تخم مرغ یکی از مواد غذایی اصلی داخل یخچال است. چه از آن برای تهیه غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنید ، چه به عنوان صبحانه هر روز از یک املت تخم مرغ لذت ببرید ، ممکن است از برایتان سوال شود که با آنها چه کار کنید. در حالی که ما عاشق یک تخم مرغ آب پز هستیم ، اما روش های بسیاری وجود دارد که می توانیم تخم مرغ را بخوریم قبل از اینکه ذائقه ما تغییر کند(از تخم مرغ زده شویم)! بنابراین ، قبل از اینکه به تخم مرغ های یخچال خود خیره شوید و احساس سردرگمی کنید ، دستورالعمل های تهیه غذا با تخم مرغ پر پروتئین را امتحان کنید.

ایده های تهیه غذای خوشمزه با تخم مرغ

مطمئناً با دستور العمل های تهیه غذای پروتئینی خوشمزه مانند اینها ، از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری می شود. بنابراین ، اگر در مورد چگونگی استفاده از تخم مرغ های باقیمانده به دنبال ایده ای هستید، ما با برخی از دستور العمل های تهیه غذاهای لذیذ با تخم مرغ ، به شما کمک می کنیم تا غذاهای متنوعی در طول هفته داشته باشید. ما درباره همه نوع غذای تخم مرغی صحبت می کنیم، از ساندویچ تخم مرغ کلاسیک گرفته تا تخم مرغ های میکس شده با آووکادو.

به علاوه ، این دستورالعمل های غنی از پروتئین برای هر زمان عالی هستند (و می توانید در هر زمان از روز از آن لذت ببرید)!

بیایید آشپزی را شروع کنیم

نان تست آووکادو با چاشنی پروتئین

به هر نان تست آووکادو یک چاشنی پروتئینی اضافه کنید! برای یک وعده غذایی متعادل و خوشمزه ، تخم مرغ را روی نان تست خود بگذارید.

سالاد کلم پیچ ، آووکادو و هویج

چگونه از تخم مرغ و هویج اضافی استفاده کنیم؟ آنها را با هم در یک سالاد فصلی گرم ترکیب کنید! سعی کنید چند تخم مرغ آب پز شده را به سالاد کلم پیچ ، آووکادو و هویج  اضافه کنید.

ساندویچ غنی از پروتئین

ساندویچ تخم مرغ کلاسیک خود را متحول کنید. یک ساندویچ را با لایه لایه کردن تخم مرغ ها بین دو برش سیب زمینی شیرین برشته شده در کنار بیکن ترد یا تمپه(میکس خمیر سویا و قارچ که پروتئین فراوان دارد) و پنیر غیر لینی درست کنید.

سبزیجات سرخ شده

سیب زمینی سرخ شده دستور العمل های ساده برای تخم مرغ ایجاد می کند – به علاوه ، این یک روش عالی برای استفاده از سبزیجات باقی مانده در یخچال است! سبزیجات مورد علاقه خود را با روغن نارگیل تفت دهید و در انتها مقداری تخم مرغ آب پز خرد شده را داخل آن بریزید.

سالاد تخم مرغ

 

برای تهیه یک وعده غذایی غنی از پروتئین در کمتر از 5 دقیقه با له کردن تخم مرغ  ها یک سالاد تخم مرغ درست کنید. به سادگی تخم مرغ های له شده را با یک قاشق غذاخوری مایونز ، ماست یونانی یا آووکادو مخلوط کنید ، سپس ادویه و سبزیجات تازه مورد علاقه خودتون را اضافه کنید!

پنج دستورالعمل غذایی غنی از پروتئین برای تهیه تخم مرغ

1. صبحانه نان ذرت مکزیکی (تورتیلا)

اگر در فکر این هستید که چگونه از تخم مرغ های باقی مانده استفاده کنید ، ما به شما تکنیک مبتکرانه تیک تاک تورتیلا که یکی بهترین سبکهای صبحانه است ، آشنا می کنیم. تخم مرغ های خود را با سه تا از مواد افزودنی صبحانه مورد علاقه خود ترکیب کنید و هر کدام را در یک چهارم ظرف خود قرار دهید. جادو هنگامی اتفاق می افتد که آن را میکس کنید ، در هر لقمه مقداری از هر کدام خواهید داشت! وقتی که این دستور العمل پرطرفدار تیک تاک را امتحان کید ، دیگر هرگز تورتیلا به همان روش سابق را نخواهید خورد!

مواد لازم:

یک تورتیلا بزرگ (به سبک بوریتو)

دو تخم مرغ آب پز ، له شده

یک قاشق چای خوری روغن برای گرم کردن تابه

برای سه چهارم باقیمانده سه ماده غذایی دیر انتخاب کنید:

سایر مواد پروتئینی: ژامبون پخته شده ، بیکن پخته شده ، سوسیس پخته شده یا پروتئین پخته شده مورد علاقه خودتان

سس یا خامه: نصف آووکادو له شده ، سس گوجه یا پنیر خامه ای له شده

پنیر خرد شده یا سبزیجات سرخ شده

 

طرز تهیه:

یک تکه تورتیلا داخل ظرف قرار دهید

چهار ماده غذایی را در چهار ربع تورتیلا قرار دهید

ربع اول را روی ربع دوم تا کنید

ربع دوم را روی ربع سوم جمع کنید

با جمع کردن ربع آخر یک مثلث ایجاد کنید

یک تابه را با کمی روغن چرب کرده و تورتیلا را داخل آن قرار دهید

تورتیلا را با حرارت متوسط ​​ تست کنید ، 2-3 دقیقه از هر طرف بپزید

داخل بشقاب بگذارید و میل کنید!

2. کاسه تخم مرغ


یکی از بهترین ویژگی های دستورهای غذایی با تخم مرغ این است که می توانید وعده های غذایی سریع و مقوی مانند این کاسه تخم مرغ تهیه می کنند. وقتی می خواهید یک وعده غذایی خوشمزه بخورید که شما را سیر کند به چیز های دیگر توجه نکنید. اگر از قبل سیب زمینی پخته دارید ، چه بهتر از آن هم استفاده کنید! کمی در هزینه صرفه جویی کنید و مواد باقی مانده در یخچال را در آن بریزید.

مواد لازم:

دو تخم مرغ آب پز

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

دو مشت سبزیجات مخلوط شده

¼ آووکادو ، برش خورده

یک مشت بادام

نصف سیب زمینی شیرین ، تست کبابی یا بدون گلوتن

 

طرز تهیه:

تخم مرغ های خود را پوست بگیرید و کنار بگذارید.

روغن را در یک ماهیتابه متوسط ​​و نچسب گرم کنید ، سپس سبزیجات مخلوط شده را اضافه کرده و تفت دهید.

برای سرو ، تخم مرغ های پخته شده ، سبزیجات تفت داده شده ، آووکادو ، بادام و یک برش از نان تست مورد علاقه خود یا سیب زمینی شیرین برشته شده را داخل بشقاب بزنید.

 

3. تخم مرغ میکس شده با آووکادو

آووکادو و تخم مرغ مثل ترکیب کره بادام زمینی و ژله خوش طعم می باشد – به زبان ساده ، آنها با هم بی نظیر هستند. بنابراین ، چرا آنها را باهم ترکیب نکنیم؟ مایونز را جایگزین چربی غنی از مواد مغذی مانند آووکادو کنید. به شما اطمینان می دهیم هر زمان که به دستورالعمل های غذایی باتخم مرغ نیاز داشته باشید ، به راحتی عملی خواهد شد!

مواد لازم:

شش عدد تخم مرغ بزرگ آب پز ، پوست کنده و نصف کنید

یک آووکادو رسیده ، پوست کنده و دانه آن را جدا کتید

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

یک قاشق چای خوری خردل

¼ قاشق چای خوری فلفل سیاه

¼ قاشق چای خوری پودر سیر (اختیاری)

2 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده یا گشنیز

به مقدار لازم پاپریکا دودی و نمک دریا بپاشید (اختیاری)

 

طرز تهیه:

تخم مرغ های آب پز شده خود را پوست بگیرید ، سپس آنها را از طول به دو نیم تقسیم کنید.

زرده تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و سفیده ها را در یک ظرف جداگانه کنار بگذارید.

آووکادو ، آب لیمو ، خردل دیژان (خردل آمیخته با خامه و ادویه)، فلفل سیاه ، پودر سیر و سبزیجات را داخل کاسه ای به زرده تخم مرغ اضافه کنید. با هم له و میکس کنید تا زمانی که ترکیب شود.

یک قاشق پر از مواد را در وسط هر سفیده تخم مرغ بزنید.

تزئین با پاپریکا دودی و پاشیدن سبزیجات تازه (اختیاری)

 

4. پیتزا گل کلم تخم مرغ

آیا به دنبال دستورالعمل های غذایی هستید که تخم مرغ های پخته خود را به کمک آن میل کنید؟ پس شما باید این پیتزا گل کلم را به لیست دستور العمل های خود اضافه کنید! اگر تا به حال پیتزا صبحانه خورده باشید ، می دانید که تخم مرغ یک ترکیب عالی در پیتزا می باشد به همین دلیل است که آن را به این دستورالعمل اضافه می کنیم!

خوشبختانه ، این وعده غذایی الهام گرفته از بهار (و کم کربوهیدرات) در تمام ساعات روز خوشمزه است! پس بریم تا در حالی که از مواد غذایی داخل یخچال خود استفاده می کنید ، هوس پیتزا خود را به روشی سالم برطرف کنید.

 

مواد لازم:

یک عدد گل کلم ، به صورت گلدان برش دهید

دو عدد تخم مرغ ، له شده

یک و نیم فنجان پودر بادام

½ قاشق غذاخوری پودر نارگیل

sp قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

یک و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک مشت پنیر موزارلا ، خرد شده (اختیاری)

یک و نیم قاشق غذاخوری رزماری تازه

 

مواد اضافی:

سه تا چهار عدد تخم مرغ آب پز شده

دو و نیم قاشق غذاخوری پنیر ریکوتا (پنیر ایتالیایی که از آب پنیر تهیه می شود)

یک بسته گوجه فرنگی گیلاس ، نصف شده

½ بادمجان ، برش خورده

دو و نیم قاشق غذاخوری سس پستو

 

طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر بزرگ را با کاغذ پخت بپوشانید.

گلهای گل کلم را در غذاساز قرار دهید و مخلوط کنید تا زمانی که قوام شبه برنج ایجاد شود. می توانید ابتدا گل کلم را بخارپز کنید یا از آن به صورت خام استفاده کنید. هر دو روش مناسب است. همچنین میتوانید از برنج گل کلم آماده استفاده کنید.

گل کلم را در یک کیسه چای تمیز قرار دهید و تا حد ممکن آب داخل آن را با فشار دادن خارج کنید. از این مرحله صرف نظر نکنید ، زیرا این رمز تهیه یک پایه پیتزا ترد است.

گل کلم ، تخم مرغ سفید ، پودر بادام ، پودر نارگیل ، زیره یا پودر کاری ، روغن زیتون ، موزارلا (اختیاری) ، رزماری به همراه نمک و فلفل را در یک کاسه مخلوط قرار دهید. این مخلوط را محکم فشار دهید.

مخلوط گل کلم را در وسط سینی قرار دهید. یک ورق کاغذ پخت را روی آن قرار دهید و با کف دست یا وردنه آن را صاف کنید. روی پیتزا سس پستو ، پنیر ریکوتا ، بادمجان و گوجه گیلاسی بریزید.

پخت را به مدت 35-40 دقیقه یا تا زمانی که سفت و کمی برشته شود ادامه دهید. همچنین ممکن است بخواهید چاشنی بیشتری به اضافه مقداری روغن زیتون اضافه کنید.

در حالی که پیتزا در حال پخت است ، باقیمانده تخم مرغ های آب پز شده را پوست بگیرید و برش دهید.

پیتزا را از فر خارج کنید و بگذارید چند دقیقه قبل از برش خنک شود.

روی آن تکه های تخم مرغ آب پز شده بریزید و میل کنید!

 

5. رشته فرنگی کدو سبز  و سس پستو با تخم مرغ آب پز


به کمک این دستورالعمل می توانیم از تخم مرغ های باقیمانده همراه سبزیجات استفاده کنیم. این دستور غذای سالم رشته فرنگی کدو سبز  و سس پستو یک وعده غذایی تازه و عالی است که با سبزیجات تازه و فصلی تهیه می شود!

افزودن تخم مرغ های باقیمانده به این وعده غذایی باعث لذیذ شدن و  افزایش چشمیر پروتئین می شود ، بدون اینکه غذایی سنگین باشد ، باعث سیر شدن می شود. حتما آن را امتحان کنید!

مواد لازم:

دو تا چهار عددتخم مرغ آب پز

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

چهار عدد کدو سبز ، ریش شده

یک عدد کلم بروکلی ، که به صورت گلدان خرد شده است

دو و نیم قاشق غذاخوری سس پستو

یک عدد پیازچه ، خرد شده

یک قاشق چایخوری دانه فلفل قرمز

مطلب پیشنهادی: تاثیرات حذف شام از وعده غذایی

طرز تهیه :

تخم مرغ را پوست بگیرید و کنار بگذارید.

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه نچسب روی حرارت متوسط ​​گرم کنید.

کدو سبز رشته ای را به ماهیتابه اضافه کرده و برای مدت 2-3 دقیقه تفت دهید ، یا تا زمانی که نرم شود.

کلم بروکلی خرد شده ، پستو ، پیازچه ، و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید. نمک و فلفل اضافه کنید. آنرا برای 2-3 دقیقه تفت دهید ، یا تا زمانی که مخلوط شود و گرم شود.

در هر وعده با 1-2 عدد تخم مرغ و یک دانه فلفل قرمز سرو کنید.

تغییرات خوشمزه روی ظرف تخم مرغ سنتی

امیدواریم این ایده های خوشمزه برای استفاده از تخم مرغ را دوست داشته باشید! با داشتن مواد تشکیل دهنده فصلی و تازه ، خوردن وعده های غذایی غنی از پروتئین طعم عالی دارد. اکنون که ایده های جالب صبحانه ، ناهار و شام را دارید ، تخم مرغ اضافی داخل یخچال شما قبل از خراب شدن مصرف می شود!