وقتی صحبت از حداکثر کردن منفعت می شود ، چگونگی سوخت رسانی به بدن پس از تمرین به اندازه خود تمرین اهمیت دارد. با این وجود ، شما تمام تلاش خود را برای انجام درست برنامه تناسب اندام خود انجام می دهید ، چرا حداکثر استفاده را نبرید؟ در حالی که شیک های پروتئینی به عنوان بهترین منبع انرژِ پس از تمرین شناخته شده است و در کانون توجهات قرار دارد ، اما رقابت شیرینی با شیر کاکائو دارد!

شاید نوشیدن شیر کاکائو پس از تمرین به عنوان منبع تامین انرژی بعید و متناقض به نظر برسد ، اما تحقیقات نشان می دهد این نوشیدنی در دوران کودکی بهترین راه برای سوخت رسانی به ماهیچه ها است. درست است – شیر کاکائو چیزی فراتر از یک نوشیدنی خوشمزه در خاطراتمان است!

در ادامه در می یابید که چرا شیر کاکائو بعد از تمرین بهترین نوشیدنی خوشمزه برای ریکاوری در عین حال مفید و سالم برای لذت بردن از شیر کاکائو بعد از تمرین است.

فواید نوشیدن شیر کاکائو بعد از تمرین

 عضله سازی

در حین تمرین ، فیبرهای عضلانی تجزیه می شوند و در نتیجه میکروتارهای ریز در واکنش به ورزش ایجاد می شوند. سپس بدن در فرآیندی که تحت عنوان هایپرتروفی (رشد عضلات) شناخته می شود ، باعث افزایش اندازه و توده عضلانی می شود. در حالی که رشد عضلات در باشگاه آغاز می شود ، در آشپزخانه نیز ادامه می یابد و دوباره سوخت مورد نیاز بدن شما را با مواد مغذی پر می کند!

تحقیقات نشان می دهد که نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین همان چیزی است که شیر کاکائو را به یک نوشیدنی مفید برای افزایش توده عضلانی تبدیل می کند. بنابراین ، پیش بروید حس علاقه به شیرینی را با نوشیدن شیر کاکائو بعد از تمرین راضی کنید!

کارایی ورزش

من فکر می کنم همه ما موافقیم که برخورد به بن بست در طول تمرین اصلا جالب نیست . اما اگر بتوانید نفس نفس زدن خود را طولانی کنید ، احساس نفس کشید نمی کنید. خب ، طبق تحقیقات ، شیر کاکائو پس از تمرین ممکن است یک ترفند مخفی برای افزایش کارایی باشد! واقع بین باشیم شکلات برای همه چی خوبه ؟!!!

یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه ایندیانا نشان داد شناگرانی که پس از تمرین شیر کاکائو مصرف می کردند ، در آزمایشات زمانبندی شده در همان روز عملکرد بهتری داشتند و به طور متوسط ​​2 ثانیه زودتر از زمان اصلی خود تمرین را تمام می کردند. به نظر می رسد در ورزشی که هر ثانیه اش  می تواند تنیجه را عوض کند ، شیر کاکائو ماده اصلی در موفقیت آنها است!

ریکاوری سریعتر

ریکاوری تمرین در حال حاضر خیلی مورد توجه می باشد ، اما شما برای بهبود سریعتر به روش های گزاف و پرهزینه نیازی ندارید! از حرف ما اشتباه برداشت نکنید ، دستاه های ماساژ و فوم رولر (غلتک) بسیار عالی هستند – اما آبرسانی ، استراحت و انرژی مناسب نیز می تواند برای بهبود بدن معجزه کند!

در ضمن ، اگر ریکاوری می تواند به همان اندازه که کارایی دارد خوشمزه هم باشد ، چرا همزمان چشایی و عضلات را سیر نمی کنید؟ تحقیقات نشان می دهد نوشیدن شیر کاکائو پس از تمرین روشی سریع برای جبران مجدد گلیکوژن عضلانی است که به بهبود زمان ریکاوری و عملکرد آینده کمک می کند. پروتئین ، کربوهیدرات ها ، مایعات و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) موجود در شیر کاکائو ضمن جلوگیری از کمبود آب بدن ، به شارژ مجدد گلیکوژن عضلات کمک می کند ، نسخه مناسبی برای نگهداری از عضلات خسته برای بدست آوردن مجدد سلامت می باشد.

آیا شیر کاکائو همیشه مفید است؟

 قبل از اینکه شیر کاکائو را بعد از هر تمرین میل کنید ، به خاطر داشته باشید ،ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد! در اینجا چند چیز حائز اهمیت است.

شدت و مدت تمرین

اگر پیاده روی آهسته و یا یک جلسه یوگای ترمیمی ما در برنامه ورزشی دارید ، احتمالاً بهتر است از شیر کاکائو بعد از تمرین و هیدراته شدن صرف نظر کنید ، یا یک گزینه جایگزین سالم برای بعد از تمرین در نظر بگیرید.

پس ، چه زمانی مجاز به مصرف شیر کاکائو هستیم؟ نوشیدن شیر کاکائو بعد از تمرینات استقامتی سنگین مانند شنا ، دویدن یا دوچرخه سواری بسیار مناسب است.

مواظب مواد افزودنی باشید !                                                                                                                   

هنگام خرید به قند اضافه شده و مواد افزودنی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا ، روغنهای تصفیه شده و دکستروز باشید. در حالت ایده آل ، به دنبال محصولات با  قند کم و با حداقل مواد اولیه غیر تراریخته باشید!

آماده اید تا یک جایگزین مفید تر در خانه درست کنید ؟ یک فنجان شیر کم چرب را با یک قاشق غذاخوری کاکائو بدون شکر یا پودر کاکائو و شیرین کننده دلخواه خود ترکیب کنید. برای افزایش مواد مغذی آن ، یک شیرینی طبیعی مانند خرما ، شکر نارگیل ، شربت افرا خالص یا عسل را انتخاب کنید!

در زیر طرز تهیه شیر کاکائو مفید پس از تمرین را مشاهده کنید.

مواد اولیه با کیفیت

مواد تشکیل دهنده و کیفیت هر دو مهم هستند. در حالت ایده آل ، در صورت امکان شیر ارگانیک و پودر کاکائو با کیفیت بالا را انتخاب کنید. وقتی نوبت به شیرین کننده شما می رسد ، هرچه کیفیت بالاتر داشته باشند ، مانند شربت افرا خالص بهتر هستند.

به مواد غذایی غیر لبنی نیاز دارید؟

آیا شما علاقه ای به لاکتوز و لبنیات ندارید ؟ در حالی که گزینه های غیر لبنی زیادی در بازار وجود دارد ، بسیاری از مواد جایگزین گیاهی دارای ترکیبات مغذی متفاوتی نسبت به شیر کاکائو هستند (به طور معمول از نظر کربوهیدرات و پروتئین کمتر و از نظر چربی بیشتر) ، این امر آنها را به عنوان یک نوشیدنی ریکاوری جایگزین ضعیف به جای استفاده از شیر کاکائو تبدیل می کند .

خوشبختانه ، در حال حاضر گزینه های عالی غیر لبنی وجود دارد ، مانند شیر ریپل (شیر ریپل شیر غیر لبنی است که از نخود زرد تهیه می شود.) ، که 8 گرم پروتئین گیاهی دارد و به آن کلسیم و امگا 3 اضافه می شود و شما می توانید بدون قند آن را برای جلوگیری از افزایش قند خود انتخاب کنید.

نوشیدنی سالم و خوشمزه برای بعد از تمرین

طرز تهیه شیر کاکائو

 در اینجا یک طرز تهیه خوشمزه برای بعد از تمرینات شدید ارائه می دهیم . بدون قندهای تصفیه شده یا مواد مصنوعی ، این شیر کاکائویی است که می توانید همراه با  لذت بردن از آن احساس خوبی داشته باشید!

مواد لازم:

یک فنجان شیر کم چرب ارگانیک (یا برای نمونه بدون لبنیات ، شیر ریپل شیرین نشده را امتحان کنید!)

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین نشده

یک قاشق چایخوری  عسل

طرز تهیه:

مرحله شماره 1: همه مواد را در مخلوط کن اضافه کرده وکاملا مخلوط شوند.

مرحله شماره 2: درون لیوان بریزید و لذت ببرید!

بهترین دستور العمل برای بازیابی انرژی با نوشیدنی بعد از تمرین

دفعه بعد که حسابی ورزش کردید و عرق ریختید ، کودک درون خود را در آغوش بگیرید و از یک شیر کاکائو مفید بعد از تمرین لذت ببرید. اما ، به یاد داشته باشید  بهترین دستورالعمل برای موفقیت فقط شامل ریکاوری انرژی بعد از ورزش نمی شود هر چند این کار بسیار مهم است ولی به یاد داشته باشید که خواب کافی ، رژیم غذایی مغذی و بازیابی انرژی فعال داشته باشید و برای کنترل استرس خود قدم بردارید!