شما یک تمرین جدید را با جدیت شروع می کنید ، احساس امیدواری می کنید ، آماده برای ترکوندن یک برنامه تمرینی جدید هستید که مطمئنید چند کیلو وزن کم می کنید. اما چند هفته بعد ، متوجه می شوید که هیچ پیشرفتی نمی کنید. این یک حالگیری اساسی است که می تواند انگیزه شما را کاملاً از بین ببرد. تقصیر شما نیست. متأسفانه ، اطلاعات غلط زیادی وجود دارد که می تواند حسن نیت شما را به لحظه “چه خبره!!!” تبدیل کند. اما واقعاً نباید اینگونه باشد. ما در حال پرده برداری از شش افسانه دروغین رایج در زمینه کاهش وزن هستیم برای زمانی که صحبت از برنامه تناسب اندام شما می شود ، بنابراین شما می توانید یک برنامه تمرینی موثر را شروع کنید که به شما ساخت بدنتان در یک حالت لاغر ، متوسط ​​، عضلانی که واقعاً می خواهید ، کمک می کند.

6 افسانه کاهش وزن که باید اشتراک گذاری آن را متوقف کنید

 افسانه شماره 1: ترازو ، جام مقدس اندازه گیری پیشرفت است

یک تمرین موثر به شما کمک می کند تا چربی سوزی داشته باشید ، نه فقط وزن کم کنید. لاغرتر شدن باعث کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی می شود. باعث می شود لاغرتر به نظر برسید ، اما از آنجا که در حال ساخت عضلات زیبا هستید ، ممکن است ترازو نتواند کل ماجرا را بازگو نکند. در حقیقت ، هنگامی که شروع به عضله سازی می کنید ، وزن شما ممکن است ثابت یا حتی بالا برود ، اما درصد چربی بدن همچنان رو به کاهش خواهد بود (و همچنین سایز دور کمرتان نیز کاهش می یابد).

عضله نسبت به چربی متراکم تر است ، یعنی اندازه یک کیلوگرم چربی حدود دوتا پرتغال است ، در حالی که یک کیلوگرم ماهیچه حدود دوتا نارنگی است. اندازه گیری پیشرفت تمرین در طیف وسیعی از داده ها بهترین است . برای اندازه گیری درست ، اندازه لباس ها  ، سطح انرژی و کیفیت خواب را در نظر بگیرید!

افسانه شماره 2: هر تمرین برای داشتن نتایج بهتر باید شدیدتر باشد

تمرین اینتروال (تمرین با شدت بالا) یک روش موثر برای کالری سوزی بیشتر برای ساعتها حتی پس از اتمام ورزش است. با این حال ، افراط در هر چیزی نتیجه عکس دارد. در واقع انجام بیش از حد تمرین اینتروال می تواند مانع رشد عضلات شود. عدم دادن زمان کافی برای ریکاوری عضلات می تواند شما را در معرض آسیب قرار دهد. بهترین کار چیست؟ هدف شما باید این باشد که حداکثر در هر هفته سه تا چهار روز تمرین اینتروال داشته باشید.

افسانه شماره 3: هرچه طولانی تر تمرین کنید ، سریعتر وزن کم می کنید

به نظر می رسد از نظر ریاضیات درست باشد! اگر بیشتر تمرین کنید ، کالری بیشتری می سوزانید و وزن بیشتری کم می کنید. بسته به نوع نگاه شما ، اخبار خوب یا بدی داریم. برای رسیدن به نتایج حتما لازم نیست ساعت ها ورزش کنید. در حقیقت ، تمرین طولانی مدت می تواند شما را در وضعیت کاتابولیکی (نابودی) قرار دهد و در همان لحظه بدن شروع به سوزاندن عضلات برای تامین انرژی می کنید (خداحافظ عضلات).

درعوض ، برای افزایش سوخت و ساز بدن خود ، روی عضله سازی یا اینکه چه مقدار کالری می سوزانید، تمرکز کنید. برای اینکه وقت کمتری به تمرین و در عین حال کالری سوزی بیشتر ، اختصاص دهید ، تمرین های چرخه ای را تجربه کنید. با انجام تمرینات متعدد پشت سر هم ، زمان استراحت خود را کاهش می دهید و ضربان قلب خود را برای یک ضربه مضاعف افزایش می دهید که حتی می تواند سریعتر به شما نتیجه دهد.

افسانه شماره 4: اگر غذای “بدی” می خورید ، می توانید روز بعد آن را از بین ببرید

همه ما عاشق پیتزا و بستنی هستیم ، اما اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، تلاش شما برای “سوزاندن” آن در روز بعد چندان مفید نخواهد بود. هنگامی که برای سوزاندن غذاهایی که خورده اید ورزش می کنید ، به مغز خود این پیام را می دهید که ورزش مجازات شماست. به جای آن ، بیایید ورزش را به عنوان یک امتیاز شگفت انگیز(در واقع همین طور هم است) ببینیم.

بدن شما فعال است ، سالم است و زیبا هستید! بنابراین اگر واقعاً می خواهید پیتزای لعنتی را بخورید و روز بعد ورزش کنید دلیلتان برای ورزش داشتن احساس خوب باشد ، نه اینکه احساس گناه کنید.

افسانه شماره 5: هرچه بیشتر عرق کنید ، وزن بیشتری نیز از دست خواهید داد

اسطوره کاهش وزن در اینجا نابود می شد ، عرق بیشتر با کالری سوزانده شده برابر نیست. بله ، شما می توانید با تعریق مقدار زیادی از آب بدن را از دست دهید ، و آن را به طور موقت در ترازو مشاهده خواهید کرد. با این حال ، می توانید به همان میزان کالری بسوزانید که تقریباً به همین میزان عرق نمی کند.

اگر در آب و هوای سردتر وزنه می زنید یا می دوید ، ممکن است به سختی عرق کنید ، اما باز هم نتیجه ورزش مداوم را خواهید دید. درعوض ، بر شدت و نوع تمرینی که متناسب با هدف روزانه شما است تمرکز کنید تا کمر باریکتری را که برای آن سخت ورزش می کنید ، بدست آورید.

افسانه شماره 6: نابرده رنج گنج میسر نمی شود

این گفته قدیمی باید حذف شود. احساس فشار در طول تمرین ، مانند استفاده از قدرت برای بالا بردن وزنه ، و به چالش کشیدن استقامت ، نشانه هایی است که شما در یک تمرین عالی قرار دارید. با این حال ، اگر هر نوع دردی را احساس می کنید ، این نشانه این است که ممکن است آسیب ببینید یا قصد آسیب رساندن به خود را دارید. وقتی این اتفاق می افتد ، نشانه شما این است که تمرین را که انجام می دهید متوقف کنید و با بدن خود هماهنگ شوید. فشار آوردن بیشتر به بدن می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال ، آسیب دیدن تنها مانع رسیدن شما به اهدافتان می شود. نفس عمیق بکشید و به سمت آنچه بدن شما نیاز دارد متمایل شوید و هرگونه ورزش را که اوضاع را وخیم تری می کند را متوقف کنید.

زیبایی و تناسب اندام مهمتر از کاهش وزن است

بسیار سرگرم کننده است که احساس شگفت انگیزی می کنید که بتوانید شلوار جینی که قبلا براتان تنگ بوده است را بپوشید. با این حال ، توجه به وزن بیش از شکل ظاهری اشتباه است. حفظ وزن بدن می تواند به افزایش انرژی و بهره وری ، بهبود خواب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، بهبود کلسترول ، کاهش درد مفاصل و احساس راحتی در فعالیت های روزمره کمک کند. تمام سخت کوشی های شما ارزش آن را دارند ، بنابراین ادامه دهید!