

ورزش دوپامین و سروتونین را آزاد می‌کند؛ دو هورمون شادی‌بخش که بعد از تمرین افزایش می‌یابند و باعث می‌شوند بیشتر تمرکز کنیم. درک اینکه چقدر حس شگفت انگیزی دارد که بدن شما می‌تواند حرکت کند، بپرد، وزنه بزند و… حس قدردانی بزرگی را به همراه دارد. این حس با شما به بخش های دیگر زندگی نیز منتقل می‌شود.

شماره 5: با رسیدن به اهداف تناسب اندام خود، اعتماد به نفس بالایی کسب می‌کنید!

آن امتیازات و پاداشی که پس از انجام تمرینات یک هفته یا یک ماه به خود می‌دهید، به شما عزت نفس می‌دهد. هرچه در مسیر تناسب اندام خود به اهدافتان برسید، بیشتر احساس می‌کنید که یک ستاره هستید. این اعتماد به نفس محدود به باشگاه نیست و به شما کمک می‌کند تا از هر سختی که در زندگی روزمره نیز روال عادی شما را مختل می‌کند، عبور کنید.

شماره 6: با تعهد به برنامه تناسب اندام، یاد می‌گیرید که در زندگی هم به خود تکیه کنید!

نمایش دادن قدرت با تمرینات ورزشی، به شما چیزی بیش از حسادت دیگران می‌دهد. این به شما ثابت می‌کند که وقتی به چیزی تعهد می‌دهید، به آن احترام بگذارید. وقتی به تمرینات خود با قدرت ادامه می‌دهید، این قدرت در سایر بخش‌های زندگی شما نیز تسری پیدا می‌کند. زیرا دانستن اینکه شجاع هستید و به هر قیمتی که شده به چیزی که در نظر دارید می‌رسید، یک برگ برنده برای کسب موفقیت است.

شماره 7: هیچ چیز مانند کمی عرق کردن در ورزش، شما را در لحظه حال قرار نمی‌دهد!

وقتی در تب و تاب یک تمرین هستید، به سختی می‌توانید افکار منفی داشته باشید و به چیزهای دیگری فکر کنید. شما کاملاً آنجا حضور دارید. وقتی زندگی نیز سخت می‌شود، مهم است که با حضور در لحظه حال متمرکز بمانید؛ زیرا وقتی خود را در گذشته یا آینده قرار می‌دهیم، احساس اضطراب، استرس یا پشیمانی خواهیم کرد. اما وقتی در لحظه حال هستیم، به سختی می‌توان چیزی جز آرامش پیدا کرد.

شماره 8: با استفاده از اندورفین طبیعی، شما می‌توانید بر ناهمواری‌های زندگی غلبه کنید

گاهی اوقات قدرت ذهنی ما به کمی تقویت نیاز دارد و واقعاً راهی بهتر از یک تمرین خوب وجود ندارد. ورزش می‌تواند یک راه رهایی شگفت انگیز باشد که به شما یادآوری می‌کند واقعاً چقدر عالی هستید. برخی از تمرینات مورد علاقه برای وقتی که زندگی شما را ناامید کرده است عبارت اند از بوکس، رقص و یوگا. اینها بهترین گزینه برای ترشح اندورفین هستند و ذهن شما را صد در صد آرام می‌کنند.

5 تمرینی که در صورت نیاز به تقویت قدرت ذهنی باید امتحان کنید.

با این پنج تمرین مانند یک تلنگر به خود، می‌توانید از هر سختی و مشکلی عبور کنید:

نیم ساعت بادی کامبت با امیرسامان

body combat coach
body combat course

هیچ چیزی مانند مشت زدن (یا لگد زدن) برای تخلیه انرژی اثربخش نیست. با ترکیبی از اصول اولیه بوکس، این دوره همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. این تمرین همراه با موسیقی و بروی ریتم موزیک انجام می‌شود و حس شادی و نشاط و افزایش انرژی به همراه چربی‌سوزی بسیار زیاد مخصوصا در ناحیه شکم و پهلو را به همراه دارد. این دوره جذاب و مهیج شامل تمرینات هوازی و استقامتی می‌باشد که بدون هیچ‌گونه وسیله‌ای می توانید در هر مکان و زمانی آن را انجام و کاهش وزن به همراه افزایش استقامت قلبی بدن‌تان را داشته باشید.

چالش‌های 30 دقیقه ای فیتنس با دانیال

power coach doing exercise
power course

با ترکیبی از تمرینات تنفسی و حرکات قدرتی، این چالش سوزاننده کالری باعث می‌شود که شما لبخند بزنید، احساس تناسب اندام داشته باشید و کاملاً غیرقابل توقف باشید. دوره قدرتی دانیال با شبیه‌سازیِ حرکات مشترکی که ممکن است در خانه، محل کار یا ورزش انجام دهید، عضلات شما را تمرین میدهد. در این تمرینات هم از عضلات بالاتنه و هم پایین‌تنه استفاده می‌شود، اما بر قدرت و پایداری میان‌تنه بدن هم تاکید ویژه‌ای دارد. اصلا فکر نکنید دوره آسونی انتظارتون رو میکشه! پس اگر آماده ای، با انرجیم در این دوره همراه باش…

11 دقیقه TABATA با مهسا

fat burning course
fat burning course

لازم نیست خیلی حرفه ای باشید تا همه چیزهای منفی را از بین ببرید. این دوره بهترین راه برای تحرک و خارج شدن از خستگی‌های ذهن است.

30  دقیقه تعادل و فوکوس با امید

yoga coach training
yoga course

این تکنیک یوگا شامل حرکات طولانی‌تری است که به شما ثابت می‌کند واقعاً چقدر از نظر ذهنی و جسمی قوی هستید. با تمرکز بر تنفس خود، به طور طبیعی می‌توانید با این تمرین، در لحظه حال قرار بگیرید و از قید گذشته و آنچه در آینده رخ خواهد داد، خلاص شوید. در این تمرین مکث‌هایی وجود داره که در آن باید به نفس کشیدن و عضلاتی که درگیر هستند توجه کنید، همین کار باعث میشه که حواس‌تون روی بدن متمرکز بشه که این یک روش درمانی خوب برای افرادی که پرش افکار دارند هست، همچنین این توجه به بدن باعث منعطف‌تر شدن و رشد عضلات‌تون هم میشه. این دوره در کنار بهبود سلامت جسم و رسیدن به فرم و بدن ایده‌آل، کمک شایانی برای آرامش و سلامت روح شما دارد. تجربه این دوره هشت جلسه ای رو با من از دست ندید و همراه من باشید.

خلاصه بحث: وقتی تردید دارید، ورزش کنید!

زندگی زیباست؛ اما به قدرت ذهنی بالایی نیاز دارید تا بهترین خود باشید. خوشبختانه، تناسب اندام و ورزش چه در خانه باشد چه در یک باشگاه بدنسازی، به شما کمک می‌کند با هر ناملایماتی که در زندگی پیش می‌آید کنار بیایید.