برنامه ریزی برای وعده های غذایی زمانی که تلاش می کنید تا یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید می تواند ناجی زندگی شما باشد. به جای اینکه هر روز عصر که زمان شام فرا می رسد بدون برنامه عمل کنید ، شما یک برنامه مشخص خواهید داشت که می تواند به عنوان یک نقشه راه برای وعده های غذایی سالم شما ، عمل کند. با این حال ، اگرچه برنامه ریزی برای بسیاری از افراد ، ایده خوبی به نظر برسد ، اما انجام آن نیز می تواند چالش برانگیز باشد. داشتن راهنما برای برنامه ریزی غذا می تواند فاصله بین تمایل به برنامه غذایی و عملی کردن برنامه ریزی را از بین ببرد.

مزایای برنامه ریزی غذایی

 برنامه ریزی وعده های غذایی ترندی است که به این زودی ها از بین نمی رود و البته برنامه ریزی غذایی بسیار مفید است!

داشتن برنامه ای برای آنچه می خورید ، می تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه ها کمک کند و حتی ممکن است در طولانی مدت در هزینه های شما نیز صرفه جویی کند. بعلاوه ، بر اساس تحقیقات نشان داده شده است كه همین کار ساده ( برنامه ریزی وعده های غذایی ) باعث می شود كه افراد میوه و سبزیجات بیشتری مصرف كنند و بطور كلی غذاها متنوع تری را مصرف كنند ، هر زمان که تصمیم به خوردن غذای خوب بگیرید ، تغییرات مثبتی را شاهد هستید.

راهنمای جامع برای برنامه ریزی غذایی : 7 ترفند برای آسانتر کردن برنامه ریزی غذا

 بحث درباره مزایای برنامه ریزی غذا برای افرادی که می خواهند زندگی سالم تری داشته باشند ، بسیاری دشوار است. اما ، در واقع انجام برنامه ریزی های غذایی در قدم اول برای تازه کاران برنامه ریزی وعده های غذایی ، طاقت فرسا است.

برای اینکه برنامه ریزی وعده های غذایی در دسترس تر باشد (و به جرات می گوییم لذت بخش است) ، در اینجا هفت ترفند برای آسان تر شدن برنامه ریزی غذایی آورده ایم:

با دستورپخت هایی که دوست دارید بچسبید

برنامه ریزی وعده غذایی به معنای ارائه غذاها و دستورپخت های جدید برای هر هفته نیست. بسیاری از افراد غذاهای مشخصی دارند که از خوردن و پخت و پز آن لذت می برند. اگر برخی از غذاها را آزمون وخطا کرده اید و برای شما مفید هستند ، برنامه ریزی کنید که آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا غذای مورد علاقه خود میل کنید.

سس ها ، ادویه ها و سبزیجات را در آغوش بگیرید تا به پروتئین ها و غلات تنوعی ببخشید

در حالی که یک قطعه سینه مرغ کبابی ، برنج قهوه ای ، و سبزیجات بخارپز گزینه های مناسبی برای شماست ، اما همین ها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. سس ها ، سبزیجات و ادویه های سالم می توانند وعده های غذایی شما را با کمی تلاش هیجان انگیز کنند ، برای تهیه وعده های غذایی خوشمزه و ساده ، یادگیری استفاده از این موارد را برنامه ریزی کنید.

میزان غذایی که برای وعده شام تدارک می بینید را دو برابر کنید و از باقی مانده آن برای ناهار استفاده کنید

بسیاری از افراد این فرصت را ندارند که یک وعده ناهار خوشمزه در وسط مشغله کاری خود داشته باشند. برای صرفه جویی در وقت و انرژی ، میزان غذای وعده شام را دو برابر آماده کنید و بخشی از آن را نگه دارند تا روز بعد برای ناهار از آن لذت ببرید. با نحوه برنامه ریزی برای اگر اگر برای شما ، اسپاگتی و کوفته قلقلی تدارک دیده اید ، روز بعد برای ناهار یک ظرف کوفته قلقلی آماده کنید. ماهی سالمون کباب شده برای شام دارید؟ برای ناهار فردا یک ساندویچ سالاد ماهی درست کنید.

لیست خرید مواد غذایی خود را دسته بندی کنید

هرگز بدون لیست خرید مواد غذایی به فروشگاه مراجعه نکنید. هنگامی که وعده های هفتگی خود را برنامه ریزی کردید ، لیستی از مواد غذایی را که می دانید به آن برای تهیه وعده های غذاییتان نیاز دارید، تهیه کنید. یک قدم فراتر بروید و طبقه بندی لیست مواد اولیه غذاهایتان باعث صرفه جویی در وقت شما در هنگام خرید می شود. گروه  غذای منجمد ، غلات و سایر محصولات را با یکدیگر لیست کنید تا در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید.

غذای خود را به محض خرید مواد غذایی آماده کنید

قبل از اینکه مواد غذایی خود را در انبار و یخچال ذخیره کنید ، یک مرحله دیگر به جلو روید ودر صورت نیاز مواد غذایی را خرد کنید و یا بشویید. داشتن پیاز از قبل خرد شده و انگور از قبل شسته شده برای در یخچال ، باعث صرفه جویی در وقت و زحمت شما در طول هفته می شود و تهیه غذا را بسیار آسانتر می کند.

وقت بگذارید و بیاموزید که چگونه باید غذاهایتان را متعادل کنید

کارشناسان اتفاق نظر دارند که غذاهای اکثر افراد باید تعادل یکسانی از گروه های غذایی داشته باشند. راهنمای غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات ، یک چهارم با غلات کامل و یک چهارم با پروتئین بدون چربی پر کنید. به خاطر داشتن این راهنما به شما کمک می کند تا برنامه ریزی وعده های غذایی کمی راحت تر شود و در عین حال اطمینان حاصل کنید که انواع غذاهای مناسب را برای بدن مصرف می کنید.

وقت بگذارید و برنامه غذایی خود را هر هفته بنویسید و برنامه را در جایی که به راحتی قابل دسترسی است نگه دارید

این که آیا برنامه غذاییتان را روی تخته وایت بورد نوشته اید یا در تلفن همراه خود نوشته اید ، همینکه می توانید برنامه غذایی خود را مشاهده کنید به شما کمک می کند تا از نظر ذهنی روز خود را تنظیم کنید و هیچ غافلگیری نداشته باشید. میان وعده ها و نوشیدنی ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا مطمئن شوید که هر آنچه برای روزهای تغذیه سالم خود نیاز دارید را آماده کرده اید.

الهام بخشی بیشتر برای برنامه ریزی غذا

سالم ترین غذاها برای محبوب ترین برنامه های غذایی

یک متخصص تغذیه برای پنج برنامه غذایی محبوب ، از جمله رژیم گیاه خواری ، رژیم کتوژنیک ، رژیم سی کامل ، رژیم سرخپوشان و رژیم های مدیترانه ای ، بهترین گزینه های غذایی خود را به اشتراک گذاشته است.

10 دستورالعمل برتر برای کسانی که تازه یک برنامه غذایی پاک را شروع کرده اند

این دستورالعمل ها ، غذا خوردن سالم را آسان می کنند!

مطلب پیشنهادی: فرق رژیم گیاه خواری و وگن

با برنامه ریزی وعده های غذایی ، تغذیه سالم را آسان تر کنید

اگر شما معمولاً بدون برنامه ریزی غذا می خورید ، صرف کمی وقت برای برنامه ریزی غذایی می تواند غذا خوردن سالم را بسیار آسان تر کنید. داشتن یک برنامه غذایی در دسترس به شما کمک می کند غیر احساس در مورد غذایتان فکر کنید و به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده به نتیجه آن نگاه کنید. و بعد از چند هفته ، این تمرین به یه عادت طبیعی تبدیل می شود و مطمئناً یک عادت لذت بخش خواهد بود. نوش جان!