بنابراین شما در حال تهیه رژیم سلامتی * عالی * برای خود هستید. شما در حال آماده سازی وعده های غذایی هستید ، میزان آبرسانی بدن خود را افزایش می دهید ، یک روتین برای خواب را شروع می کنید تا ساعات بیشتری خواب دریافت کنید ، حال باید چند بار در هفته باید تمرین کنید؟

روتین تمرین کامل چیست؟

 درست مانند رژیم غذایی شما – بدن همه متفاوت است. همه ما به برنامه ها ، غذاها و … متفاوت واکنش نشان می دهیم.

البته یک پیشنهاد کلی و بسیار اساسی وجود دارد که احتمالاً از قبل می دانید: پیشنهادی که مرکز کنترل بیمار ارائه داده است. هفته ای 150 دقیقه ، البته هر طور که صلاح می دانید در طول هفته تقسیم کنید. پیشنهاد ما 30 دقیقه ، پنج بار در هفته است. اما اگر به مدت طولانی بدوید (به عنوان مثال یک دو ماراتن نصف) ، این مانند یک تمرین گسترده است.

این دستورالعمل ها نیز به روز شده اند تا نه تنها 150 دقیقه فعالیت هوازی (هر چیزی از تمرین در حیاط و پیاده روی تا بسکتبال و شنا) بلکه دو روز در هفته فعالیت تقویت عضلات داشته باشید.

می توانید انواع تمرین را ترکیب کنید. لازم نیست پنج روز در هفته 30 دقیقه تمرین با شدت متوسط داشته ​​باشد. می توانید کمی تمرین عضلانی متوسط ​​، کمی شدید ، کم سبک انجام دهید.

اگر در سطح شدید تمرین می کنید ، می توانید شدت تمرین را افزایش دهید و زمان را به نصف کاهش دهید (در یک لحظه به جزئیات ایمنی خواهیم رسید). برای مثال : 75 دقیقه در هفته تمرینات شدیدتر انجام دهید(25 دقیقه سه بار در هفته ، 15 دقیقه پنج بار در هفته ، یا اگر به دنبال پیشرفت هستید یک باره 75 دقیقه تمرین کنید).

تا پنج بار در هفته: برای شروع با چند روز تمرین هوازی در هفته ، سعی کنید چند مدل تمرین را مثل کاردیو ، رقص و کیک بوکسینگ ترکیب کنید.

حداکثر دو بار در هفته: تقویت عضلات ، استقامت و پیلاتس به شما کمک می کند تا با برخی از ورزش های تقویت عضلات ، برنامه روزانه خود را انجام دهید.

باید چند روز در هفته تمرین کنید؟

 این واقعاً به برنامه شخصی ، شرایط و آسیب های قبلی و اهداف شما برمی گردد. همچنین بسیار مهم است که خیلی سریع تمرینات را شدید نکنید. اگر مدتی در سطح مبتدی و سبک تمرین کرده اید ، نباید برای جبران وقت از دست رفته به تمرینات پیشرفته با شدت بالا بپردازید زیرا این کار برای بدن شما خوب نیست.

دکتر لیز لتچفورد متخصص پیشگیری از آسیب و مربی ورزشی

“یک نقطه ایده آل برای هر فرد وجود دارد که هم میزان ورزش مورد نیاز را برای ایجاد تغییر در بدن و هم میزان استراحت مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب دیدگی و تمرین بیش از حد را در نظر می گیرد.”

نکته اصلی صبحت وی: کیفیت بر کمیت ، ایمنی بر شدت ارجحیت دارد. دکتر لتچفورد می گوید: “افزایش روزهای تمرین برای رسیدن به اهداف شما خوب نیست. روندی را پیدا کنید که به شما امکان پیشرفت می دهد ( شاید این روند دو تا سه بار تمرین در هفته باشد ) به ضرر سیستم عصبی شما نباشد.” معنی این حرف چیست؟ خود را در معرض آسیب دیدگی قرار دهید ، بهبود کافی نیافته اید ، باعث التهاب شوید و حتی به سندرم تمرین بیش از حد دچار شوید.

وی می گوید: “اگر هفته ای شش یا هفت بار تمرین سنگین می كنید (بدون ریکاوری ) این می تواند علت ناکامی شما در دستیابی به اهداف باشد.”

افراط نکنید!

 بخشی از یافتن یک رژیم کامل ، سهولت در انجام آن است. دکتر لچفورد به شما هشدار می دهد که در این کار زیاده روی نکنید. دکتر لتچفورد توضیح می دهد: “وقتی کسی با آسیب دیدگی به سراغ من می آید ، از او می پرسم که طی دو هفته گذشته تمرینات او چگونه بوده است؟” “اگر آنها تعداد روزها یا شدت تمرینات خود را به طور ناگهانی افزایش دهند ، معمولاً 10 روز پس از شروع تمرینات شدید ، می بینم که آسیب دیده است.”

دکتر لتچفورد می گوید که “برای اینکه تمرین کارآمد باشد ، باید مقدار مشخصی به شدت تمرین اضافه کنید. با پیشرفت ، تمرینات به طور مداوم و به طور فزاینده ای شدید تر شود. دوباره: تا جایی که بدن شما آماده است (یعنی ماهیچه ها ، استخوان ها و مفاصل ، ریه ها ، قلب و سیستم عصبی) تمرینات را افزایش دهید. و همانطور که وی اشاره کرد ریکاوری از تمرین نیز ضروری است.

کلام آخر

بنابراین حدود 150 دقیقه ورزش سبک را در نظر بگیرید – با این وجود متناسب با برنامه تان این 150 دقیقه را در طول هفته تقسیم کنید. یک پیاده روی 15 دقیقه ای صبح و 15 دقیقه تمرین هوازی در وعده ناهار می تواند شما را به هدفتان برساند! سپس چند بار در هفته ، روی عضلات خود کار کنید. به یاد داشته باشید که با بدن خود مهربان باشید ، در این کار زیاده روی نکنید و خوب بهبود یابید. شما با انجام تمرینات طولانی مدت می توانید به هدفتان رسید ، بنابراین با روتین ورزشی خود مانند یک ماراتن رفتار کنید ، نه یک دو سرعت!