با وجود عوامل استرس زای ذاتی در جامعه ما ، چرا استرس کاذب خود را به زندگیتان اضافه کنید؟ اگر می بینید که وقایع گذشته ذهنتان را درگیر کرده است ، در مورد هر رویدادی در آینده بیش از حد فکر می کنید و اجازه می دهید نظر دیگران ارزش شما را تعریف کند ، ممکن است زمان خانه تکانی از استرس های کاذب رسیده باشد. در حالی که برخی از عوامل استرس زا از کنترل ما خارج هستند اما برخی دیگر قابل اجتناب هستند … و ما به خودمان تحمیل می کنیم!

برای آگاهی از شش علت اصلی استرس کاذب و نکاتی در مورد چگونگی اجتناب از آنها ، ادامه مطلب را بخوانید.

 6 عامل استرس‌زای کاذب که باید از زندگیتان حذف کنید!

شماره 1: محیط خود را پاکسازی و مرتب کنید تا ذهن تان پاکسازی و مرتب شود.

اگر محیط شما نامرتب است ، به احتمال زیاد ذهن شما نیز از این الگو پیروی خواهد کرد. بله بهم ریختگی می تواند باعث استرس شود ، و شاید هم بدتر! بهم ریختگی ممکن است استراحت را برای شما دشوار کند ، منجر به حواس پرتی شود و حتی ممکن است احساس اضطراب کنید. یکی از بهترین راه‌کارها در چنین شرایطی آشنایی با تکنیک های کاهش استرس است.

راهکار:

با استرس کاذب خداحافظی کنید و وسایلی را که دیگر به درد شما نمی خورد، اهدا کنید. مرتب کردن اطرافتان می تواند به خودی خود یک کار استرس زا باشد ، اما فکر کردن در مورد چیزهای دیگر می تواند این فرآیند را به یک تجربه خوب تبدیل کند. انبوهی از وسایل اهدائی شامل کتاب ، اسباب بازی ، لباس ، غذا و حتی مبلمان را ایجاد کنید. با مساجد محلی و موسسات خیریه هماهنگ کنید تا بتوانید به وسایل قدیمی خود روح ببخشید  و به دیگران اهدا کنید.

شماره 2: نظر دیگران

یکی چیز هایی را باید رها کردن ، اظهار نظرهای دیگران است. “آیا من حرف درست را زدم؟ آیا آنها از من عصبانی هستند؟ آیا این لباس ها به من می آید؟ ” . افکار ما طاقت فرسا هستند! وقتی ما انرژی خود را صرف نگرانی درمورد آنچه دیگران فکر می کنند ، می کنیم ، این باعث ایجاد فشار روانی کاذب و مسموم شدن ذهنمان می شود.

راهکار:

افرادی را که به حلقه داخلی خود راه می دهید ارزیابی کنید و از روابط مسموم جدا شوید. این ممکن است به معنای کمرنگ شدن دوستی ها ، دور شدن از محیط های مسموم کاری و حتی فاصله گرفتن از شبکه های اجتماعی باشد.

شماره 3: دنیای مسموم رسانه های اجتماعی

صحبت از رسانه های اجتماعی شد … آیا ارتباط مجازی شما بیشتر از اینکه فایده داشته باشد آسیب می رساند؟ بین غول های شبکه های اجتماعی (نام امروزی مزاحمان اینترنتی) ، ویژگی های برجسته شبکه های اجتماعی (غیر واقعی و غیرقابل دستیابی) و یک دنیایی مجازی با امکانات بی شمار و  بی نقص ، ساده گرفتن موبایل می تواند به معنای از بین بردن سلامت روان شما باشد. در سال 2020 تخمین زده شد که میانگین زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی 145 دقیقه در روز باشد. با افزایش کار از راه دور ، به احتمال زیاد این افزایش این مقدار همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین ، در دنیای وابسته به ارتباط مجازی ، چگونه از سلامتی خود محافظت می کنید و فشارهای کاذب ناشی از شبکه های اجتماعی را برطرف می کنید؟

راهکار:

سم زدایی از شبکه های اجتماعی را انجام دهید. در اینجا چند پیشنهاد آورده شده است!

ساعات آنلاین بودن در فضای مجازی را تعیین کنید.

برای تعطیلات آخر هفته از فضای مجازی خارج شوید و یا مرتب وقفه های طولانی در دسترسی به شبکه های اجتماعی داشته باشید. اگر شغل شما مستلزم برقراری ارتباط در فضای مجازی است ، با تعیین ساعات “آفلاین” برای دسترسی به رسانه های اجتماعی محدودیت ایجاد کنید. به همکاران خود اطلاع دهید که بعد از ساعت مشخصی از روز ، ایمیل ها و پیام ها را چک نمی کنید.

یک برنامه صبحگاهی بدون موبایل

یک برنامه صبحگاهی که شامل بلافاصله نگاه کردن به تلفن شما نشود، را درست کنید. قبل از اینکه انرژی خود را به دیگران بدهید ، وقت بگذارید تا روز خود را برای موفقیت تنظیم کنید. این کار میتواند شامل یک مدیتیشن صیحگاهی برای بهبود روحیه و شروع یک روز پرانرژی باشد!

بهترین روش های مدیتیشن با انرجیم

دسترسی به شبکه های اجتماعی خود را قبل از خواب محدود کنید!

استفاده از موبایل دقیقاً قبل از خواب ممکن است چرخه خواب شما را مختل کند و در نتیجه باعث استرس کاذب شود.

شماره 4: به تعویق انداختن

 در حالی که بسیاری ادعا می کنند تحت فشار پیشرفت می کنند ، گذاشتن کارهای برای آخرین لحظات ممکن است استرس کاذب ایجاد کند. ما درک می کنیم هنگامی که احساس خستگی می کنید ، ممکن است به تعویق انداختن کارها تسکین موقت باشد. اما ، احساس خود را در نظر بگیرید که وقتی زمان استراحت شما است – کاملاً استرس دارید.

راهکار

مدیریت زمان! نشان داده شده است که ایجاد استراتژی های مدیریت زمان باعث کاهش استرس و اضطراب کاذب می شود و در عین حال بهره وری را افزایش می دهد . تعیین اهداف مشخص ، تنظیم لیست کارها و منظم ماندن از جمله راهکارهای بهبود مدیریت زمان هستند.

شماره 5: نشخوار ذهنی از حوادث گذشته

 به بیان ساده ، ما نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم! با مرور مجدد حوادث گذشته ، احساسات قبلی را برانگیخته و بیش از یک بار با یک تجربه عاطفی ، خود را در معرض استرس کاذب قرار می دهید. تحقیقات نشان می دهد که نشخوار ذهنی در مورد حوادث گذشته می تواند خطر اضطراب و افسردگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، افکار شما از آنچه تصور می کنید قدرتمندتر هستند!

راهکار

توجه خود را به حال حاضر متمرکز کنید و بر عواملی که تحت کنترل شما هستند تمرکز کنید. اگر متوجه شدید که در حال مرور وقایع گذشته هستید ، سعی در انجام مدیتیشن کنید تا ذهن خود را به لحظه فعلی برگردانید.

سفر ذهن آگاهی خود را با ما آغاز کنید و به مجموعه ای پر از مدیتیشن های رایگان دسترسی پیدا کنید.

شماره 6 : برنامه ریزی برای بدترین حالت ها

 آیا دائماً در حال تصور بدترین سناریو ها هستید؟ یک جمله منفی “چه می شود اگر” می تواند به یک فاجعه تمام عیار تبدیل شود. تفکرات فاجعه بار می تواند احساس درد ، نگرانی و استرس کاذب را القا کند. تصور این موقعیت های غیرواقعی می تواند باعث ایجاد یک جنگ یا واکنش در بدن شود و منجر به افزایش ترشح کورتیزول و ایجاد اضطراب شود.

راهکار

تمرین ذهن هشیار می تواند باعث توقف ذهنیت منفی شود و به افزایش احساس اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند. مدیتیشن ، ثبت روزانه وقایع (خاطره نویسی) ، و تفکرات مثبت، ابزارهای بسیار خوبی هستند! با مراجعه به صفحه خرید دوره ورزش در خانه می‌توانید تمرین مدیتیشن خود را از همین لحظه با قیمتی مناسب و پشتیبانی تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: مقابله با بی خوابی

غذای آماده

در حالی که استرس بخشی طبیعی از زندگی است ، ممکن است استرس های کاذب را به زندگی خود اضافه کنیم حتی بدون اینکه بدانیم. اگر احساس کردید که هر یک از این رفتارها را دارید ، زمان آن رسیده است که رفتار خود را دوباره ارزیابی کنید. با استفاده از این نکات ، عوامل استرس زای خود را با عادات سالم و خوب جایگزین کنید!